جان لوئیس تبلیغ شبهه‌برانگیزش را حذف کرد

این آگهی تبلیغاتی، بیمه‌گران را برآشفت!

شرکت جان لوئیس در بریتانیا آگهی تبلیغاتی خاصی برای خدمات بیمه‌ای خود پخش کرده که ظاهرا این آگهی برای مشتری گمراه‌کننده بوده و نهادهای نظارتی درخواست کرده‌اند این آگهی حذف شود.
08 آبان 1400
شناسه : 215
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شرکت جان لوئیس در بریتانیا آگهی تبلیغاتی خاصی برای خدمات بیمه‌ای خود پخش کرده که ظاهرا این آگهی برای مشتری گمراه‌کننده بوده و نهادهای نظارتی درخواست کرده‌اند این آگهی حذف شود.

شرکت جان لوئیس یکی از غول‌های خرده‌فروشی در بریتانیا است که به تازگی با یک آگهی تبلیغاتی، بیمه‌گران را برآشفته‌است. این آگهی تبلیغاتی درباره بیمه مسکن بوده اما ظاهرا منجر به گمراهی مخاطب شده و به همین خاطر شرکت جان لوئیس آن را حذف کرده‌است. اما ماجرا از چه قرار است؟

آگهی شرکت جان لوئیس مربوط به بیمه مسکن است. این شرکت مجموعه‌ای از آگهی‌ها درباره بیمه مسکن و آپارتمان دارد که با عنوان «بگذار زندگی رخ بدهد» (Let Life Happen) شناخته می‌شود.

در آگهی جدید این شرکت، پسربچه‌ای را می‌بینیم که لباس مادرش را بر تن کرده و در خانه راه می‌رود و همه‌جا را به هم می‌ریزد. در پایان آگهی، خانه‌ای را می‌بینیم که گویی در آن بمب ترکیده و شعار «بگذار زندگی رخ بدهد» روی صفحه نشان داده می‌شود.

نکته اینجاست که این تبلیغ درباره بیمه مسکن است. یعنی هر اتفاقی رخ می‌دهد قرار است با این بیمه پوشش داده شود. اما ظاهرا اتفاقاتی که در این خانه رخ داده، تصادفی نبوده و صرفا به دست پسربچه‌ای بازیگوش صورت گرفته‌است.

جان لوئیس چند روز پیش ناچار شد در توییتی اعلام کند که این آگهی را به دلیل گمراه‌کننده بودن، حذف کرده‌است. بیمه‌گران که از این تبلیغ برآشفته شده‌اند، می‌گویند در این تبلیغ مشتری تصور می‌کند هر اتفاق یا خسارتی که به صورت تعمدی رخ بدهد هم می‌تواند زیر پوشش‌های بیمه‌ای قرار بگیرد.

البته شرکت جان لوئیس خودش از ابتدا معتقد نبوده که این آگهی برای مشتری گمراه‌کننده خواهد بود و به همین خاطر آن را ساخته و روانه بازار کرده‌است. اما مرجع راهبرد امور مالی انگلستان که به عنوان یک مرجع نظارتی بر نهادهای مالی فعالیت دارد، به این شرکت اعلام کرده که آگهی‌شان، مشتری را گمراه خواهد کرد.

مدیران شرکت جان لوئیس اعلام کرده‌اند که قصدشان گمراه کردن مشتریان در رابطه با محصولات و خدمات بیمه‌ای‌شان نبوده‌است. مرجع راهبرد امور مالی انگلستان گفته باید در این آگهی مشخص شود که پوشش بیمه‌ای برای خسارت‌های تصادفی است یا تعمدی. به این ترتیب جان لوئیس هم تصمیم گرفته آگهی تبلیغاتی را که منجر به آشفتگی بیمه‌گران هم شده بود، حذف کند.

برای دیدن این آگهی تبلیغاتی، اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4