اینشورتک
اینشورتک‌ها چطور می‌توانند از آیفون الگوبرداری کنند؟
آیفون‌ با ضریب نفود بالایی که در میان مشتریان دارد، می‌تواند سه درس اصلی برای بیمه‌گران در اینشورتک داشته باشد. این‌ها در حقیقت درس‌های آیفون برای اینشورتک‌هایی هستند که می‌خواهند در میان مشتریانشان نفوذ کنند.
دان وودز
زمان مطالعه: ۷ دقیقه
وقتی گیمیفیکیشن فروش بیمه را بالا می‌برد
گیمیفیکیشن یعنی بهره‌گیری از عناصرِ الهام‌گرفته از بازی برای انجام وظایف کاری. در این فرایند، فرد بازی می‌کند اما نتیجه‌اش نوعی مشارکت برای انجام کار است. امروز شرکت‌ها از گیمیفیکیشن هم برای امور درون‌سازمانی و هم امور برون‌سازمانی بهره می‌گیرند تا بتوانند به نتیجه مطلوب خود در کسب‌وکار دست پیدا کنند.
زمان مطالعه: ۷ دقیقه
اکوسیستم بیمه یعنی چه؟
واژه اکوسیستم برای اهالی صنعت بیمه به واژه‌ای آشنا تبدیل شده‌است. اما اکوسیستم به چه معناست و چرا آینده صنعت بیمه با آن شکل می‌گیرد؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه
گزارش عملکرد ۴ ماهه صنعت بیمه
آخرین آمار بیمه مرکزی نشان می‌دهد که کرونا در صنعت بیمه برخلاف سایر صنایع، تا حدودی سودده بوده‌است. این آمار نشان می‌دهد در ۴ ماه ابتدایی امسال، مبلغ حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی شرکت‌های بیمه به ترتیب حدود ۳۱.۷ و ۱۴.۸ هزار میلیارد تومان بوده‌است. این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، رشد ۴۵.۷ و ۴۰ درصدی را تجربه کرده‌است.
زمان مطالعه: 5 دقیقه
فرهنگ سازی، چالش اصلی تحول دیجیتال
در سال‌های اخیر حضور استارتاپ‌ها و اینشورتک‌ها که فعلا در حوزه فروش بیمه نامه وارد عرصه بیمه شده‌اند تا حدودی تغییراتی را در حوزه فروش بیمه ایجاد کرده که می‌توان با راهبری صحیح این استارتاپ‌ها در طراحی محصولات و خدمات نوآورانه اتفاقات جدیدی را در این صنعت رقم زد و از پتانسیل و ظرفیت‌های آن‌ها نیز به شکل کاربردی استفاده کرد.
علی‌اکبر گلشنی اصل
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
۵ چالش اصلی فناوری در بیمه
پیشرفت‌های فناوری همراه با خود چالش‌هایی را برای صنعت بیمه همراه می‌آورد اما نکته اینجاست که راهکارهای مقابله با این چالش‌ها در دل خودشان نهفته‌ است.
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
حق بیمه بیشتر برای آن‌ها که واکسن نمی‌زنند!
در آمریکا قانونی وجود دارد که طبق آن افراد سیگاری باید حق بیمه بیشتری برای بیمه سلامت پرداخت کنند. حالا قرار است مشابه این قانون برای افرادی اجرا شود که واکسینه نمی‌شوند.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
جایگاه تحول دیجیتال در بیمه کشور
این روزها همه از لزوم بهره‌گیری از تحولات دیجیتالی و همچنین نوآوری در صنعت بیمه سخن می‌گویند. اما وضعیت تحول دیجیتال در صنعت بیمه ایران به چه صورت است؟
زمان مطالعه: 7 دقیقه
مرگ خود را بپذیریم!
نگاه سنتی و تصمیمات کوتاه مدت در صنعت بیمه که نتیجه آن عدم اهتمام به سرمایه‌گذاری در فن‌آوری‌ها و زیرساختهای نرم‌افزاری و انسانی چه در سمت شرکتها و چه در سمت حاکمیت بوده، باعث شده مشکلات عمده در زیرساختهای نرم صنعت بیمه به وجود بیاید.
میثم میرزازاده
زمان مطالعه: ۷ دقیقه
چرا نوآوری در بیمه ضرورت دارد؟
این روزها نوآوری در صنعت بیمه اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده‌است چرا که می‌تواند فرصت‌هایی طلایی برای بیمه‌گران ایجاد کند. از رابطه با مشتری گرفته تا مدیریت ریسک، هر امری در صنعت بیمه با رویکردهای نوآورانه می‌تواند بهبود پیدا کند. البته در مسیر نوآوری، ریسک‌هایی هم به صورت بالقوه وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر داشت.
زمان مطالعه: 2:40 دقیقه
اینشورتک چیست؟
فناوری مدت‌هاست که وارد کسب‌وکارهای مختلف شده و صنعت بیمه هم از این قاعده مستثنی نیست. فناوری بیمه‌ای که با عنوان اینشورتک شناخته می‌شود، قرار است تحولاتی اساسی در صنعت بیمه ایجاد کند. اپلیکیشن‌ها و ابزارهای مختلف می‌تواند نقشی بزرگ در صنعت بیمه ایفا کند مشروط به اینکه از طریق فناوری‌های بیمه‌ای به درستی از آن‌ها بهره گرفته شود. اینشورتک‌ آینده پویای بیمه است که باید به آن تن داد!
زمان مطالعه: ۲:۳۵ دقیقه
تحول بیمه با خودروهای بدون راننده
فناوری با قابلیت‌های خود، دنیای صنعت بیمه را هم متحول خواهد کرد. خودروهای بدون راننده یکی از آن پیشرفت‌هایی هستند که می‌توانند تحولاتی اساسی در صنعت بیمه ایجاد کنند. رانندگان قرار است کنترل خودروها را به خود ماشین‌ها بدهند. طبیعی است که نیاز آن‌ها به بیمه تغییر کند. به همین خاطر است که شکل بیمه‌های خودرو هم در آینده تغییر خواهد کرد. دیر یا زود، مردم جهان به فناوری‌های جدید متصل خواهند شد و این یعنی، دیر یا زود، صنعت بیمه هم باید با این تغییر همراه شود.
زمان مطالعه: ‍۱:۱۱ دقیقه