سه درس آیفون برای اینشورتک

اینشورتک‌ها چطور می‌توانند از آیفون الگوبرداری کنند؟

آیفون‌ با ضریب نفود بالایی که در میان مشتریان دارد، می‌تواند سه درس اصلی برای بیمه‌گران در اینشورتک داشته باشد. این‌ها در حقیقت درس‌های آیفون برای اینشورتک‌هایی هستند که می‌خواهند در میان مشتریانشان نفوذ کنند.

دان وودز

کارگزار بیمه در لندن

20 مهر 1400
شناسه : 54
منبع:
زمان مطالعه: ۷ دقیقه
آیفون‌ با ضریب نفود بالایی که در میان مشتریان دارد، می‌تواند سه درس اصلی برای بیمه‌گران در اینشورتک داشته باشد. این‌ها در حقیقت درس‌های آیفون برای اینشورتک‌هایی هستند که می‌خواهند در میان مشتریانشان نفوذ کنند.

در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵ میلیارد دلار در صنعت اینشورتک سرمایه‌گذاری شده‌است. حالا این صنعت به یکی از صنایع محبوب در جهان بدل شده‌است. پیشرفت‌های جدید در علم فناوری باعث شده که همه به فکر بازبینی و اندیشی روی پوشش‌های مختلف در شاخه‌های متنوع بیمه بیفتند. از تله‌ماتیک گرفته تا بهره‌گیری از پهپادها، همگی وارد صنعت بیمه شده‌است.

اما آیا می‌دانید اینشورتک قرار است چه مسیری را در پیش بگیرد؟ برای مثال آیا قرار است در جزیره‌ای مخصوص به خودش فعالیت کند یا برعکس، قرار است به نوعی با بخش‌های سنتی بیمه یکدست و یکنواخت شود؟ اگر نگاهی به کسب‌وکارهای ماشینی بیندازیم، تا حدودی می‌توانیم به پاسخ دست پیدا کنیم. آیفون‌ها یکی از وسیله‌هایی است که می‌تواند ما را تا حدودی به پاسخ برساند.

آیفون وسیله‌ای با ظاهری شیک و جذاب برای مصرف‌کنندگان است که از اواسط سال ۲۰۰۷ وارد بازار شد. این وسیله، با گزینه‌های متعددِ مولتی‌مدیا توانست در میان مشتریان جایی برای خود باز کند. مشتریان با این وسیله می‌توانستند عکس بگیرند، ایمیل بفرستند و بسیاری از کارهای دیگر را پیش ببرند. گویی یک لپتاپ کوچک در دست داشتند. به مرور ابتکارات بیشتری به آن افزوده شد و جی‌پی‌اس (GPS) هم تحولی اساسی در این وسیله ایجاد کرد.

به مرور آیفون به وسیله‌ای با نفوذ در میان مشتریان تبدیل شد. خیلی‌ها که تا چند سال قبل اصلا از وجود این وسیله خبر نداشتند، ناگهان دیدن زندگی‌شان بدون آن پیش نمی‌رود. این‌ها نشان می‌دهد که آیفون به نفوذی بالا دست پیدا کرد.

سه مورد در آیفون وجود داشت که رمز موفقیت آن بود و اینشورتک‌ها هم می‌توانند با بهره‌گیری از آن، به این موفقیت دست پیدا کنند. این‌ها در حقیقت درس‌های آیفون برای اینشورتک‌هایی هستند که می‌خواهند در میان مشتریانشان نفوذ کنند.

۱. ایجاد اکوسیستم مورد علاقه کاربر

کاربران آیفون به مرور توانستند به وسیله‌ای دست پیدا کنند که مطابق نیازها و خواست‌هایشان بود. هر روز اپلیکیشن‌های جدیدی روانه بازار می‌شد که کاربران می‌توانستند به کمک آن، بیشتر و بهتر از آیفون خود بهره بگیرند. در ابتدا اپل و کمی بعد تولیدکنندگان سیستم عامل آندروید دریافتند که باید اکوسیستمی ایجاد کنند که مورد علاقه کاربرانشان باشد. به مرور بقیه تولیدکنندگان تلفن‌های همراه هوشمند هم به فکر این قضیه افتادند که اکوسیستمی مطابق میل کاربر ایجاد کنند.

در صنعت بیمه هم اتفاقی مشابه باید رخ بدهد. بیمه‌گران باید اکوسیستمی ایجاد کنند که مورد علاقه مشتریانشان باشد. در واقع اینشورتک‌ها باید مانند تولیدکننده آیفون، این اکوسیستم را برای مشتریان ایجاد کنند. به این ترتیب می‌توانند در آینده، ضریب نفوذ بیمه را بالا ببرند.

۲. ساختار ابری حقیقی

آیفون با ایجاد فضای ابری، توانست معجزه‌ای بزرگ برای کاربرانش ایجاد کند. در واقع این شرکت ناگهان از شیوه‌های قدیمی و سنتی فرسنگ‌ها فاصله گرفت. این همان کاری است که بیمه‌گران به کمک اینشورتک‌ها باید انجام دهند. آن‌ها باید معجزه‌هایی مانند ساختار فضای ابری را ایجاد کنند که به‌ویژه در مورد داده‌ها و اطلاعات مشتریان کاربرد خواهد داشت.

۳. یک پلتفرم برای همه

استیو جابز وقتی در سال ۲۰۰۷ از آیفون رونمایی کرد گفت این وسیله هم تلفن همراه است، هم آی‌پاد و هم وسیله‌ای برای ارتباط با شبکه‌های اینترنتی. در واقع او از پلتفرمی رونمایی کرد که می‌توانست کاربردهای متعدد برای افراد داشته باشد. بیمه‌گران هم به چنین برنامه‌ای نیاز دارند. آن‌ها باید بتوانند انواع بیمه‌ها را به شکلی ساده و از طریق یک پلتفرم به دست مشتریان خود برسانند. البته برای این کار نیاز به انعطاف‌پذیری بالایی است اما می‌توان آن را محقق کرد.

بیمه‌گران برای افزایش ضریب نفوذ خود باید اتفاقاتی را رقم بزنند. آن‌ها باید از طریق اینشورتک‌ها اقدام کنند و اینشورتک‌ها هم باید برای خودشان الگویی داشته باشند که طبق آن عمل کنند. آیفون یکی از همان الگوهایی است که اینشورتک‌ها می‌توانند از آن بهره بگیرند. فقط باید هرچه سریع‌تر این الگوبرداری را آغاز کنند.

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4