توفانی که بیمه‌گران را به خاک سیاه نشاند

توفان آیدا با بیمه‌گران چه کرد؟

توفند آیدا دومین توفان قدرتمند و شدید در ایالت لوئیزیانای آمریکا بود که در فاصله ۲۶ آگوست تا ۴ سپتامبر رخ داد. این توفان هزینه‌های زیادی به بیمه‌گران تحمیل کرد.
20 مهر 1400
شناسه : 47
منبع:
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
توفند آیدا دومین توفان قدرتمند و شدید در ایالت لوئیزیانای آمریکا بود که در فاصله ۲۶ آگوست تا ۴ سپتامبر رخ داد. این توفان هزینه‌های زیادی به بیمه‌گران تحمیل کرد.

توفان یا همان توفند آیدا، دومین توفند شدید در ایالت لوئیزیانای آمریکاست که تا کنون به ثبت رسیده و خسارت‌های بسیاری را بر جای گذاشته‌است. این توفان بسیاری از درختان را از ریشه درآورد و خانه‌های زیادی را ویران کرد. عده‌ای هم در این توفند جان خود را از دست دادند. اما برای بیمه‌گران چه اتفاقی افتاد؟

براساس گزارش الجزیره، توفان آیدا حدود ۱۸ میلیارد دلار خسارت به بار آورد که بیمه‌گران باید آن را پوشش بدهند. فقط ۴۰ میلیون دلار مربوط به خسارت‌های وارد آمده به حوزه دریای کاراییب است. خسارت‌هایی که به وسایل نقلیه، دارایی‌های شخصی و گروه‌های صنعتی وارد شده از جمله مواردی است که باید توسط بیمه پوشش داده شود.

برخی تحلیل‌گران انتظار داشتند خسارت‌ها به حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار برسد. آن‌ها که خسارت‌های بیشتری را برآورد کرده بودند، انتظار داشتند توفان در مسیر خود، نیروگاه‌های و زیرساخت‌های بسیاری را از بین ببرد. اما هزینه فقط مربوط به لحظه خسارت نیست. پاک کردن شهر بعد از توفان جزو کارهای پرهزینه‌ای است که بیمه آن را پوشش می‌دهد. در شرایطی که همه‌گیری کرونا هنوز حضور داشت، این توفان شرایط را بسیار وخیم کرد.

پس از این توفان، افراد بسیاری به عنوان نیروهای امداد، آغاز به کار کردند. بسیاری را از مناطق به دلیل ویرانی‌ها تعطیل شدند و همه این‌ها هزینه‌های سنگینی را به همراه داشت. اما به صورت کلی، عمده هزینه‌های این توفان برای شرکت‌های بیمه در آمریکا بود.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4