اینشورتک
شروع مهم نیست، ماندن مهم است!
یادمان باشد که این فناوری نیست که ارزش خلق می‌کند بلکه فناوری فقط نحوه اجرا و پیاده‌سازی مدل‌های کسب و کار و خلق ارزش را بیان می‌کند. اول از همه لازم است که ما بلاکچین و باقی دفاتر توزیع را به چشم فناوری‌های بنیادی ببینیم نه یک راهکار مستقل.
ایمان جلیلی
زمان مطالعه: 6 دقیقه
در بیمه برهم‌زننده باشیم یا نوآور؟
همه برهم‌زننده‌ها نوآور هستند اما همه نوآورها برهم‌زننده به شمار نمی‌روند. برهم‌زننده ها عمدتاً کسب و کارها، خدمات و محصولات متداول را تغییر می‌دهند. آنها تمایل زیادی به خلاق بودن، مفید بودن، تاثیرگذاری، قیمت کمتر و از هم مهم‌تر مقیاس‌پذیری دارند.
زمان مطالعه: 7 دقیقه
پویایی قوانین، مسیر تحول دیجیتال را تسهیل می‌کند
حمیدرضا نورعلیزاده جانشین مدیرعامل در تحول دیجیتال شرکت بیمه سامان در گفت‌وگو با رسانه «اینشورتک» گفت:«شرایط صنعت بیمه با صنایع دیگر متفاوت است و ظرافت‌های خاص خودش را دارد به این معنی این صنعت به طور ذاتی نمی‌تواند هم پای صنایع دیگر تحول دیجیتال را به سرعت تجربه کند. به این معنی ایران در تحول دیجیتال صنعت بیمه به دلیل ورود رویکرد و نگرشی نوین به این صنعت، با وجود فاصله‌ای که با سایر کشورهای دنیا دارد؛ می‌تواند به سرعت این عقب‌ماندگی را جبران کند و دیجیتالی شدن را در این صنعت محقق سازد.»
زمان مطالعه: 5:48 دقیقه
شوک اومیکرون به صنعت بیمه
روز 24 نوامبر (3 آذر) بود که رسانه‌ها خبر از شیوع سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون را دادند. به محض تایید خبر شیوع این سویه جدید، ارزش سهام شرکت‌های بیمه‌ای در جهان به‌ویژه در وال‌استریت افت کرد.
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آینده صنعت بیمه، آینده‌ای دیجیتالی است
تحول مسیر محتوم صنعت بیمه است. اگر شرکتی برای آن آماده نباشد و اسب زین کرده نداشته باشد، قطعاً به‌سختی عقب خواهند ماند و حتی ممکن است بقای آن‌ها با مخاطره مواجه شود.
زمان مطالعه: 12 دقیقه
درخشش «اینشورتک» در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه
بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه با شعار «نقش صنعت بیمه در رونق اقتصادی با محوریت تحول دیجیتال» از 13 آذر ماه برابر روز ملی بیمه تا روز 14 آذر، از سوی بیمه مرکزی برگزار شد.
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
تحول دیجیتال جای خود را در صنعت بیمه باز کرده است
لیلی نیاکان، معاون پژوهشی پژوهشکده بیمه در گفت‌وگو با رسانه «اینشورتک» تاکید کرد: هر چند تغییر با حضور اینشورتک‌ها در صنعت بیمه، ابتدا با مقاومت همراه بود اما به مرور زمان تمام ارکان این صنعت از مدیران تا مشتریان، حضور این تیم‌های نوآور را پذیرفتند. او معتقد است که تحقق تحول دیجیتال نیاز به زیرساخت‌های فراوانی از جنس مقررات، سرمایه انسانی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، پهنای باند اینترنت و ابرکامپیوترها دارد.
زمان مطالعه: 3:59 دقیقه
چرا تجربه مشتری اهمیت دارد؟
تجربه مشتری از سال ۲۰۲۰ تا کنون مهم‌ترین عامل تمایزبخش در کسب‌وکار بوده‌است. از هر سه مشتری، یک نفر پس از تجربه بد در برندی که به آن علاقه داشته، آن برند را برای همیشه ترک کرده‌است.
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
رویداد فینوویت فوکس
رویداد فینوویت (Finovate) یکی از زیرمجموعه‌های شبکه اینفورما (Informa) است که به مقوله فناوری مالی می‌پردازد. البته این رویداد در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود و اکنون بخش فوکس (Finavate Focus) در حال برگزاری است.
تحول دیجیتال بدون همکاری دستگاه‌های مختلف رقم نمی‌خورد
غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در گفت‌وگو با اینشورتک گفت: تحول دیجیتال در بخش خسارت با ضعف جدی مواجه است و این در حالی است که مهم‌ترین بخش بدنه بیمه همین پرداخت خسارت است که می‌تواند سطح رضایتمندی جامعه 25 میلیونی صاحبان خودرو از صنعت بیمه را تغییر دهد. به گفته او، طرح کروکی الکترونیکی به شکل پایلوت در قم انجام شده است و احتمالا تا پایان دی ماه در سراسر کشور اجرایی می‌شود.
زمان مطالعه: 4:15 دقیقه
اصلاح بازار بیمه از ضروریات است
محسن رضایی، معاون اقتصادی رییس جمهور با اشاره به اینکه تقویت بیمه در این دولت جدی است و تلاش داریم این صنعت در این دوره بیشتر تقویت شود گفت: بیمه یکی از شعبات امنیت اقتصادی است. هر چه امنیت اقتصادی از مرزها تا بازار یا حتی سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند، رونق اقتصادی هم بیشتر شکل می‌گیرد.
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در همایش بیمه و توسعه چه گذشت؟
همایش دو روزه بیمه و توسعه با شعار «نقش صنعت بیمه در رونق اقتصادی با محوریت تحول دیجیتال» با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رییس‌جمهور، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی، حمیدرضا کردبچه رئیس پژوهشکده بیمه و سایر مدیران صنعت بیمه در سالن همایش‌های دانشگاه الزهرا آغاز به کار کرد.
زمان مطالعه: 8 دقیقه