ریک بوشل از رمز موفقیت همکاری با اینشورتک می‌نویسد

چطور باید با اینشورتک‌ها همکاری کرد؟

اینشورتک‌ها خود ریسک هستند اما ظرفیت‌های بسیاری در آن‌ها نهفته است. از طریق رابطه‌ای شفاف که دو طرف با یکدیگر مشارکت دارند می‌توان کسب‌وکاری خارق‌العاده در صنعت بیمه خلق کرد.

ریک بوشل

مدیر ارشد فناوری شرکت HONK

28 آذر 1400
شناسه : 387
منبع:
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اینشورتک‌ها خود ریسک هستند اما ظرفیت‌های بسیاری در آن‌ها نهفته است. از طریق رابطه‌ای شفاف که دو طرف با یکدیگر مشارکت دارند می‌توان کسب‌وکاری خارق‌العاده در صنعت بیمه خلق کرد.

گاهی به نظر می‌رسد شرکت‌های بیمه بیش از حد توانشان با اینشورتک‌ها همکاری می‌کنند. یعنی صرفا برای اینکه به دیگران نشان دهند دنبال راهکارهای نوآورانه هستند، با استارتاپ‌ها و اینشورتک‌های مختلف همکاری دارند. ماهیت شرکت‌های سنتی بیمه‌ای هم این است که از اساس مخالف ریسک هستند اما استارتاپ‌ها و اینشورتک‌ها با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید، مدام ریسک می‌کنند. به همین خاطر است که همکاری با اینشورتک‌ها، ریسک‌هایی را به همراه می‌آورد. البته شرکت‌هایی که ریسک نمی‌کنند از فرصت‌ها و مزایای رقابتی آن هم بی‌بهره می‌مانند.

اما مزایای کار کردن با استارتاپ‌ها و اینشورتک‌ها چیست؟ اگر استارتاپ یا اینشورتک، منسجم باشد و به خوبی مدیریت شود، می‌تواند از فرهنگ خود به نفع شرکت بیمه‌ای استفاده کند چرا که به چابکی در شرکت کمک می‌کند. اگر به دنبال راهکارهای نوآورانه و ایجاد هویت تازه هستید، حتما باید از اینشورتک‌ها بهره بگیرید.

من هم با استارتاپ‌ها کار کرده‌ام و هم با شرکت‌های سنتی بیمه‌ای. دریافت من این بوده که موفق‌ترین رابطه‌ها میان این دو بخش زمانی حاصل می‌شود که بیمه‌گران به دنبال شفافیت باشند و به مشارکت با اینشورتک‌ها تمایل نشان دهند. مدیران بیمه‌ای هم باید اطمینان حاصل کنند که تیم‌ها در اینشورتک و شرکت بیمه‌ای می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند.

در نظر داشته باشید که استارتاپ‌ها و اینشورتک‌ها به دنبال ایجاد مسیرهای تازه و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین هستند. به همین خاطر است که می‌توانند اقدام به نوآوری کنند. اگر به دنبال بلوغ و راهکارهای تازه هستید، اینشورتک‌ها می‌توانند کمک‌کننده باشند.

اشتباهاتی که نباید مرتکب شد

استارتاپ‌ها همگی سریع حرکت می‌کنند به همین خاطر است که گاهی بیمه‌گران نمی‌توانند با آن‌ها همراه شوند. بیمه‌گران سنتی اصولا حرکتی کند و آهسته دارند اما اینشورتک‌ها تلاش دارند به همه فرایندها سرعت بدهند. به همین خاطر است که گاهی رابطه میان اینشورتک‌ها و بیمه‌گران سنتی از تعادل خارج می‌شود. چنین رابطه‌ای محکوم به شکست است. برای اینکه در این مسیر، مشکلی پیش نیاید، دو طرف باید با یکدیگر هم‌سرعت شوند. شاید لازم باشد بیمه‌گران سنتی هم سرعت را در اولویت خود قرار دهند تا این ناهماهنگی از میان برود.

فناوری از همان ابتدا باید مورد توجه قرار بگیرد. اینطور تصور نکنید که اینشورتک‌ها به تنهایی قرار است فناوری را به شما هدیه کنند. شرکت‌ها باید دانش خود را درباره قابلیت‌های فناوری افزایش دهند و به صورت تکنیکی، برای دست یافتن به فناوری، اقدام کنند.

نکته دیگر این است که استارتاپ‌ها اصولا بلندپرواز هستند. به همین خاطر است که گاهی به صورت غیرواقع‌بینانه اهدافی را دنبال می‌کنند. در این شرایط، شرکت‌های بیمه سنتی باید آن‌ها را با خطرات و واقعیت‌ها آشنا کنند. به این ترتیب می‌توان خطرات را کاهش داد و پروژه‌ها به موفقیت نزدیک‌تر کرد. در واقع رابطه باید به گونه‌ای مدیریت شود که شرکت‌های سنتی خطرات را محدود کنند و اینشورتک‌ها هم فناوری و سرعت را به ارمغان بیاورند.

ارزیابی وضعیت

برای اینکه رابطه‌ای موفقیت‌آمیز با اینشورتک‌ها داشته باشید باید برخی موارد را ارزیابی کنید. برای ارزیابی هم باید پرسش‌هایی را در رابطه با آن اینشورتک مطرح کنید:

  • چطور می‌توان از راهکارهای این اینشورتک بهره گرفت و این بهره‌گیری چقدر زمان می‌برد؟
  • نکته نوآورانه در مورد این اینشورتک چیست؟
  • آیا می‌توان راهکارهای این اینشورتک را با فناوری‌های دیگر ادغام کرد و به راهکار بهتری دست یافت؟

پاسخ به این پرسش‌ها به شما کمک می‌کند ارزیابی دقیقی از اینشورتک و راهکارهایش داشته باشید. اگر در پاسخ به این پرسش‌ها به این نتیجه برسید که راهکارهای این اینشورتک، نیازهای شما را برآورده نمی‌کند، بهتر است یا آن را کنار بگذارید و یا به فکر راهکارهای نوآورانه‌تر باشید تا نگرانی‌هایتان برطرف شود.

اهمیت شفافیت

کلید موفقیت در همکاری و مشارکت میان استارتاپ‌ها یا اینشورتک‌ها و شرکت‌های بیمه‌ای این است که شفافیت میان آن‌ها حاکم باشد. اگر رویکردتان این باشد که همیشه با چابکی، پروژه‌ها را دنبال کنید در مسیر استارتاپی خود موفق خواهید شد.

اینشورتک‌ها خود ریسک هستند اما ظرفیت‌های بسیاری در آن‌ها نهفته است. از طریق رابطه‌ای شفاف که دو طرف با یکدیگر مشارکت دارند می‌توان کسب‌وکاری خارق‌العاده خلق کرد.

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4