چطور یک تجربه مطلوب به مشتری هدیه بدهیم؟

4 روش نوآورانه برای بهبود تجربه مشتری

مطالعات نشان می‌دهد مشتریان امروزی تمایل زیادی به بهره‌گیری از فناوری دارند و تلاش می‌کنند به کمک فناوری‌های مدرن مسیر دریافت محصول و خدمات را طی کنند. به این ترتیب نوآوری‌های دیجیتالی می‌تواند کمکی موثر به این مشتریان باشد. اما چگونه می‌توان تجربه‌ای مطلوب را در اختیار مشتری قرار داد؟
08 آبان 1400
شناسه : 178
منبع:
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مطالعات نشان می‌دهد مشتریان امروزی تمایل زیادی به بهره‌گیری از فناوری دارند و تلاش می‌کنند به کمک فناوری‌های مدرن مسیر دریافت محصول و خدمات را طی کنند. به این ترتیب نوآوری‌های دیجیتالی می‌تواند کمکی موثر به این مشتریان باشد. اما چگونه می‌توان تجربه‌ای مطلوب را در اختیار مشتری قرار داد؟

مشتری این روزها حرف اول را در هر صنعتی می‌زند. پیشرفت‌های فناوری هم شرایطی را ایجاد کرده که می‌توان تجربه‌ای شخصی‌شده و مطلوب در او ایجاد کرد. شرکت‌ها می‌توانند به شیوه‌های نوآورانه، تجربه مشتری را بهبود ببخشند.

مطالعات نشان می‌دهد مشتریان امروزی تمایل زیادی به بهره‌گیری از فناوری دارند و تلاش می‌کنند به کمک فناوری‌های مدرن مسیر دریافت محصول و خدمات را طی کنند. به این ترتیب نوآوری‌های دیجیتالی می‌تواند کمکی موثر به این مشتریان باشد. اما چگونه می‌توان تجربه‌ای مطلوب را در اختیار مشتری قرار داد؟

  1. چت‌بات‌های مجهز به هوش مصنوعی

شرکت‌های مختلف در عصر حاضر از چت‌بات‌ها استفاده می‌کنند. به محض اینکه سایت این شرکت‌ها را باز می‌کنید، چت‌بات روی صفحه ظاهر می‌شود. این ربات‌ها قرار است خدمات‌رسانی به مشتری را بهبود ببخشند.

براساس مطالعات سایت آیدیا دراپ، 61 درصد از مشتریان معتقدند بهره‌گیری از چت‌بات‌ها ضروری است و آینده شرکت‌ها را تشکیل می‌دهد. به‌علاوه 70 درصد از نسل جدید هم گفته‌اند از استفاده از چت‌بات‌ها رضایت دارند و تجربه‌ای مثبت برایشان بوده‌است.

  1. دستیاران مجازی و یادآوری‌های پیامکی

این روزها همه یک تلفن همراه هوشمند در اختیار دارند. می‌توان از آن‌ها برای بهبود تجربه مشتری کمک گرفت. برای مثال ارسال پیامک‌هایی که یادآوری می‌کنند شرکت شما وجود دارد و شخصی که آن را دریافت کرده مشتری آن شرکت است. این‌ها می‌توانند تجربه‌هایی لذت‌بخش برای مشتری به همراه داشته باشند.

دستیاران مجازی هم مانند چت‌بات‌ها به مشتریان حین انجام کارها در سایت و به صورت آنلاین کمک خواهند کرد. در واقع این‌ها باعث می‌شود مشتری باز هم راغب به استفاده از آن سایت شود.

  1. واقعیت مجازی

یکی از نوآوری‌هایی که ظرفیت بهبود تجربه مشتری را دارد، حقیقت مجازی است که به کمک آن می‌توان به کلی تجربه مشتری را بازتعریف کرد. فناوری‌های پیشرفته می‌توانند تجربه‌ای برای مشتری فراهم کنند که مشتری آن را با تمام وجودش احساس کند.

برای مثال مشتری از طریق حقیقت مجازی می‌تواند ببیند که اگر محصولی را دریافت کند چگونه خواهد بود. به نوعی از فضای مجازی آن را احساس و تجربه خواهد کرد. این نوآوری تجربه‌ای منحصربه‌فرد در مشتری ایجاد خواهد کرد.

  1. واقعیت افزوده

فناوری واقعیت مجازی یک خواهر دارد که به آن واقعیت افزوده می‌گویند. بسیاری از شرکت‌ها با توجه به محصولی که ارائه می‌کنند، سعی دارند از این فناوری بهره بگیرند. تیمبرلند نخستین شرکتی بود که در سال 2014 از آن استفاده کرد.

واقعیت افزوده تقریبا مشابه واقعیت مجازی است با این تفاوت که دقیقا به صورت تصویری به مشتری نشان می‌دهد با دریافت محصول چگونه خواهد بود. برای مثال تصویر مشتری را با لباسی که قصد خرید آن را دارد، نشان می‌دهد. به این ترتیب تجربه پوشیدن لباس را در اختیار مشتری می‌گذارد تا مشتری بهتر بتواند تصمیم بگیرد.

فراموش نکنید که ایجاد تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای مشتریان امروزی امری حیاتی و ضروری است. مشتریان از طریق این نوآوری‌ها به سطح جدیدی از رضایتمندی می‌رسند که به پیشبرد کسب‌وکار هم کمک خواهد کرد.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4