آیا صنعت بیمه فرصت همکاری با اینشورتک‌ها را می‌داند؟

اینشورتک، هزار و یک راه نرفته

اینشورتک‌ها فرصتی برای بهبود شرایط در صنعت بیمه فراهم آورده‌اند. بیمه‌گران سنتی باید از این فرصت نهایت بهره را ببرند تا بتوانند مسیری به سوی موفقیت پیدا کنند.
20 مهر 1400
شناسه : 60
منبع:
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
اینشورتک‌ها فرصتی برای بهبود شرایط در صنعت بیمه فراهم آورده‌اند. بیمه‌گران سنتی باید از این فرصت نهایت بهره را ببرند تا بتوانند مسیری به سوی موفقیت پیدا کنند.

در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۴.۱۵ میلیارد دلار در زمینه فناوری‌های بیمه‌ای در سرتاسر جهان سرمایه‌گذاری شده‌است. این آماری است که موسسه پرایس واترس‌هاوس کوپرز (PWC) منتشر کرده و آن را فرصتی دوباره برای بیمه‌گران دانسته‌است که باید از آن بهره‌برداری کنند. اما آیا بیمه‌گران متوجه این فرصت جدید هستند؟

بیمه به خودیِ خود امری کسالت‌بار و خسته‌کننده است. شاید برای خیلی‌ها هیچ جاذبه‌ای نداشته باشد. آن‌ها که بیمه را به خوبی نمی‌شناسند همیشه از این گلایه‌ها می‌کنند. اما برای آن‌ها که توجه و تمرکز کافی دارند و با دقت موضوعات را دنبال می‌کنند، صنعت بیمه امری جذاب است که می‌تواند نکات سرگرم‌کننده بسیاری هم داشته باشد. به‌ویژه آن‌ها که حضور فناوری در صنعت بیمه را دنبال می‌کنند به خوبی از این نکات سرگرم‌کننده آگاهی دارند.

این روزها بیمه‌گران سنتی توجه ویژه‌ای نسبت به تازه‌واردها پیدا کرده‌اند. این بیمه‌گران خودشان به بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران در حوزه استارتاپ‌ها تبدیل شده‌اند. برخی آن‌ها از اهمیت فناوری در صنعت بیمه آگاه شده‌اند و به همین خاطر خودشان دست به کار شده‌اند تا تغییرات را آغاز کنند. آن‌ها می‌دانند که فناوری زمین بازی را در صنعت بیمه عوض کرده‌است.

اما حقیقتی تلخ در این زمینه وجود دارد که باید به آن توجه داشت: بسیاری از کسب‌وکارهای بیمه‌ای که تازه‌کار هستند نمی‌توانند انتظارات را برآورده کنند و در نتیجه شکست می‌خورند. بیمه‌گران هم وقتی با دلایل اشتباه و بدون نگاه روشن قدم به سرمایه‌گذاری در اینشورتک‌ها می‌گذارند، ناگزیر شکست می‌خورند.

بیمه‌گران می‌توانند از فرصتی که اینشورتک‌ها فراهم آورده‌اند بهره‌مند شوند، مشروط به اینکه به بسیاری از مسائل توجه داشته باشند. واقعیت این است که با اینشورتک‌ها، قواعد در زمین بازی صنعت بیمه در حال تغییر است.

صنعت بیمه به موازات اقتصاد جهان رشد کرده‌است. هر بار که فناوری پیشرفت کرده، صنعت بیمه هم با محصولی جدید تلاش کرده به این پیشرفت پاسخ مثبت نشان بدهد. در واقع چرخه‌ای در این زمینه ایجاد شده‌است. نوآوری در کانون این چرخه قرار دارد.

این روزها همه یک گوشی تلفن همراه هوشمند در جیب خود دارند که کار چندین کامپیوتر را انجام می‌دهد. مشتریان صنعت بیمه هم جزو همین دسته هستند. اینشورتک‌ها این فرصت را فراهم می‌آورند تا نیازهای این مشتریان مدرن برطرف شود. صنعت بیمه هم باید از این فرصت در جهت بهبود وضعیت بهره بگیرند.

خیلی‌ها در انتظار پیشرفت شبکه‌های اینترنتی و ظهور شبکه 5G هستند. به محض اینکه این شبکه راه‌اندازی شود، تحولاتی عظیم در صنعت بیمه به راه خواهد افتاد. پهپادها و خودروهای بدون راننده جزو مواردی هستند که قرار است بازار را به کمک شبکه 5G متحول کنند. اینشورتک‌ها هم راهکارهایی برای بهره‌گیری از این فناوری‌های پیشرفته دارند. کافی است صنعت بیمه از اینشورتک‌ها در این زمینه بهره‌مند شود.

فضای اینشورتک مملو از ایده‌های جوان‌پسندی است که شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. سرمایه‌گذاران هم متوجه ضرورت و اهمیت این موضوع شده‌اند و در نتیجه سرمایه خود را در این مسیر صرف می‌کنند.

احتمالا چیزهایی در گذشته به عنوان نشانه‌های موفقیت به شمار می‌آمدند اما حالا جریان موفقیت تغییر کرده‌است. در نتیجه آن‌چه در گذشته ابزاری برای موفقیت بود اکنون الزاما کسب‌وکار بیمه‌ای را به سمت موفقیت سوق نخواهد داد. این روزها اینشورتک‌ها با راهکارهای نوآورانه خود می‌توانند ارزش‌آفرینی کنند.

در دنیای امروزی، سرعت بیش از هر زمانی معنا پیدا کرده‌است. مردم در عرض ۶۰ ثانیه با کارت‌های اعتباری خود برای خرید محصولات تصمیم می‌گیرند و در ادامه هم باید خیلی زود محصولات مورد نیاز خود دریافت کنند. همه این اقدامات هم باید به کمک فناوری‌های مدرن و امروزی صورت بگیرد. به همین خاطر است که اینشورتک و فناوری بیمه‌ای در این زمینه می‌تواند اثربخش باشد.

باید منابع مدرن ارزش‌آفرینی را شناسایی کرد و براساس آن پیش رفت. وقت آن رسیده که گذشته را فراموش کنید و به عنوان یک بیمه‌گر حرفه‌ای و امروزی، از فرصتی که اینشورتک‌ها فراهم آورده‌اند، بهره ببرید.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4