چطور می‌توان نوآوری را با رضایت مشتری ترکیب کرد؟

از نوآوری به رضایت مشتری برسیم

نوآوری می‌تواند به افزایش سطح رضایت مشتری کمک کند مشروط به اینکه در جهت رفع نیازهای مشتریان مدرن به کار گرفته شود. مشتریان امروزی، نیازهایی متفاوت دارند که با نوآوری برآورده خواهد شد.
01 آبان 1400
شناسه : 65
منبع:
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
نوآوری می‌تواند به افزایش سطح رضایت مشتری کمک کند مشروط به اینکه در جهت رفع نیازهای مشتریان مدرن به کار گرفته شود. مشتریان امروزی، نیازهایی متفاوت دارند که با نوآوری برآورده خواهد شد.

معمولا بیمه‌گران وقتی اتوماسیون فرایندها را آغاز می‌کنند، نگرانند که مبادا نتوانند سطح رضایت مشتریان را بالا نگه دارند. تعاملاتی که دیگر رو در رو نیستند یا نبود تماس‌های تلفنی طولانی می‌تواند به این معنا باشد که مشتری خدماتی که انتظارش را داشته، دریافت نکرده‌است. پس چطور باید جلوی بروز این اتفاق را در صورت نبودِ رابطه حضوری، بگیریم؟ آنچه اهمیت و اولویت دارد، تجربه مشتری است. با تجربه مشتری می‌توانید کسب‌وکار خود را حفظ کنید. این امر می‌تواند به کمک نوآوری محقق شود.

 مشتری جدید

در قدم نخست باید در مورد مشتری مدرن خود، بازاندیشی کنید. اکثر مشتریان این روزها وقت آزاد کمی دارند و نمی‌دانند این زمان آزاد را چطور پر کنند. دنیای امروز ما که با برنامه‌های تلویزیونی اشباع شده هیچ شباهتی به آن دنیایی ندارد که صنعت بیمه در آن خلق شده بود. پس فرایندهای بیمه‌ای‌مان هم باید تغییر کند.

مشتریان امروزی کاملا به محیط‌هایی عادت دارند که همه‌چیز با سرعت بالا در آن‌ها پیش برود. تماس‌های تلفنی طولانی دیگر در زندگی روزمره ما جایی ندارند. شما به عنوان بیمه‌گر برای اینکه با زندگی مشتری مطابقت پیدا کنید، باید فرایند رسیدگی به مطالبات را تغییر دهید. در واقع باید نوعی به‌روزرسانی در کار شما صورت بگیرد. در ضمن، در صنعت بیمه، تنوع هم لازم است. امری که در گذشته مغفول می‌ماند.

 چه نوعی تنوعی لازم است؟

نگران نباشید، نوآوری‌های دیجیتالی قرار نیست به صورت کامل، روابط چهره‌به‌چهره را حذف کند. اصلا چیزی حذف نمی‌شود. فقط چیزهای جدیدی به ماجرا اضافه خواهد شد. در واقع قرار است تنوع‌بخشی صورت بگیرد.

بیمه‌گران از این تغییرات آگاه هستند و می‌دانند که وضعیت کاملا پیچیده شده‌است. آن‌ها می‌دانند که باید موارد موفقِ گذشته را با مواردی جدید ترکیب کنند تا به رضایت مشتری دست پیدا کنند. گاهی صحبت کردن به صورت مستقیم برای برخی مشتریان نتیجه می‌دهد. اما بهره گرفتن از روش‌های سنتی، نمی‌تواند رضایت همه مشتریان را به همراه داشته باشد. بسیاری از مشتریان با خدماتی امروزی‌تر، به رضایتمندی دست پیدا می‌کنند.

بیمه‌گران به کمک نوآوری و اتوماسیون، هزینه کمتری در مراحل مختلف بیمه‌ای صرف خواهند کرد. آن‌ها می‌توانند از فناوری در کنار سایر موارد سنتی برای رسیدگی به مطالبات بهره بگیرند. فناوری به آن‌ها کمک می‌کند سرعت و کیفیت را بالا ببرند. در نهایت بهره‌وری هم افزایش پیدا خواهد کرد. در واقع نوآوری به آن‌ها کمک می‌کند نوعی تنوع را به فرایندهای سنتی کار خود تزریق کنند و از این طریق موفقیت بیشتری را در کار خود تجربه خواهند کرد.

آیا هوش مصنوعی نتیجه می‌دهد؟

شما می‌توانید از طریق مشتریان جوان به نیازهای مدرن و به‌روز آن‌ها آگاه شوید. سپس با بهره‌گیری از نوآوری، این نیازها را برای مشتریان خود برطرف کنید. نماینده‌های بیمه باید از این دغدغه‌های مدرن آگاه شوند. به این ترتیب مشتریان هم وقتی برای دریافت بیمه‌نامه‌ها با آن‌ها صحبت می‌کنند، متوجه می‌شوند با کسانی روبه‌رو هستند که آشنایی کامل با خواست‌ها و نیازهایشان دارند.

ترکیب فناوری با دانش و آگاهی می‌تواند به شما کمک کند نیازهای مشتریان مدرن خود را برآورده کنید. جهان تغییر کرده و نوآوری امری ضروری است اما باید شیوه به‌کارگیری آن را برای مشتریان خود در نظر بگیرید.

مشتریان در دنیای امروزی به دنبال خدماتی بدون دردسر هستند که خیلی زود به دستشان برسد. به‌علاوه به دنبال تنوع برای برقراری ارتباط با نمایندگان بیمه هم هستند. بیمه‌گران با شناخت از این سبک زندگی، باید از نوآوری برای بهینه کردن خدمات خود استفاده کنند. از همین حالا به فکر نوآوری در برنامه‌های آینده سازمانی خود باشید و به گونه‌ای از این نوآوری استفاده کنید که نیازهای امروزی مشتریان را همراه با تنوع، برای آن‌ها برآورده کنید. در این شرایط می‌توانید سطح رضایت مشتریان را هم افزایش دهید. 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4