اینشورتک
تحول دیجیتال گیاه بامبوست نه لوبیای سحرآمیز!
آفت اصلی تحول در هر صنعتی، نگاه تزئینی و مُدگرایانه برخی از مدیران نسبت به آن است. سرمایه‌گذاری‌های کلان در همان ابتدای راه تحول دیجیتال و ایجاد یک مرکز عریض و طویل نوآوری و فضاهای جذاب و استارت‌آپی، صرفا منجر به تحول واقعی نمی‌شود. برای تحول دیجیتال، ذهن افراد باید استارت‌آپی باشد!
حامد شیداییان
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انتشار گزارش آکسا از تغییرات اقلیمی
آکسا یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های بیمه جهان است که در زمینه تغییرات اقلیمی فعالیت می‌کند. این شرکت به تازگی ششمین گزارش خود را درباره تغییرات اقلیمی منتشر کرده‌است. این گزارش به تمامی الزامات در حوزه مالی در رابطه با تغییرات اقلیمی اشاره دارد.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
اینشورتک‌های ایران فرصت جهانی شدن دارند
یکی از مزیت‌های اتاق بازرگانی ایران و آلمان این است که به واسطه اتصال به شبکه همه اتاق‌های بازرگانی آلمان در سراسر دنیا، روابط و ارتباطات بین‌المللی منحصربه‌فردی در کسب و کار دارد و یکی از مهم ترین دغدغه‌های اتاق بازرگانی ایران و آلمان در همه این سالها تلاش برای شکوفایی و رشد کسب و کارهای نوپا بوده است که در این میان اینشورتک ها به سبب درخشش در استارتاپ جرمنی تور در این زمینه دارای اهمیت زیادی هستند.
زمان مطالعه: 7 دقیقه
اکسپو دوبی به روایت تصویر
اکسپو دوبی در سال 2020 به دلیل شیوع همه‌گیری کرونا به امسال موکول شد. حالا پس از تاخیر یک ساله، همه از سرتاسر جهان در این رویداد بزرگ حاضر شده‌اند. تصاویری منتخب از این رویداد را ببینید.
استرایبری در جام جهانی اینشورتک‌ها
استارتاپ استرایبری (StrAIbery) تلاش دارد به کمک هوش مصنوعی راهکارهایی برای بیمه دندانپزشکی پیش روی مشتریان خود قرار دهد. خدمات بیمه‌ای باید با کمترین هزینه در اختیار مشتریان قرار بگیرند. حالا این شرکت فینالیست استارتاپ جرمنی تور در سال 2021 شده‌ است و امشب قرار است در مصاف با رقیبان جهانی خود باشد.
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیمه‌گران بیت‌کوین می‌پذیرند!
چند وقتی است که بیمه‌گران در برخی از کشورهای توسعه‌یافته غربی اعلام کرده‌اند حق بیمه را به صورت بیت‌کوین هم دریافت می‌کنند. اما چه شد که بیمه‌گران هم به بیت‌کوین روی آوردند؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آلمان، اتوپیای نوآوران
اگر استارتاپ‌ها را بخشی از نوآوری بدانیم، آلمان یکی از کشورهایی است که در این زمینه حرف اول را می‌زند. ظاهرا اکوسیستم نوآوری در آلمان می‌تواند به الگویی برای سایر کشورها بدل شود. بسیاری از استارتاپ‌های موفق جهانی، در آلمان متولد شده‌اند و رشد کرده‌اند.
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
بیمه ای‌آی‌ای شرکت‌های فناوری را به چالش کشید
شرکت بیمه ای‌آی‌ای (AIA) در سری‌لانکا رویدادی را ترتیب داده که شرکت‌های بزرگ فناوری می‌توانند در آن شرکت کنند و راهکارهایی برای بهبود بیمه سلامت ارائه دهند.
زمان مطالعه: 2 دقیقه
4 راهکار برای مواجهه با تقلب‌های بیمه‌ای در دوران کرونا
یکی از مواردی که منجر به خسارت‌ها و ضررهای کلان برای بیمه‌گران می‌شود، تقلب‌های بیمه‌ای است. بیماری کرونا هم بستری برای تقلب‌های جدید در صنعت بیمه فراهم کرد. اما بیمه‌گران می‌توانند با چند راهکار متنوع، جلوی بروز کلاهبرداری را بگیرند و به این ترتیب از خسارت و زیان هم پیشگیری کنند.
زمان مطالعه: 2:06 دقیقه
خدمات انحصاری دیجیتال ریسک برای کسب‌وکارهای دیجیتالی
استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین مانند دیگر کسب‌وکارها در معرض خطراتی قرار دارند. شرکت دیجیتال ریسک که این روزها با عنوان سوپراسکریپت شناخته می‌شود، به صورت اختصاصی با هدف ارائه خدمات بیمه‌ای به کسب‌وکارهای دیجیتالی راه‌اندازی شده‌است.
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تغییر در مدل کسب‌وکار لازم است
مدل کسب‌وکار در بیمه در حال تغییر است و به سمت وضعیت عادی جدیدی حرکت می‌کند. برهم‌زنندگی و تغییر فضای کسب‌وکار سنتی، از یک‌سو نوعی تهدید به شمار می‌آید و از سوی دیگر زمینه را برای رشد فراهم می‌آورد. آن دسته از بیمه‌گرانی که بتوانند بهترین روش‌های بیمه‌ای را پیدا و دنبال کنند، در مسیر موفقیت گام بر می‌دارند.
پیتر منچستر
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
چطور می‌توان با نوآوری به درآمد رسید؟
وقتی از نوآوری در صنعت بیمه صحبت می‌کنیم منظورمان بخش‌هایی است که طی 5 سال آینده با فعالیت‌های نوآورانه، درآمد بیشتری را به دست خواهند داد. در واقع این بخش‌ها مزیت بیشتری دارند و در نتیجه باید بیشتر به آن‌ها توجه داشت.
زمان مطالعه: 4 دقیقه