اینشورتک
اینترنت اشیا آینده بیمه را می‌سازد
اتصال به اینترنت نحوه رفتار مردم با خودرو، مسکن و حتی بدن خودشان را تغییر داده‌است. به همین خاطر است که بیمه‌گران تلاش می‌کنند محصولات و خدمات خود را تغییر دهند و با فضای متصل به اینترنت همسو کنند. فناوری اینترنت اشیا بدون تردید روی قیمت‌ها و بیمه‌نامه‌های شرکت‌های بیمه‌ای اثر می‌گذارد.
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اعتماد مشتریان به بیمه را از نو بسازید
صنعت بیمه خدمات زیادی را به مردم ارائه می‌کند با این حال برخی مشتریان نسبت به این صنعت بی‌اعتماد هستند. این نگاه باید تغییر کند. بیمه‌گران با خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌کنند باید این توانایی را داشته باشند که برای مشتریان خود اعتمادسازی کنند. به ارائه خدمات خوب به مشتریان خوب می‌توان احساس اعتماد را در آن‌ها نهادینه کرد.
زمان مطالعه: 1:24 دقیقه
اول اعتماد، بعد فروش مضاعف به مشتری
تجمیع‌فروشی موثر و موفق معمولا زمانی رخ می‌دهد که با خطرات و نیازها در کسب‌وکار خود آشنا شده باشید و بتوانید راهکاری دقیق برای آن ارائه کنید. باید اهداف خود را در رابطه با مشتری با تمام جزییات مشخص کنید. وقتی به درک کامل از مشتری و کسب‌وکار خود برسید، می‌توانید به عنوان مشاوری قابل اعتماد به او توصیه کنید خریدی مضاف بر خرید اصلی خود داشته باشید.
زمان مطالعه: 6 دقیقه
فلاک پهپادها را بیمه می‌کند
تقریبا همه در صنعت بیمه با آلیانز آشنا هستند اما اینشورتک فلاک که از زیرمجموعه‌های آلیانز است، کمتر مطرح شده‌است. این استارتاپ بیمه‌ای چه پوششی ارائه می‌کند؟
این آگهی تبلیغاتی، بیمه‌گران را برآشفت!
شرکت جان لوئیس در بریتانیا آگهی تبلیغاتی خاصی برای خدمات بیمه‌ای خود پخش کرده که ظاهرا این آگهی برای مشتری گمراه‌کننده بوده و نهادهای نظارتی درخواست کرده‌اند این آگهی حذف شود.
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مشکلات پنهان اینشورتک‌ها
اینشورتک‌ها یا شرکت‌های فناوری بیمه‌ای این روزها حسابی پر و بال گرفته‌اند اما همواره چالش‌هایی در مقابل خود داشتند. چالش‌هایی که شناخت آنها می‌تواند مسیر نوآوری در صنعت بیمه را دگرگون کند.
زمان مطالعه: 7 دقیقه
اینشورتک‌ها با کرونا بالغ شدند
چالش‌های بسیاری در دوران کرونا در صنعت بیمه ظاهر شده‌است. اینشورتک‌ها وظیفه خود می‌دیدند و می‌بینند که این چالش‌ها را برطرف کنند. همین امر به سادگی باعث شده که اینشورتک‌ها بیشتر در مسیر بلوغ گام بردارند. در واقع این چالش‌ها به بلوغ بیشتر آن‌ها کمک کرده‌است.
زمان مطالعه: 5 دقیقه
از توسعه زیرساخت غافل شده‌ایم
زمانی می‌توانیم مسائل و موضوعات حوزه فین‌تک‌ها و فناوری‌های مالی را تحلیل کنیم و در این خصوص اظهارنظر داشته باشیم که بدانیم پیشران‌های این حوزه چیست و چه چیزهایی موجب توسعه و رشد در صنایع بانک، بورس و بیمه خواهد شد. یکی از موضوعات بسیار مهم که حوزه فناوری‌های مالی را باید از آن منظر مورد نقد و بررسی قرار داد، بخش توسعه زیرساختی است.
حمیدرضا پروازی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
4 روش نوآورانه برای بهبود تجربه مشتری
مطالعات نشان می‌دهد مشتریان امروزی تمایل زیادی به بهره‌گیری از فناوری دارند و تلاش می‌کنند به کمک فناوری‌های مدرن مسیر دریافت محصول و خدمات را طی کنند. به این ترتیب نوآوری‌های دیجیتالی می‌تواند کمکی موثر به این مشتریان باشد. اما چگونه می‌توان تجربه‌ای مطلوب را در اختیار مشتری قرار داد؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سامانه اطلاعات مکانی، دنیای بیمه‌گران را متحول می‌کند
سامانه اطلاعات مکانی که در زبان انگلیسی با عنوان Geospatial (جی‌آی‌اس: GIS) شناخته می‌شود یکی از کاربردی‌ترین فناوری‌ها در صنعت بیمه است. اما این سامانه چه کمکی به بیمه‌گران می‌کند؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
سه تغییری که کرونا در زندگی مشتریان بیمه ایجاد کرد
همه‌گیری کرونا، جهانِ نیازهای بیمه‌شوندگان و مشتریان بیمه را تغییر داد. رفتار مشتریان در دوران پساکرونایی الزاما شباهتی به رفتار آن‌ها در دوران پیش از کرونا ندارد.
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اپلیکیشنی که برگ برنده «جنرال» شد
شرکت بیمه جنرال به‌رغم سابقه درخشان به تازگی نتوانسته مشتری را به سطحی از رضایت برساند. اما ایجاد اپلیکیشن موبایلی و ارائه خدمات زیر 3 ثانیه باعث شده که نام این شرکت دوباره بر سر زبان بیافتد.
زمان مطالعه: 4 دقیقه