اکوسیستم استارتاپی که حالا نزدیک به یک دهه است که شکل گرفته سرشار از داستان کسب و کارهای نوپایی است که در دورهای در رقابت با هم و در روزگاری تجربه همکاری و ادغام را لمس میکنند. گو این که توانی که برای موازیکاری صرف میشد حالا قرار است به همافزایی برسد و خلق تجربه خاص مشتری. با همین بهانه بود که بیمیتو و ازکی دو استارتاپ بیمهای فروش آنلاین بیمه در روزگاری که کرونا به جان صنعت بیمه زده بود دست به اقدامی بزرگ زدند. همرقابتی تبدیل شد به همافزایی و یک همکاری بزرگ. رویکردی که در تاریخ ۲۳ آذر ۱۴۰۰ برای همیشه در تاریخ نوآوری صنعت بیمه کشور ثبت شد. برندی که طی دو سال ادغام نام بیمیتو - ازکی را به دوش میکشید امروز رسما با نام جدید و واحد خود رونمایی شد. ازکی دات کام!
تیم لطیف رییس هیات مدیره ازکی در رویدادی که به بهانه رونمایی از ادغام دو شرکت فروش آنلاین بیمه برگزار شد در جایگاه میزبان برآمد و ضمن خوشامدگویی به میهمانانی که همگی از مهرههای برجسته صنعت بیمه بودند از تولد ازکی خبر داد. برندی که علاوه بر یدک کشیدن نام تنها دامنه چهارحرفی دات کام ایران ویژگیهای زیادی برای حضور در بازار فروش آنلاین کشور خواهد داشت. البته مسیری که آقای لطیف از تجربه ادغام دو شرکت بیمیتو و ازکی ترسیم کرد راه سخت و دشواری بود. او از چالش های فرهنگی دو سازمان گفت و روزگار سخت کرونا که تجربه هر همکاری مفیدی را با دشواریهای خاص خودش رو به رو می کرد. از تعیین چشم انداز واحد که میتوانست سختترین قسمت ادغام دو شرکت با دو دورنمای خاص باشد. ولیکن نتیجه ادغام بهتر از چیزی بود که چالشها ترسیم کرده بودند. حالا ۸۰ درصد بازار فروش بیمه آنلاین دست بنیانگذاران دو کسب و کاری است که در سال ۱۳۹۸ و در دورانی که کرونا می توانست نفس هر بلندپروازی را بگیرد دست به یک جاهطلبی بزرگ زدند و یکی شدند. رییس هیات مدیره ازکی از محصول تازهای هم سخن گفت. از AzkiVam و شعار «با اعتبار شما ممکن می شود!» پلتفرمی برای اعطای وام به مشتریان.
حامد ولی پوری مدیر عامل ازکی که زمانی نام مدیر عاملی بیمیتو را با خود داشت نیز از روزگار سخت بیمیتو گفت. از روزگاری که برای بنیانگذاران استارتاپهای حاضر در مراسم سرشار از صحنه های آشنا و ملموس بود. از سرمایهای که دیگر در میان نبود. نیروی انسانی بدون پرداخت حقوق و فشاری که هر روز کسب و کار جانگرفته را تا رسیدن به نقظه انتها سوق می داد و این جا بود که پیشنهاد ازکی – تازه رقیب فروش بیمه آنلاین- میتوانست جان دوباره باشد و یک فرصت دوباره برای فعالیت در فضای کسب و کار نوآوری صنعت بیمه.
به گفته ولی پوری ادغام دو شرکت بیمیتو و ازکی حالا به جایی رسیده است که می توان ازکی را به ارزش بیش از یک هزار میلیارد تومان و رشد سالانه ۳ درصدی رسانده است. به اعتقاد او حالا Azki.com نام آشنای صنعت بیمه است که در دل خود بیمیتو را جا داده و تجربه یک ادغام نوآورانه را درصنعت بیمه کشور خلق کرده است.
حالا دیگر هر چه می شنویم از فروش آنلاین بیمه فقط یک نام است. ازکی. برند وسواس و حساس روی مشتری!