سرمایه‌گذاران حوزه استارتاپی، اهمیت اینشورتک را درک کرده‌اند

سرمایه‌گذاری در اینشورتک، فرصتی برای توسعه

سرمایه‌گذاری در اینشورتک همواره مورد بحث بوده است. چرا که اینشورتک هنوز برای صنعت بیمه پدیده‌ای پیچیده است اما سرمایه‌گذاران دریافته‌اند که اگر قصد ورود به دنیای استارتاپ‌ها را دارند، بهترین گزینه فناوری بیمه‌ای یا همان اینشورتک است.
05 دی 1400
شناسه : 427
منبع:
زمان مطالعه: 6 دقیقه
سرمایه‌گذاری در اینشورتک همواره مورد بحث بوده است. چرا که اینشورتک هنوز برای صنعت بیمه پدیده‌ای پیچیده است اما سرمایه‌گذاران دریافته‌اند که اگر قصد ورود به دنیای استارتاپ‌ها را دارند، بهترین گزینه فناوری بیمه‌ای یا همان اینشورتک است.

اینشورتک هنوز برای صنعت بیمه پدیده‌ای پیچیده است اما سرمایه‌گذاران دریافته‌اند که اگر قصد ورود به دنیای استارتاپ‌ها را دارند، بهترین گزینه فناوری بیمه‌ای یا همان اینشورتک است.

براساس گزارش کرانچ‌بیس‌نیوز، سرمایه‌گذاران در 10 ماه نخست سال 2021 بالغ بر 6 میلیارد دلار سرمایه روانه استارتاپ‌های بیمه‌ای و اینشورتک در آمریکا کرده‌اند. حتی همین آمار 10 ماهه هم رشد 32 درصدی را نسبت به کل سال 2020 نشان می‌دهد.

فعالیت‌هایی که در حوزه سرمایه‌گذاری روی اینشورتک در جهان صورت می‌گیرد بر همه ابعاد آن متمرکز است. هم‌زمان با گذشت زمان، اقناع سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در اینشورتک و بهره‌گیری از این فرصت هم ساده‌تر شده‌است.

قدم بعدی چیست؟

کارآفرینانی که قصد ورود به اینشورتک را دارند دیگر نیازی نیست به این پرسش پاسخ بدهند که آیا سرمایه‌گذاری چند میلیون و میلیارد دلاری روی اینشورتک، بازگشت سرمایه خواهد داشت یا خیر. به این خاطر که اکنون آمار و ارقام بسیاری در این زمینه موجود است و همگی نشان می‌دهند که فعلا وضعیت روبه‌راه است. سوالی که اکنون باید پرسیده شود این است که قدم بعدی چیست؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری روی ابزارهایی که به اینشورتک و استارتاپ‌های بیمه‌ایِ فعال قدرت رقابت می‌بخشد، موثرترین وسیله برای پیشرفت است و در این شرایط بازار بیمه، جواب می‌دهد.

سرمایه‌گذاری در اینشورتک به نوعی سرمایه‌گذاری خطرپذیر به شمار می‌آید. این شکل از سرمایه‌گذاری روند نسبتا پایدار را به‌ویژه در آمریکا تجربه کرده‌است.

طبق این نمودار، سرمایه‌گذاری روی اینشورتک به صورت سالانه افزایش پیدا کرده‌است. بررسی‌های دیگر نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری روی اینشورتکِ متمرکز بر سلامت جمعی در این شرایط می‌تواند سوددهی بیشتری داشته باشد. البته بیمه سایبری هم جزو مقولاتی است که در مسیر رشد قرار دارد و به همین خاطر استارتاپ‌های این حوزه می‌توانند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری خطرپذیر باشند.

جهان در مسیر رشد

همان‌طور که سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه اینشورتک در آمریکا روندی صعودی و مطلوب دارد، در سایر نقاط جهان هم شاهد این روند صعودی هستیم. نگاهی به این نمودار نشان می‌دهد که وضعیت جهان هم چندان متفاوت از وضعیت آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اقتصاد جهان، نیست و روندی مشابه دارد.

 

نکته مهمی که بررسی‌ها نشان می‌دهند این است که عمده سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه اینشورتک، متمرکز بر استارتاپ‌هایی بوده که مشتری‌محور هستند. در واقع بیمه‌گران سنتی دریافته‌اند که باید به سمت مشتری‌مداری حرکت کنند. آن‌ها تلاش دارند از فناوری بیمه‌ای به نفع مشتری بهره بگیرند. به همین خاطر است که عمده سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه اینشورتک، متمرکز بر آن دسته‌ای بوده که مشتری را در اولویت قرار داده‌اند.

البته علاوه بر مقوله مشتری‌محوری، مباحثی نظیر بیمه سایبری هم جزو مواردی هستند که توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده‌اند و جزو گزینه‌های جذاب محسوب می‌شوند.

موج جدید سرمایه‌گذاری در اینشورتک

روند سرمایه‌گذاری‌ها همیشه بالا و پایین‌هایی را تجربه می‌کند. اینشورتک جزو بخش‌هایی است که نخستین بار از سال 2010 با موجی از سرمایه‌گذاران روبه‌رو شد.

اکنون به دنبال همه‌گیری کرونا و نیاز مشتریان به بهره‌گیری از فناوری‌ها، اینشورتک که همان فناوری‌ای بیمه‌ای است هم با اقبال مجدد از سوی سرمایه‌گذاران روبه‌رو شده‌است. در واقع اکنون شاهد دومین موج سرمایه‌گذاری در زمینه اینشورتک در جهان هستیم.

بیمه سایبری، سالی متفاوت را در 2021 سپری کرده و انتظار می‌رود در سال 2022 جزو بخش‌های پرطرفدار باشد. در واقع می‌توان انتظار داشت که حجم زیادی از سرمایه‌ها روانه اینشورتک شوند.

کایل بیتی، مدیر اجرایی امریکن فمیلی ونچرز در رابطه با سرمایه‌گذاری روی اینشورتک می‌گوید: «ما شاهد جذب سرمایه و جریان سرمایه‌گذاری در همه بخش‌های فناوری بیمه‌ای هستیم.»

پاداش سرمایه‌گذاری

بیمه‌گران امروزی صرفا به دنبال جبران خسارت نیستند بلکه تلاش دارند خطرات را پیش‌بینی و به پیش‌گیری از آن‌ها کمک کنند. فناوری بیمه‌ای مهم‌ترین راهکار ‌آن‌ها در این زمینه است.

سرمایه‌گذاری روی اینشورتک می‌تواند ابزاری باشد برای شناسایی خطرات و پیشگیری از آن‌ها. در واقع پاداش سرمایه‌گذاری روی این استارتاپ‌های بیمه‌ای می‌تواند فضای کلی صنعت بیمه را تغییر دهد و روند بهبود را ایجاد کند.

اکنون دیگر چالش این نیست که سرمایه‌گذاران جذب صنعت بیمه و فناوری بیمه‌ای شوند بلکه باید بدانند روی کدام اینشورتک و با چه ترفندی سرمایه‌گذاری کنند تا در بلندمدت شرایط مطلوبی را در صنعت بیمه حاکم کند.

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4