در آمریکا حق بیمه سلامت کسانی که واکسن نمی‌زنند افزایش می‌یابد

حق بیمه بیشتر برای آن‌ها که واکسن نمی‌زنند!

در آمریکا قانونی وجود دارد که طبق آن افراد سیگاری باید حق بیمه بیشتری برای بیمه سلامت پرداخت کنند. حالا قرار است مشابه این قانون برای افرادی اجرا شود که واکسینه نمی‌شوند.
18 مهر 1400
شناسه : 151
منبع:
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
در آمریکا قانونی وجود دارد که طبق آن افراد سیگاری باید حق بیمه بیشتری برای بیمه سلامت پرداخت کنند. حالا قرار است مشابه این قانون برای افرادی اجرا شود که واکسینه نمی‌شوند.

در میان درخواست‌هایی که مردم جهانی برای واکسینه شدن دارند، عده‌ای هم هستند که با واکسینه شدن مخالفند و در نتیجه برای واکسن کرونا اقدام نمی‌کنند. اما بیماری کرونا با کسی رودربایستی ندارد و همه را درگیر خواهد کرد. به این ترتیب کسانی‌که واکسینه نمی‌شوند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هستند. واضح است هزینه این افراد هم در زمینه سلامت بیشتر خواهد شد. به همین خاطر است که حق بیمه آن‌ها هم باید متفاوت باشد.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های آمریکایی حق بیمه سلامت برای کارکنانی که واکسینه نشده‌اند را افزایش داده‌اند. حالا قرار است این مورد در آمریکا به یک امر عمومی تبدیل شود و هر کسی که از واکسن زدن دوری می‌کند، حق بیمه بیشتری برای بیمه سلامت بپردازد چرا که احتمال دارد بیشتر بیمار شود و هزینه بیشتری را روی دست شرکت‌های بیمه‌ای و سازمان بیمه‌گر بگذارد.

طبق قوانین جدید آمریکا که به زودی اجرایی خواهد شد، کسانی‌که واکسن نمی‌زنند باید ماهانه 200 دلار بیشتر برای بیمه سلامت خود هزینه کنند. مشابه این قانون در مورد افراد سیگاری هم در آمریکا وجود دارد. افراد سیگاری بیش از افراد معمولی در معرض خطر بیماری قرار دارند به همین خاطر باید حق بیمه بیشتری بپردازند.

بسیاری از مدیران شرکت‌های مختلف گفته‌اند ترجیح می‌دهند به جای اینکه همه کارکنانشان به صورت مساوی هزینه بیماری کرونا را بدهند، عمده هزینه را کسانی بدهند که جلوی واکسینه شدن می‌ایستند. دریافت حق بیمه بیشتر برای بیمه سلامت از کارکنانی که واکسینه نشدن هم با همین طرز فکر صورت می‌گیرد.

کشورها از ترفندهای مختلفی بهره می‌گیرند تا مردم را وادار به واکسینه شدن کنند. واکسیناسیون عمومی می‌تواند به ریشه‌کنی بیماری کرونا و بازگشت به جهانی معمولی کمک کند. دریافت حق بیمه بیشتر از کسانی که واکسینه نمی‌شوند، هم منصفانه است و هم ترفندی است تا آن‌ها را وادار کند واکسن بزنند. 

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4