اینشورتک
اگر بیمه با نیاز مردم پیشرفت نکند، شکست می‌خورد!
به عقیده صلاحی‌نژاد وقتی صحبت از دیجیتال در صنعت می‌شود، ابتدا باید فرهنگ آن را ایجاد کرد. «اگر بتوانیم در صنعت بیمه، فرهنگ دیجیتال را در ساختار آن جا بیندازیم، شاید یکی از بزرگ‌ترین کارها در صنعت بیمه اتفاق بیفتد. لازمه این کار تغییر است. اولین تغییر هم تغییر افراد است، به این ترتیب که نگاه آن‌ها را تغییر داد و افراد سنتی را به سمت تفکر دیجیتال کشاند.»
زمان مطالعه: 10 دقیقه
مثلث کلاهبرداری چیست؟
مثلث کلاهبرداری ریشه در نظریاتی دارد که دونالد کرسی، متخصص جرم‌شناسی در دهه 50 میلادی آن را معرفی کرد. به عقیده او چنانچه سه عنصر کلیدی باید در کنار هم قرار بگیرند آن وقت فرد را وادار به ارتکاب جرم می‌کنند. این سه موردی که در کنار هم، از انسان‌های معمولی مجرم می‌سازد چیست و نظریه کرسی چه تاثیری در صنعت بیمه دارد؟
زمان مطالعه: 3:49 دقیقه
سرمایه‌گذاری در اینشورتک، فرصتی برای توسعه
سرمایه‌گذاری در اینشورتک همواره مورد بحث بوده است. چرا که اینشورتک هنوز برای صنعت بیمه پدیده‌ای پیچیده است اما سرمایه‌گذاران دریافته‌اند که اگر قصد ورود به دنیای استارتاپ‌ها را دارند، بهترین گزینه فناوری بیمه‌ای یا همان اینشورتک است.
زمان مطالعه: 6 دقیقه
فرصت طلایی استارتاپ‌ها برای ورود به اکوسیستم نوآوری منطقه خلیج فارس
منطقه شورای همکاری خلیج فارس یکی از سریع‌ترین بازارهای در حال رشد در جهان است که طی شش سال گذشته، هر سال تقریباً 7 درصد رشد در حق بیمه ناخالص را گزارش کرده‌ است؛ چندین برابر بیشتر از متوسط ​​جهانی. اما این رشد در سه سال گذشته کند شده‌ است و فشار بر بیمه‌گران برای ایجاد نوآوری را افزایش می‌دهد.
زمان مطالعه: ۶ دقیقه
پررنگ‌ترین نقش در تحول دیجیتال را رگولاتور بر عهده دارد
مدیرعامل بیمه حافظ چند سالی است که روی بحث تحول دیجیتال تمرکز دارد. او معتقد است نخستین نکته‌ای که در این زمینه باید متحول شود، بحث رگولاتور است: «رگولاتور در بحث تحول دیجیتال باید موضع‌گیری داشته باشد. موضع‌گیری‌اش هم نه در حد سمینار و همایش یا کار پژوهشی و نظیر این‌ها باشد بلکه باید این تحول به حدی برسد که آیین‌نامه‌ها را اصلاح کند.»
زمان مطالعه: 6 دقیقه
چشم‌انداز روشن بازار بیمه 2022
شرکت بیمه سوئیس‌ری در گزارشی، چشم‌انداز صنعت و بازار بیمه در سال‌های پساکرونایی از سال 2020 تا 2022 را بررسی کرده‌است. طبق گزارش این شرکت، اقتصادها در دنیای پساکرونایی در مسیر رشد و بهبود قرار گرفته‌اند و همین امر به رشد بازار بیمه هم کمک می‌کند.
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ابزار تحلیل داده پیش‌نگر زیر ذره‌بین مدیران بیمه‌ای
واریگیس شاریا از آی‌ای‌ای اینشورنس و ماریجان مام‌زیوف از شرکت آمودو در یکی از وبینارهای رویداد اینشورتک منا درباره اهمیت تحلیل داده‌های پیش‌نگر صحبت کردند. آن‌ها معتقدند این داده‌ها می‌تواند در نهایت به بهبود تجربه مشتری کمک کند و به همین خاطر امری موثر در صنعت بیمه خواهد بود.
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ضرورت و اهمیت سنجش سواد بیمه‌ای مشتریان
یکی از ابزارهای رونق و شکوفایی صنعت بیمه هر کشور کم و کیف سواد بیمه‌ای درون (کارکنان و مدیران) و بیرون (مشتریان و شهروندان) صنعت است. دانش اندکِ مشتریان سبب کاستن از وجه و کارکرد رقابتی بازارهای بیمه شده و از دلایل اصلی ورود و تنظیم این بازارها توسط دولت‌ها است.
اسدالله نقدی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
تکمیل پازل صنعت بیمه با اینشورتک‌ها ممکن می‌شود
منال مشکور، از موسسه بی‌آی‌بی‌اف در بحرین، محمد صغیر، از گروه بیمه‌ای آکسا و دکتر محمد غزلی، از مدیران بیمه‌ای در عمان هر یک نظرات خود را در مورد حرکت صنعت بیمه به جلو و بهره‌گیری از اینشورتک‌ها بیان کردند. نظر همگی آن‌ها این بود که صنعت بیمه برای بهبود تجربه مشتری و افزایش سوددهی در آینده، نیازمند تحول دیجیتال و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اینشورتک‌ها است.
زمان مطالعه: 5 دقیقه
بیمه رازی تنها نماینده ایران در جایزه بیمه خاورمیانه
هشتمین دوره جایزه بیمه منا Mena Insurance Awards با معرفی شرکت‌های بیمه منتخب فعال در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا، به کار خود پایان داد. در این دوره، شرکت بیمه رازی تنها نماینده ایران بود که توانست نامزد دریافت جایزه در بخش بهترین بیمه‌گر آسیای مرکزی و خاور نزدیک Levant & Central Asia Insurer شود.
زمان مطالعه: 4 دقیقه
هوش مصنوعی یا حماقت طبیعی؟
آنشول سریواستاو، مدیر ارشد فناوری اطلاعات شرکت بیمه یونیون در یکی از وبینارهای رویداد اینشورتک منا، درباره هوش مصنوعی و کاربرد آن در صنعت بیمه صحبت کرد. او در ابتدای سخنان خودش به این نکته اشاره کرد که هوش مصنوعی به نوعی همه را هیجان‌زده کرده و در واقع همه مدیران تلاش دارند از آن بهره بگیرند.
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اینشورتک‌ها تسهیل‌گر پوست‌اندازی و پرواز صنعت بیمه هستند
حسین اولیا، مدیر برنامه‌ریزی و نوآوری سندیکای بیمه‌گران و دبیر کمیسیون فاوا در گفت‌وگو با «رسانه اینشورتک» درباره اقدامات شرکت‌ها برای تحول دیجیتال و پوست‌اندازی صنعت بیمه از این مسیر گفت: «ما هنوز اول راه هستیم، شرکت‌ها اقدامات خوبی در رابطه با تحول دیجیتال در صنعت بیمه انجام داده‌اند و گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده‌است.»
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه