اینشورتک
کلارک آلمان چرا موفق شد؟
کلارک یکی از معروف‌ترین استارتاپ‌های آلمانی است که در سال ۲۰۱۵ تاسیس شده اما اکنون به اندازه غول‌هایی مانند آلیانز در اروپا شناخته می‌شود. اما رمز موفقیت این استارتاپ بیمه‌ای چه بوده‌است؟ شفافیت و نوآوری اصلی‌ترین عناصر پیشرفت این شرکت هستند.
زمان مطالعه: 4 دقیقه
وضعیت تبلیغات در صنعت بیمه کشور به چه صورت است؟
تبلیغات در صنعت بیمه مانند سایر صنایع رواج دارد. همه فعالیت‌های اقتصادی برای توسعه خود به تبلیغات نیازمندند. صنعت بیمه در کشورمان، ایران هم باید از تبلیغات به شکلی هدفمند بهره بگیرد تا مسیر توسعه را پیدا کند. طرح پرسش در زمینه چالش‌های تبلیغات در صنعت بیمه ایران و همچنین نقش آن در این صنعت، به ارائه راهکارهای موثر در این زمینه کمک خواهد کرد.
زمان مطالعه: 3 دقیقه
5 دلیل رشد بازار رمزارز در بیمه
رمزارز یا ارزهای دیجیتالی این روزها بازاری پر سود دارند که باید مورد توجه صنعت بیمه هم قرار بگیرد. پنج دلیل اصلی وجود دارد که نشان می‌دهد صنعت بیمه می‌تواند از پیشرفت بازار رمزارز و ارزهای دیجیتالی بهره ببرد.
زمان مطالعه: 4 دقیقه
هم‌خانه‌ها با «اسپلیت‌شورنس» بیمه می‌شوند
سال 2017 بود که عده‌ای از نوآوران بیمه‌ای با ایده‌ای جدید برای بیمه آپارتمان‌های اشتراکی در سوئیس به میدان آمدند. حاصل این اقدامات نوآورانه، همکاری غول بیمه‌ای یعنی آلیانز با اینشورتک‌ها و ارائه محصولی نوآورانه در سوئیس بود. نام این محصول اسپلیت‌شورنس (Splitsurance) است.
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چطور می‌توان استارتاپی موفق داشت؟
چه کار می‌توان کرد تا یک شرکت استارتاپی به قدرت برسد؟ برای شروع، باید تیمی متنوع و کاربلد داشت که شاخص‌های موفقیت را شناسایی و باور کرده باشند. همه این افراد هم باید چشم‌اندازی مشترک برای کسب‌وکار در نظر گرفته باشند. اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر صحبت کنیم، باید بگوییم برداشتن سه قدم الزامی و ضروری است.
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
تقلای پیام‌رسان‌های داخلی برای جذب کاربر
تلگرام جزو پرکاربردترین پیام‌رسان‌ها در ایران بود. اما اردیبهشت سال ۱۳۹۷ مسئولان تصمیم گرفتند این پیام‌رسان را در فهرست سیاه قرار دهند. آن‌ها تلاش کردند با تیغ فیلترینگ، گردن تلگرام را بزنند. اما ظاهرا این اقدام چندان به رونق بازار پیام‌رسان‌های داخلی کمک نکرده‌ است.
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خرید بیمه مثل رژیم گرفتن است!
خرید بیمه‌ برای مشتریان مثل رژیم گرفتن است. چرا باید پول خود را برای خرید بیمه خودرو بدهند و لذت فعلی را به تاخیر بیندازند؟
حسن مرال
زمان مطالعه: 7 دقیقه
وقتی پهپاد کارهای بیمه را انجام می‌دهد
این روزها در شغل‌های مختلف از پهپادها استفاده می‌شود از رصد وضعیت زمین‌های کشاورزی گرفته تا فیلم‌برداری در پروژه‌های سینمایی. صنعت بیمه هم تلاش دارد به کمک این ابزار جدید، بازار جدیدی برای خودش ایجاد کند. شرکت‌های بیمه‌ای به کمک ابزارهای فناورانه و جدیدی نظیر پهپاد می‌توانند خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه کنند.
زمان مطالعه: 2:28 دقیقه
رکورد جدید صنعت بیمه جهان در سال 2022
صنعت بیمه جهانی تا اواسط سال 2022 از رکورد 7 تریلیون دلار در زمینه حق بیمه عبور خواهد کرد. براساس پژوهش‌های موسسه سوییس‌ری این اتفاق تا اواسط ماه جولای رخ خواهد داد. دلیل اصلی این افزایش تقاضا برای بیمه این است که نگرانی‌ها به دنبال شیوع بیماری کرونا شدت گرفته و باعث شده آگاهی نسبت به بیمه هم بیشتر شود.
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سومین شماره نشریه «اینشورتک» منتشر شد
این شماره از مجله به طور خاص بر موضوع «بررسی اهمیت فروش بیمه و چالش‌های پیش روی آن» تکیه دارد، موضوعی بسیار بااهمیت در تعریف کارکردهای امروزی صنعت بیمه و مسیری که برای طراحی و عرضه محصولات تازه به بازار رقابتی بیمه باید طی شود.
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قالی‌بافان چشم‌انتظار پوشش بیمه‌ای
فرش نماد هنر و فرهنگ ایران است اما آنطور که باید از فعالان در این صنعت حمایت نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین مسائل برای حمایت، خدمات بیمه‌ای است. بیمه قالی‌بافان سال‌هاست که در مجلس مطرح شده اما هنوز نتوانسته در اولویت کار مسئولان قرار بگیرد.
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
صنعت بیمه چطور به اقتصاد کمک می‌کند؟
صنعت بیمه می‌تواند کاری کند که اقتصاد به حرکت درآید. بسیاری افراد با شنیدن نام بیمه فقط همان بیمه‌نامه‌های خودرو و مسکن را به خاطر می‌آورند. اما همین شرکت‌های بیمه و بیمه‌گران، نقشی در اقتصاد و توسعه اقتصادی ایفا می‌کنند. اقتصاد قوی، از صنعت بیمه‌ای قدرتمند برخوردار است که در همه ابعاد پویایی دارد. در اینجا چهار مورد از خدمات صنعت بیمه به اقتصاد مطرح شده‌است.
زمان مطالعه: ۳ دقیقه