اینشورتک
مشتری، نقطه کور تحول دیجیتال در صنعت بیمه کشور
مشتریان معمولا به یاد شرکت‌های بیمه نمی‌افتند. این مشکل فقط در ایران نیست و جهانی است. سوال اینجاست که با وجود احتمال تصادف، جراحات جسمی در هنگام فعالیت‌های بدنی و... که جزء جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره ما هستند، چرا مشتریان سراغ شرکت‌های بیمه نمی‌روند؟
مصطفی مرشدی
زمان مطالعه: 7 دقیقه
فناوری‌های شکل‌دهنده بیمه
فناوری‌های جدید مدت‌هاست که وارد دنیای بیمه شده‌اند. اینشورتک‌ها یا همان فناوری‌های بیمه‌ای پاسخی به همین تحولات هستند. اما مهم‌ترین فناوری‌ها در بیمه کدام هستند؟
زمان مطالعه: ۶ دقیقه
دیپ‌فیک چگونه صنعت بیمه را تهدید می‌کند؟
دیپ‌فیک‌ها همان ویدیوهای ساختگی هستند که از ابزاری برای سرگرمی به وسیله‌ای برای کلاهبرداری تبدیل شده‌اند. صنعت بیمه باید با این پدیده مقابله کند وگرنه هرینه تقلب در بیمه بالاتر از انتظار خواهد بود.
زمان مطالعه: ۶ دقیقه
اصول قیمت‌گذاری محصولات بیمه
قیمت‌گذاری در صنعت بیمه با ترفندهای مختلفی صورت می‌گیرد. بیمه‌گرانی که از مدل‌های مختلف بهره می‌گیرند می‌توانند قیمتی مناسب به عنوان حق بیمه تعیین کنند.
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زیگو با بیمه‌نامه ساعتی وارد کار شد
فرض کنید خودروی دوستتان را برای چند ساعت قرض گرفته‌اید اما نگران حادثه‌های احتمالی هستید.خرید بیمه‌نامه‌ ساعتی راهکاری است که استارتاپ بیمه‌ای زیگو برای این معضل اندیشیده است.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
معضلی به نام پرداخت به موقع خسارت
یکی از مهم‌ترین اقداماتی که صنعت بیمه باید به آن بپردازد، پرداخت خسارت است. اما غالبا فرایند پرداخت خسارت در صنعت بیمه ایران با تاخیر انجام می‌شود. راهکار چیست؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ده گام برای اجرای موفق نوآوری در محیط کار
همه ما در کارهای روزانه خود به دنبال نوآوری هستیم و تلاش داریم کارهایمان را به شکلی خلاقانه‌تر انجام دهیم. اما اکثر مواقع، در همان لحظه‌ای که باید خلاقیت را وارد کار کنیم، چیزی به ذهن‌مان نمی‌رسد. اما ترفندهای ساده‌ای وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان نوآوری و خلاقیت را وارد کار کرد.
زمان مطالعه: 7 دقیقه
توفان آیدا با بیمه‌گران چه کرد؟
توفند آیدا دومین توفان قدرتمند و شدید در ایالت لوئیزیانای آمریکا بود که در فاصله ۲۶ آگوست تا ۴ سپتامبر رخ داد. این توفان هزینه‌های زیادی به بیمه‌گران تحمیل کرد.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
آن که گفت آری!
تغییر، درد دارد و تحول، پوست‌اندازی می‌خواهد. خلاف تصور برخی، آنلاین کردن و دیجیتال کردن پوسته ظاهری یا به‌کارگیری ابزارهای دیجیتال، تحول دیجیتال نیست. درک این تحول از نشستن پشت ذهن و چشم مشتری آغاز و با فهم همه ابعاد دنیای دیجیتال، دنبال می‌شود.
محمود کریمی
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کرونا پوشش بیمه سلامت روان را جدی کرد
پوشش‌های بیمه‌ای در حوزه سلامت باید نه فقط سلامت جسمی بلکه سلامت روانی را هم تحت پوشش قرار دهد. موج بیماری‌های روانی به دنبال همه‌گیری کرونا، این امر را ضروری کرده‌است.
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اینشورتک، هزار و یک راه نرفته
اینشورتک‌ها فرصتی برای بهبود شرایط در صنعت بیمه فراهم آورده‌اند. بیمه‌گران سنتی باید از این فرصت نهایت بهره را ببرند تا بتوانند مسیری به سوی موفقیت پیدا کنند.
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
دلار با صنعت بیمه کشور چه می‌کند؟
نوسان نرخ ارز روی همه بخش‌های اقتصادی اثر می‌گذارد و صنعت بیمه هم جزو مواردی است که از این نوسانات اثر می‌پذیرد. این اثرپذیری در ایران به چه صورت است؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه