در سیّاره پلنت تلاش داریم میزبان ستارگان اینشورتک باشیم.

توسعه نوآوری اینشورتک نقطه تمرکز پلنت(بخش دوم مصاحبه با ایمان ارسطو، مدیرعامل شبکه نوآفرینی پلنت).

ایمان ارسطو؛ مدیرعامل شبکه نوآفرینی پلنت اخیراً مصاحبه ای داشته است با پایگاه خبری تحلیلی چابک آنلاین پیرامون اهداف و رویکردهای این مرکز جهت توسعه نوآوری در صنعت بیمه. این مصاحبه در دو بخش تنظیم شده است. در ادامه بخش اول آن را با یکدیگر خواهیم خواند.
17 شهریور 1401
شناسه : 513
منبع:
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ایمان ارسطو؛ مدیرعامل شبکه نوآفرینی پلنت اخیراً مصاحبه ای داشته است با پایگاه خبری تحلیلی چابک آنلاین پیرامون اهداف و رویکردهای این مرکز جهت توسعه نوآوری در صنعت بیمه. این مصاحبه در دو بخش تنظیم شده است. در ادامه بخش اول آن را با یکدیگر خواهیم خواند.

مدیرعامل شبکه نوآفرینی بیمه (پلنت) اظهارداشت: استارت‌آپ‌های بسیار مطرحی در حوزه کشف تقلب و یا راهکارهای مربوط به مدیریت خسارت‌ها و وصول مطالبات صنعت بیمه در دنیا فعالیت می‌کنند که وجود ابرداده‌ها باعث شکل‌گیری فعالیت این شرکت‌ها شده است.

ایمان ارسطو، افزود: شبکه فروش صنعت بیمه راهکارهای سنتی و معمول خود را دارد اما درحال حاضر مواجه صنعت بیمه با راهکارهای مبتنی بر بسترهای جدید حاصل از تکنولوژی تغییر یافته است و حتی کسب و کارهای جدیدی به عنوان کانال های جدید وارد تجارت فروش بیمه شده اند.

وی افزود:امروز شاهد این هستیم که در دنیا تعداد اگریگیتورها(سامانه های تجمیع و مقایسه قیمت) بیمه ای رو به افزایش است و استارتاپ های بیمه ای که در ابتدا فقط بعنوان سرویس دهنده به بیمه گران در حوزه فروش عمل می‌کردند خود با بروزرسانی قوانین به سمت عملیات بیمه گری کامل رفته اند و خود هم وارد پذیرش ریسک شده اند.

ارسطو گفت:نکته جالب این است که بیمه گران مستقر تنها با این بازیگران تازه وارد که بیشتر شرکت های فناوری بوده اند مواجه نیستند! بلکه صنایع دیگر نیز به سمت تصدّی عملیات بیمه گری رفته اند بخصوص تولیدکنندگان صنعتی بزرگ؛ برای مثال در خودروسازی، شرکت تسلا یا در الکترونیک شرکت اپل را داریم که محصولات خود را با پوشش بیمه ای خود می‌فروشند(این جدای از گارانتی های مرسوم است) این شرکت های بزرگ خود به سمت بیمه گری رفته اند و این رقابت برای نوآوری را برای بیمه گران پیچیده و جذاب تر میکند.

مدیرعامل شبکه نوآفرینی بیمه (پلنت) با اشاره به تجربه کشورهای پیشرفته دنیا در رابطه با تکنولوژی در صنعت بیمه گفت: هر یک از افراد فعال در شبکه معمول فروش شرکت‌های بیمه کشور باید در حد خود به فناوری های جدید مجهز شده و در فضای مجازی و فروش اینترنتی فعال باشند.

ارسطو، بیان کرد: اگر شبکه فروش صنعت بیمه خود را مجهز به فناوری‌های جدید نکند مانند اتفاقی که در کشورهای دیگر رخ داده بعد از 5 سال تنها پایگاه مشتریان قدیمی خود و سازمان‌هایی که به واسطه ارتباطات قبل دارند را می‌توانند حفظ کنند و توسعه نمی‌یابند؛ در نتیجه این عقب ماندگی شبکه فروش از فناوری باعث خواهد شد فرصت رشد کسب و کار خود از طریق خدمات رسانی به آن دسته از مشتریان "نسل هزاره"(در ایران متولدین دهه 80 شمسی به بعد) را که رفتار خرید آنها بیشتر سمت و سوی دیجیتال دارد را از دست بدهند.

وی، درخصوص چالش شرکت‌های بیمه‌ای در ارتباط با شبکه فروش گفت: یکسری از استارت‌آپ‌ها، کارگزاران آنلاین و سایت‌های مقایسه کننده اینترنتی در صنعت بیمه حضور دارند که حدود 5 درصد سهم از بازار بیمه کشور را در اختیار دارند و طبق تجربه کشورهای پیشرفته و روند تکنولوژی، در بهترین حالت در5 سال آینده می‌توانند به 20 درصد سهم از بازار برسند.

 

تاثیر نمایندگان بیمه برفروش بیمه‌نامه‌های خرد

ارسطو معتقداست با فرض براینکه استارت‌آپ‌ها، کارگزاران آنلاین و سایت‌های مقایسه کننده اینترنتی رشد خوب و مارکت جالبی داشته و براساس داده هایی که دراختیار دارند پیشنهادات خوبی را به شرکت های بیمه‌ای بدهند اما به هرحال بیشتر فروش خرد شرکت بیمه ناشی از نمایندگان است.

ارسطو اذعان داشت که تعارض بین شبکه فروش نمایندگان صنعت بیمه و فروش آنلاین سایت‌های اینترنتی بیمه از بین نخواهد رفت اما شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند با الگوبرداری از اتفاقاتی که در دنیا افتاده می‌توانند تعارض را به حداقل برسانند، درحقیقت شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند امتیازات جداگانه‌ای برای استارت‌آپ‌ها و یا نمایندگان در نظر بگیرند؛ اینکار مستلزم اختراح دوباره چرخ نیست! چالش موجود در ایران در رابطه با کانال های فروش آنلاین چیزی‌ست که در کشورهای توسعه یافته نیز وجود داشته و دارد و آنها توانسته اند با واقع بینی و آینده نگری این چالش را به خوبی مدیریت و از یک تهدید برای همه بازیگران؛ استارتاپ ها، بیمه گران، نمایندگان فرصت توسعه و تکامل خلق کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان صنعت بیمه نمی‌توانند با موج جدید حاصل از تکنولوژی رقابت کنند، ادامه داد:حدود 10 تا 20 درصد استارت‌آپ‌های حوزه اینشورتک مربوط به بخش فروش هستند و بخش عمده‌ای از استارت‌آپ‌ها در حوزه های مختلفی از صنعت بیمه به شرکت‌های بیمه‌ای سرویس می‌دهند.

 

تاثیر وجود ابرداده‌هاگسترش استارت آپ های بیمه‌ای

مدیرعامل شبکه نوآفرینی بیمه (پلنت)بیان کرد: فضای بسیار مثبتی درخصوص داده در صنعت بیمه وجود دارد و بعضی از شرکت‌های بیمه‌ای و بیمه مرکزی به اهمیت وجود آن پی برده‌اند که همین مساله منجر شده تا همکاری این سازمان‌ها با استارت‌آپ‌ها افزایش یابد.

به گفته وی، استارت‌آپ‌های بسیار مطرحی در حوزه بیمه در بحث کشف تقلب و یا راهکارهای مربوط به مدیریت خسارت‌ها و وصول مطالبات در دنیا کار می‌کنند که وجود ابر داده باعث شده تا این شرکت‌ها بتوانند فعالیت کنند.

مدیرعامل شبکه نوآفرینی بیمه (پلنت) دررابطه با مکانیزم‌های یک استارت‌آپ برای تبدیل شدن به یک بیزنس و ورود به بازاربورس، گفت: درایران مکانیزم‌هایی مانند جمع سپاری، مکانیزم های مربوط به فرابورس و یا صندوق‌های جسورانه وجود دارد که جدید بوده و باید قوی‌تر شوند تا روند ورود استارت آپ به بازار بورس را راحت‌تر و شفاف‌تر کنند.

ارسطو اذعان داشت که دردنیا پلتفرم هایی وجود دارد که اگر یک استارت‌آپ حتی در حد یک ایده باشد می‌تواند خود را مطرح کند تا یکسری سرمایه‌دار محصول آنها را پیش خرید کرده و یا درصدی از سهام آن استارت آپ را بردارد که همین مساله روند ورود استارت آپ به بازار سرمایه را تسریع می‌کند.

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4