سفر نوآوری: معرفی کسب‌وکار شرکت بیمه Vitality

شرکت Vitality کار خود را به عنوان تابعه‌ی شرکت Discovery‌ در آفریقای جنوبی آغاز کرد. در واقع مدل کسب‌و‌کار این شرکت در ابتدا به صورت پایلوت در افریقای جنوبی ارائه شد و سپس در سال ۲۰۰۴ در بازار انگلیس شروع به فعالیت کرد و در سال ۲۰۱۴ با برندگذاری مجدد به کار خود ادامه داد.
24 مرداد 1401
شناسه : 497
منبع:
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شرکت Vitality کار خود را به عنوان تابعه‌ی شرکت Discovery‌ در آفریقای جنوبی آغاز کرد. در واقع مدل کسب‌و‌کار این شرکت در ابتدا به صورت پایلوت در افریقای جنوبی ارائه شد و سپس در سال ۲۰۰۴ در بازار انگلیس شروع به فعالیت کرد و در سال ۲۰۱۴ با برندگذاری مجدد به کار خود ادامه داد.

مقدمه:

شرکت Vitality کار خود را به عنوان تابعه‌ی شرکت Discovery‌ در آفریقای جنوبی آغاز کرد. در واقع مدل کسب‌و‌کار این شرکت در ابتدا به صورت پایلوت در افریقای جنوبی ارائه شد و سپس در سال ۲۰۰۴ در بازار انگلیس شروع به فعالیت کرد و در سال ۲۰۱۴ با برندگذاری مجدد به کار خود ادامه داد.

این شرکت، بیمه‌گری بر مبنای «خلق ارزش مشترک» را در دستور کار خود قرار داده است. بر اساس این نظریه، اگر شرکت‌ها به گونه‌ای ارزش اقتصادی خلق کنند که در عین سودآوری، به نیازها و چالش‌های جامعه نیز رسیدگی کند و یا مشکلی را در جامعه برطرف سازد، موفقیت آن شرکت، با پیشرفت و بهبود شرایط جامعه پیوند زده می‌شود. در واقع،  بین فرصت‌های کسب‌وکار در بازار و دارایی‌های شرکت و نیازهای جامعه، نقطه اشتراکی ایجاد می‌شود تا تمامی طرفین از آن منتفع بشوند.

 در همین راستا Vitality در مدل بیمه‌گری خود از تحلیل رفتاری مشتری بهره می‌گیرد. به این ترتیب که داده‌هایی را از گجت‌های همراه مشتریان دریافت و تحلیل می‌کند تا با ارائه مشوق‌هایی (مانند تخفیف در حق بیمه، پاداش‌های هفتگی و...) به بهبود سبک زندگی ایشان و جامعه کمک کند. در ادامه این گزارش به مدل کسب‌وکار این شرکت بیمه پرداخته می‌شود.

 

حوزه های فعالیت:

این شرکت در سه رشته بیمه‌ای مشوق‌محور، شامل بیمه‌های درمان انفرادی و گروهی (کسب‌وکارهای کوچک و متوسط/ شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ)، زندگی و اتومبیل و همچنین در حوزه سرمایه‌گذاری و مشاوره مرتبط با آن فعالیت دارد.

  • بیمه درمان انفرادی:
    • ارائه پوشش‌های رایج بیمه درمان
    • ارائه ماژول‌های انتخابی مانند پوشش درمان در مسافرت، پوشش بیماران دیابتی و...
    • ارائه خدمات ارزش افزوده شامل مشاوره با پزشک، خدمات مراقبت در منزل، رزرو نوبت از پزشک و...
    • ارائه تخفیف و جایزه بر اساس بهبود سبک زندگی مشتری با همکاری سایت‌های مختلف فروشگاهی، خدماتی، ورزشی، فرهنگی و...

 

  •  بیمه درمان کسب‌وکار:
      • ارائه پوشش‌های پایه و ماژول‌های انتخابی (مانند بیمه افراد کلیدی و مهم در سازمان)
      • امکان استفاده از اپلیکیشن برای کارکنان و دریافت خدمات ارزش افزوده (دریافت نوبت از پزشک و...)
      • اعطای مشوق و جایزه براساس سبک زندگی
      • ارائه راهکارهای بهبود محیط کار از نظر سلامتی و رفاه (برگزاری مسابقات ورزشی دوره‌ای، معاینه دوره‌ای کارکنان، برگزاری کارگاه‌های تغذیه و سلامتی و...)
  • بیمه زندگی:
  • ارائه ماژول‌های انتخابی
  • ارائه راهکارهای تشویقی (با بهبود سبک زندگی مشتری، حق بیمه می‌تواند به صورت شناور و کمتر پرداخت شود)

 

  • بیمه اتومبیل:
  • بیمه تله‌ماتیک (با این تفاوت که علاوه بر اهمیت میزان مسافت طی شده در حق بیمه، نحوه رانندگی مشتری نیز موثر است)
  • تخفیف در حق بیمه و پاداش‌های هفتگی
  • خدمات ارزش افزوده شامل: امداد جاده و تعمیرات، تعویض سوئیچ، نصب صندلی کودک و...

 

  • مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری:
  • خدمات مشاوره مالی و سبدگردانی، سرمایه‌گذاری بانکی، سرمایه‌گذاری در بازار سهام
  • ارائه تخفیف در کارمزد مشاوره‌ها با ردگیری بهبود سبک زندگی مشتری

 

 

کانال های توزیع:

تمام مراحل زنجیره خرید و رسیدگی به خسارت در این شرکت بیمه، آنلاین و تماما دیجیتال است. مشتریان از طریق اپلیکیشن تعاملی این شرکت به نام My Vitality تمامی خدمات شامل خرید بیمه‌نامه، ادعای خسارت، مشاوره، دریافت پاداش، خدمات ارزش افزوده و... را می‌توانند دریافت کنند. علاوه بر اپ، وب‌سایت این شرکت نیز تمامی خدمات را به صورت آنلاین به مشتریان عرضه می‌کند. رابط کاربری این وب‌سایت مشتری را به سمت ساده‌ترین مسیر برای دریافت خدمات مورد نظر راهنمایی می‌کند.

 

 

مشتریان:

مشتریان Vitality شامل حقیقی و حقوقی (شرکت‌های بیمه) می‌شوند. بیشتر از یک میلیون نفر در انگلیس مشتری مستقیم این شرکت بیمه هستند. و این عدد در ابعاد جهانی به بیش از ۲۰ میلیون نفر به صورت غیرمستقیم می‌رسد؛ به عنوان مثال شرکت‌های بیمه‌ی دیگری که از سیستم‌های Vitality بهره می‌گیرند (Generali, PingAn, AIA, Manulife,…) در خدمات ارائه شده‌ی خود ذکر می‌کنند که با برند Vitality در حال همکاری هستند.

 

 

گردآوری و تدوین:

شادان مهران

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4