سه گام اصلی برای موفقیت برای ادامه یک کسب و کار نوپا

چطور می‌توان استارتاپی موفق داشت؟

چه کار می‌توان کرد تا یک شرکت استارتاپی به قدرت برسد؟ برای شروع، باید تیمی متنوع و کاربلد داشت که شاخص‌های موفقیت را شناسایی و باور کرده باشند. همه این افراد هم باید چشم‌اندازی مشترک برای کسب‌وکار در نظر گرفته باشند. اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر صحبت کنیم، باید بگوییم برداشتن سه قدم الزامی و ضروری است.
01 آذر 1400
شناسه : 291
منبع:
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
چه کار می‌توان کرد تا یک شرکت استارتاپی به قدرت برسد؟ برای شروع، باید تیمی متنوع و کاربلد داشت که شاخص‌های موفقیت را شناسایی و باور کرده باشند. همه این افراد هم باید چشم‌اندازی مشترک برای کسب‌وکار در نظر گرفته باشند. اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر صحبت کنیم، باید بگوییم برداشتن سه قدم الزامی و ضروری است.

استارتاپ موفق به خودیِ خود امکان‌پذیر نیست. کارآفرین باید اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهد تا از این طریق استارتاپ را به موفقیت برساند. هیچ‌کسی با یک ایده خوب و جذاب، نمی‌تواند کسب‌وکار اینترنتیِ موفقی را راه‌اندازی کند. برای اجرای موفق، باید گام‌هایی ضروری برداشت.

واقعیت این است که نرخ کسب‌وکارهای اینترنتی و جدیدِ شکست‌خورده در آمریکا بسیار بالاست. نیمی از استارتاپ‌هایی که تازه در آمریکا راه‌اندازی شده‌اند، در همان پنج سال نخست با شکست مواجه می‌شوند و بساط‌شان برچیده می‌شود. حدود ۲۰ درصد از استارتاپ‌ها عمرشان حتی به یک سال هم نمی‌رسد و در همان ماه‌های نخست، شکست می‌خورند.

این‌ها مربوط به وضعیت استارتاپ‌ها در کشوری است که زیرساخت‌های قدرتمندی برای استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی فراهم کرده، یعنی در آمریکا که نخستین و برترین اقتصاد جهان است. تصورش را بکنید که در دیگر کشورهای جهان وضعیت چگونه باید باشد، به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه.

اکثر کارآفرین‌ها با اولین ایده خوبی که به ذهن‌شان می‌رسد، دست به کار می‌شوند. در واقع تعجیل می‌کنند و همین امر به سادگی منجر به بروز بحران برای آن‌ها می‌شود. اما برداشتن گام‌های اولیه و صحیح می‌تواند جلوی شکست خوردنِ استارتاپ و کسب‌وکارها را بگیرد. در واقع می‌توان شانس موفقیت استارتاپ را با این اصول و قدم‌ها بالا برد.

اما چه کار می‌توان کرد تا شرکت استارتاپی به قدرت برسد؟ برای شروع، باید تیمی متنوع و کاربلد داشت که شاخص‌های موفقیت را شناسایی و باور کرده باشند. همه این افراد هم باید چشم‌اندازی مشترک برای کسب‌وکار در نظر گرفته باشند. اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر صحبت کنیم، باید بگوییم برداشتن سه قدم الزامی و ضروری است. آن سه گام، از این قرارند:

۱. دانش عمیق از بازاری که می‌خواهید در آن کار کنید

اکثر کارآفرین‌ها در مورد ایده خودشان، اطلاعات دقیقی دارند. یعنی می‌دانند قرار است چه خدمت یا محصولی را ارائه کنند. آن‌ها با همه ابعاد کار خود آشنا هستند. اما نکته اینجاست که عموم آن‌ها با بازار آن کالا آشنایی کامل ندارند. یعنی فقط متخصص محصول خودشان هستند، اما بازار محصول‌شان را نمی‌شناسند. شناختن بازار محصول، به معنای شناختن رقباست. تنها با دانستن اینکه چه کسی رقیب شماست، امکان دارد بتوانید با او رقابت کنید. این امر برای داشتن استارتاپ موفق، ضروری است.

در نتیجه در حیطه‌ای که می‌خواهید در آن فعالیت داشته باشید، باید اطلاعات کامل و عمیقی به دست بیاورید. یعنی باید بر فرصت‌های موجود  در این بازار، رقبای احتمالی و سرمایه‌گذاران کلیدی و تمام موارد مربوط به بازار آن کالا یا خدمت، اشراف و تسلط داشته باشید.

۲. نگاهی که به شما جرات می‌بخشد!

شک نکنید که کار ابتدا سخت به نظر نمی‌رسد اما وقتی شروع شد، سختی‌هایش هم آغاز خواهد شد. همین سختی‌ها می‌تواند برخی کارآفرین‌ها را دلسرد کند. اما کارآفرینی که نگاهی عمیق و دقیق دارد، جرات و جسارت کافی را پیدا می‌کند تا آن کار را پیش ببرد. کارآفرین، کارش را رسالت و ماموریتی می‌داند که باید انجام دهد. در نتیجه باید خودش را تمام و کمال، وقف آن کند.

نگاهِ شهامت‌بخش، امری کاملا ضروری در راه‌اندازی کسب‌وکار است. این نگاه به عنوان محرک برای کارآفرین عمل می‌کند. او با همین نگاه، شهامت پیدا می‌کند که خودش را وارد چالش‌های سخت کند. چنین نگاهی، به فرد کمک می‌کند استارتاپ موفقی را راه‌اندازی کند.

۳. داده‌هایی که به کسب‌وکار مربوط می‌شود

برای اینکه بتوانید برای استارتاپ و کسب‌وکار تازه خود، سرمایه‌گذار پیدا کنید، باید اطلاعات و داده کافی در مورد کسب‌وکارتان داشته باشید. باید بدانید که احتمال دارد بقیه چقدر نسبت به این کار تمایل داشته باشند. مطالعات گسترده در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند به داده‌های مورد نظر دست پیدا کنید. استارتاپ موفق، نیاز به مدیری دارد که داده‌های کامل از کسب‌وکارش را به دست می‌آورد.

فراموش نکنید که داشتن ایده خوب و بکر برای راه‌اندازی استارتاپ موفق و کسب‌وکار نمونه، کافی نیست. ایده‌ها زمانی به موفقیت می‌رسند که صاحب آن کسب‌وکار اینترنتی، چند اصل اولیه و مهم را رعایت کند. سه گامی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، به هر کارآفرینی کمک می‌کند استارتاپ موفق و کسب‌وکار اینترنتیِ درآمدزایی را راه‌اندازی کند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4