شرکت آکسا ششمین گزارش خود را در زمینه تغییرات آب‌وهوایی منتشر کرد

انتشار گزارش آکسا از تغییرات اقلیمی

آکسا یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های بیمه جهان است که در زمینه تغییرات اقلیمی فعالیت می‌کند. این شرکت به تازگی ششمین گزارش خود را درباره تغییرات اقلیمی منتشر کرده‌است. این گزارش به تمامی الزامات در حوزه مالی در رابطه با تغییرات اقلیمی اشاره دارد.
25 آبان 1400
شناسه : 271
منبع:
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
آکسا یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های بیمه جهان است که در زمینه تغییرات اقلیمی فعالیت می‌کند. این شرکت به تازگی ششمین گزارش خود را درباره تغییرات اقلیمی منتشر کرده‌است. این گزارش به تمامی الزامات در حوزه مالی در رابطه با تغییرات اقلیمی اشاره دارد.

آکسا یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های بیمه جهان است که در زمینه تغییرات اقلیمی فعالیت می‌کند. این شرکت به تازگی ششمین گزارش خود را درباره تغییرات اقلیمی منتشر کرده‌است. این گزارش به تمامی الزامات در حوزه مالی در رابطه با تغییرات اقلیمی اشاره دارد. به‌علاوه، در این گزارش گفته شده که در فعالیت‌های داوطلبانه به‌ویژه از طرف شرکت‌های بیمه، چه رویکردهایی باید در پیش گرفته شود.

گزارش آکسا علاوه بر ذکر موارد مربوط به تغییرات اقلیمی، اشاره‌ای هم به سرمایه‌گذاری‌های این شرکت و نوآوری‌هایش در رابطه با تغییرات اقلیمی دارد. آکسا فعالیت‌هایی را در راستای مسئولیت اجتماعی، برای خودش تعریف کرده تا بتواند به مقوله تغییرات اقلیمی، به صورت جدی‌تر بپردازد. این شرکت اهدافی را هم برای خود در نظر گرفته که بتواند براساس آن‌ها، مطابق با توافق پاریس (توافقی در رابطه با تغییرات اقلیمی که اکثر کشورهای جهان به آن متعهد شده‌اند) فعالیت‌های خود را پیش ببرد.

در گزارش آکسا، روش‌هایی برای سرمایه‌گذاری موثر در صنعت بیمه ذکر شده که می‌تواند جلوی گرمایش زمین تا سال ۲۰۵۰ را بگیرد. این شرکت، شاخصی را هم برای گرمایش زمین در نظر گرفته و گفته اگر سرمایه‌گذاری‌ها به شکلی موثر انجام شوند، تا سال ۲۰۵۰ می‌توان جلوی ۱.۵ درجه سانتی‌گراد گرم شدنِ زمین را گرفت.

شرکت آکسا همچنین برنامه‌ریزی‌هایی داشته که تا سال ۲۰۲۳ اجرایی خواهند شد و به جنگل‌زایی کمک خواهد کرد. این شرکت تلاش دارد سرمایه‌گذاری‌هایش را در بخشی پیش ببرد که کمترین ردپای کربنی را بر جای بگذارد. در واقع این شرکت در برنامه‌ای بلندمدت به دنبال کاهش انتشار کربن است.

این روزها همه شرکت‌ها نسبت به پدیده تغییرات اقلیمی آگاهی پیدا کرده‌اند و در جهت رفع این بحران تلاش می‌کنند. البته هنوز راهی دراز در این زمینه در پیش است. اما می‌توان امید داشت که با تغییر رویکرد شرکت‌ها از جمله شرکت‌های بیمه‌ای نظیر آکسا، شرایط اقلیمی هم بهبود پیدا کند.

شرکت آکسا یکی از شرکت‌های برتر بیمه‌ای در فرانسه است که در سطح بین‌المللی فعالیت دارد و به همین خاطر گزارشی که درباره تغییرات اقلیمی منتشر کرده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این شرکت سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در بخش خدمات مالی و بیمه‌ای دارد. شرکت آکسا اهمیت زیادی در بازار سهام یورو دارد.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4