اپلیکیشن کلارک دنیای بیمه در آلمان را متحول کرد

کلارک آلمان چرا موفق شد؟

کلارک یکی از معروف‌ترین استارتاپ‌های آلمانی است که در سال ۲۰۱۵ تاسیس شده اما اکنون به اندازه غول‌هایی مانند آلیانز در اروپا شناخته می‌شود. اما رمز موفقیت این استارتاپ بیمه‌ای چه بوده‌است؟ شفافیت و نوآوری اصلی‌ترین عناصر پیشرفت این شرکت هستند.
02 آذر 1400
شناسه : 202
منبع:
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کلارک یکی از معروف‌ترین استارتاپ‌های آلمانی است که در سال ۲۰۱۵ تاسیس شده اما اکنون به اندازه غول‌هایی مانند آلیانز در اروپا شناخته می‌شود. اما رمز موفقیت این استارتاپ بیمه‌ای چه بوده‌است؟ شفافیت و نوآوری اصلی‌ترین عناصر پیشرفت این شرکت هستند.

 سال ۲۰۱۵ بود که چند نفر در آلمان دور هم جمع شدند و استارتاپی بیمه‌ای را پایه‌گذاری کردند. نام این شرکت، کلارک (Clark) است. این روزها، استارتاپی که هنوز ۶ سال از عمرش نمی‌گذرد، پذیرای چندین هزار مشتری در صنعت بیمه است. این شرکت تنها ۴ سال پیش از راه‌اندازی توانست بیش از ۲۰۰ هزار مشتری جذب کند. اما چه چیزی باعث شده این استارتاپ بیمه‌ای تا این اندازه مورد استقبال مشتریان واقع شود؟

شرکت کلارک در سال ۲۰۱۹ موفق شد جایزه برترین شرکت دیجیتالی آلمان در زمینه رشد و توسعه را کسب کند. اما این اولین سالی نبود که این شرکت نوپا توانست به این جایزه دست پیدا کند. پیش از آن هم، کلارک توانسته بود جوایزی را در این زمینه در آلمان به خودش اختصاص دهد.

کریستوفر اوستر، مدیرعامل کلارک می‌گوید: «ما بابت این جایزه به خود افتخار می‌کنیم. رشد قوی تنها در کنار جمعی قدرتمند امکان‌پذیر خواهد بود. به همین خاطر است که از همه کارکنان، سرمایه‌گذاران، شرکا و مشتریان تشکر می‌کنم.»

مقر اصلی کلارک، فرانکفورت است. اما این شرکت می‌تواند محصولات و خدماتش را در سرتاسر آلمان به مشتریانش ارائه کند. اپلیکیشنی که کارکنان در کلارک طراحی کرده‌اند، خدمات بیمه‌ای متنوع را در اختیار مشتریان این صنعت قرار می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های مهم اپلیکیشن کلارک این است که جزییات قراردادهای بیمه‌ای را به صورت شفاف در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در واقع فرمی دیجیتالی از طریق این اپلیکیشن تهیه می‌شود که مشتری در آن همه جزییات را می‌بیند. به همین خاطر است که مشتریان در زمینه شفافیت هم رتبه بالایی به این شرکت داده‌اند.

اپلیکیشن کلارک توصیه‌ها و پیشنهادهای کاربردی را هم در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. برای مثال به آن‌ها می‌گوید که چگونه می‌توانند شرایط بیمه‌ای خود را با کمترین هزینه بهبود ببخشند.

عملکرد کلارک به قدری موفقیت‌آمیز بوده که باعث شده سرمایه‌گذاران هم نسب به آن اقبال زیادی را نشان دهند. این شرکت دیجیتالی نه تنها در آلمان بلکه مشتریانی در سرتاسر اروپا دارد. همین امر باعث شده که سرمایه‌گذاران هم نسبت به آینده آن خوشبین باشند. به همین خاطر آن‌ها هم سرمایه خود را روانه این استارتاپ نوپا کرده‌اند.

راهکارهای نوآورانه کلارک باعث شده که هم مشتریان و هم سرمایه‌گذاران نسبت به این استارتاپ بیمه‌ای روی خوش نشان دهند. کلارک با در اختیار گرفتن ۲۰۰ نیرو در آلمان توانسته به رشدی در سطح بین‌المللی دست پیدا کند. این شرکت نخستین بار توانست قدم به اتریش بگذارد و پس از آن، راه برای فعالیت در عرصه بین‌المللی برای کلارکی‌ها باز شد.

حمایت از کارآفرین‌های جوان

کلارک به‌رغم سن‌وسال کمی که دارد توانسته به سرمایه و درآمد خوبی دست پیدا کند، به  همین خاطر است که در امور خیریه‌ای هم حضور داشته و اغلب به نفع کارآفرین‌های جوان، مبالغی را اهدا می‌کند. این شرکت کمک‌هایش را به موسسه‌ای آلمانی می‌بخشد که از دانش‌آموزان و دانشجویان کارآفرین در رده سنی ۱۴ تا ۱۹ سال حمایت می‌کنند. دلیل کمک‌های کلارکی‌ها به این موسسه این است که معتقدند خودشان هم توانسته‌اند با ایده‌های کارآفرین‌های جوان و سرمایه اندک آن‌ها به مرحله شکوفایی برسند. به همین خاطر است که می‌خواهند با حمایت از بقیه کارآفرین‌های جوان، آن‌ها را به مرحله رشد و شکوفایی برسانند.

یکی از مهم‌ترین اهدافی که کلارکی‌ها دنبال می‌کنند مقوله شفافیت است. برای مثال هر گاه مشتری در حال پرداخت مبلغی بیش از حد منصفانه برای خدمتی بیمه‌ای است، تیم کلارک از طریق این اپلیکیشن به آن‌ها اطلاع می‌دهند. معمولا مشتریان پیام‌ها را به صورت تلفنی، ایمیلی یا چت دریافت خواهند کرد.

یکی از نکات جالب توجه در مورد کلارک این است که همیشه به مشتری نشان می‌دهد چقدر حق کمیسیون از شرکت‌های بیمه‌ای بابت ارائه خدمات، دریافت کرده‌اند. این اقدام هم در راستای هدف شفافیت است که اعضای این شرکت برای خود در نظر گرفته‌اند.

کلارک در حال حاضر یکی از مطرح‌ترین استارتاپ‌های بیمه‌ای نه فقط در آلمان و اروپا بلکه در سرتاسر جهان است. این شرکت می‌تواند یکی از الگوهای مناسب برای کسانی باشد که به دنبال راه‌اندازی استارتاپ در دنیای بیمه هستند.

برای آشنایی بیشتر با اپلیکیشن کلارک، اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4