اینشورتک
تهدید نرخ تورم برای صنعت بیمه جهان
افزایش نرخ تورم به معنای افزایش قیمت کالاهاست اما در حقیقت به کاهش قدرت خرید مردم مربوط می‌شود. در واقع با افزایش نرخ تورم، مردم قدرت خرید خود را از دست می‌دهند. واضح است که صنعت بیمه از سطوح مختلف تورمی به همین دلیل ساده هم زیان می‌بیند.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
چطور باید با اینشورتک‌ها همکاری کرد؟
اینشورتک‌ها خود ریسک هستند اما ظرفیت‌های بسیاری در آن‌ها نهفته است. از طریق رابطه‌ای شفاف که دو طرف با یکدیگر مشارکت دارند می‌توان کسب‌وکاری خارق‌العاده در صنعت بیمه خلق کرد.
ریک بوشل
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چهارمین شماره نشریه «اینشورتک» منتشر شد
این شماره از مجله به طور خاص با موضوع « انتظار فعالان صنعت بیمه و اینشورتک‌ها از دولت جدید و سیاست‌گذاران» به بیان دغدغه‌ها و چالش های موجود بر سر راه فعالیت شرکت‌های بیمه و کسب‌و‌کارهای نوپا بپردازد. از سوی دیگر بررسی موضوع «تحول دیجیتال و توسعه اقتصادی» همراستا با محور اصلی همایش روز بیمه از موضوعاتی است که در شماره ویژه روز بیمه فصلنامه اینشورتک در گفت و گو با عناصر کلیدی و چهره های شاخص تحول دیجیتال کشور به آن پرداخته شده است.
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
برنده‌ها در تحول دیجیتال، شرکت‌های پیشرو در سرمایه‌گذاری هستند
شرکت‌های بیمه کمی نسبت به سایر صنایع کمتر در حوزه فناوری‌های دیجیتالی سرمایه‌گذاری می‌کنند. در این زمینه باید تجدیدنظر کنند. اگر از قافله عقب بیفتند، فاصله‌ای جدی میان شرکت‌ها ایجاد خواهد شد.
زمان مطالعه: 10 دقیقه
ازکی دات کام دوباره متولد شد
بیمیتو و ازکی دو استارتاپ بیمه‌ای فروش آنلاین بیمه در روزگاری که کرونا به جان صنعت بیمه زده بود دست به اقدامی بزرگ زدند. هم‌رقابتی تبدیل شد به هم‌افزایی و یک همکاری بزرگ. رویکردی که در تاریخ ۲۳ آذر ۱۴۰۰ برای همیشه در تاریخ نوآوری صنعت بیمه کشور ثبت شد. برندی که طی دو سال ادغام نام بیمیتو - ازکی را به دوش می‌کشید امروز رسما با نام جدید و واحد خود رونمایی شد. ازکی دات کام!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
داده گوی جادوی صنعت بیمه است!
پیشنهاد من به هرکسی در ایران که می خواهد در فضای نوآورانه فعالیت کند این است که شرایط نوآورانه ای که در جهان رخ داده و دنیا را تحت تاثیر قرار داده، بررسی کند. برای موفق شدن باید از بالا بر همه استراتژی های موجود احاطه داشته باشید. آگاهی مهم ترین ابزار نوآوری است.
لیدا هادی
زمان مطالعه: 8 دقیقه
به فراتر از مرزهای خودمان فکر کنیم
شرکت‌های بیمه در کشورهای مختلف به‌ویژه در کشورهایی که اطراف ما هستند و ما به آن‌ها دسترسی داریم، ابزارهای کافی برای رقابت با یک شرکت چابکِ دیجیتال در حوزه بیمه را ندارند. اینجا همان نقطه عطفی است که صنعت بیمه ما می‌تواند فصلی جدید برای خودش ایجاد کند.
احمدرضا ضرابیه
زمان مطالعه: 5 دقیقه
روش‌های سنتی در صنعت بیمه، ریشه‌‌دار هستند
مدیر گروه بیمه‌های الکترونیک پژوهشکده بیمه مرکزی در گفت‌وگو با رسانه «اینشورتک» گفت: علی رغم تلاش‌های روز افزون نهادهای صنفی صنعت بیمه و شرکت‌های بیمه‌ای، تا رسیدن به نقطه مطلوب دیجیتالی شدن؛ راه بسیاری باقی مانده است. با حذف قوانین دست و پاگیر و تسهیل شرایط فعالیت اینشورتک‌ها، فضای صنعت بیمه برای فعالیت تیم‌های نوآور مطلوب‌تر شده اما همچنان روش‌های سنتی در این صنعت ریشه‌دار هستند.
زمان مطالعه: 3:25 دقیقه
بیمه‌گران در انتظار جشنواره افما ۲۰۲۲
مراسم اهدای جوایز نوآوری افما (Efma) در صنعت بیمه که با همکاری موسسه اکسنچر برگزار می‌شود سالانه توجه بسیاری از بیمه‌گران را به خود جلب می‌کند. این مراسم از سال ۲۰۱۶ تا کنون به صورت سالانه برگزار شده و بیش از ۸۵۰ موسسه مختلف در آن شرکت کرده‌اند.
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
۵ گام ضروری برای نوآوری در صنعت بیمه کشور
سیدمجید بختیاری، مدیرعامل بیمه ایران در حاشیه نشستی که در رابطه با تحول دیجیتال در محل شبکه نوآفرینی پلنت برگزار شد، از ۵ گام ضروری برای ایجاد نوآوری در صنعت بیمه ایران سخن گفت.
زمان مطالعه: 5 دقیقه
آن اتفاق خوب در راه است!
اینشورتک‌ها در روز ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در محل شبکه نوآفرینی پلنت دور هم جمع شدند تا برای ایجاد انجمن اینشورتک بحث و گفت‌وگو کنند. فعالان و بنیان‌گذاران برجسته‌ترین اینشورتک‌ها در کنار مدیرعامل بیمه سامان، مدیران مجموعه پلنت و سایر فعالان صنعت بیمه، در جلسه ۲۱ آذر درباره ضرورت و اهمیت ایجاد انجمن اینشورتک گفت‌وگو کردند که حاصل این نشست، تولد انجمنی خواهد بود که به رشد و بالندگی صنعت بیمه کمک خواهد کرد.
جلسه کمیسیون فاوا به میزبانی شبکه نوآفرینی پلنت برگزار شد
روز 22 آذر 1400، جلسه مشترک کمیسیون فاوا سندیکا و کارگروه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات در محل شبکه نوآفرینی پلنت واقع در کارخانه نوآوری آزادی به میزبانی شرکت بیمه سامان برگزار شد. طی این جلسه سند «تحول دیجیتال صنعت در بیمه» ارائه شد و دو گروه در رابطه با چالش‌ها و مسائل حوزه تحول دیجیتال، بحث و تبادل نظر کردند.
زمان مطالعه: 2 دقیقه