سفر نوآوری: شرکت بیمه MetLife

هلدینگ MetLife Inc. در سال ۱۸۶۸ در آمریکا تاسیس شده و شامل یک شرکت بیمه زندگی به نام MetLife و شرکت‌های وابسته به آن است. این شرکت با ۹۰ میلیون مشتری در بیش از ۶۰ کشور، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان جهانی بیمه، مستمری و خدمات رفاهی کارکنان است. اهداف استراتژی نوآوری MetLife این است که ایده‌های جدید قابل اندازه‌گیری را از نظر رشد بازار، افزایش کارایی، بهبود تجربیات مشتری و بهبود مشارکت کارکنان ایجاد کنند.
19 مرداد 1401
شناسه : 491
منبع:
زمان مطالعه: 5 دقیقه
هلدینگ MetLife Inc. در سال ۱۸۶۸ در آمریکا تاسیس شده و شامل یک شرکت بیمه زندگی به نام MetLife و شرکت‌های وابسته به آن است. این شرکت با ۹۰ میلیون مشتری در بیش از ۶۰ کشور، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان جهانی بیمه، مستمری و خدمات رفاهی کارکنان است. اهداف استراتژی نوآوری MetLife این است که ایده‌های جدید قابل اندازه‌گیری را از نظر رشد بازار، افزایش کارایی، بهبود تجربیات مشتری و بهبود مشارکت کارکنان ایجاد کنند.

هلدینگ MetLife Inc. در سال ۱۸۶۸ در آمریکا تاسیس شده و شامل یک شرکت بیمه زندگی به نام MetLife و شرکت‌های وابسته به آن است. این شرکت با ۹۰ میلیون مشتری در بیش از ۶۰ کشور، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان جهانی بیمه، مستمری و خدمات رفاهی کارکنان است. مدیر عامل این شرکت معتقد است که شرکت باید به یک کسب‌وکار دیجیتال تبدیل شوند، اما باید سرمایه‌گذاری را از محل کاهش هزینه‌ها تامین کنند. در ابتدا به ازای هر سه دلار هزینه‌ای که شرکت می‌توانست پس‌انداز کند، دو دلار در تلاش‌های دیجیتالی سرمایه‌گذاری می‌شد. استفاده از این فرآیند طی چهار سال تا ۳۰۰ میلیون دلار در سال سرمایه‌گذاری را در پی داشت.

  اهداف استراتژی نوآوری MetLife این است که ایده‌های جدید قابل اندازه‌گیری را از نظر رشد بازار، افزایش کارایی، بهبود تجربیات مشتری و بهبود مشارکت کارکنان ایجاد کنند. آنها این کار را با ایجاد فضایی برای نوآوری انجام می‌دهند که در آن مفروضات را به سرعت و به طور موثر آزمایش می‌‌کنند.

 

1- ایجاد فرهنگ نوآوری در سازمان: 

MetLife نوآوری را از طریق چند مسیر اصلی مدیریت می‌کند: نوآوری اجتماعی، نوآوری تسهیل‌شده و نوآوری مشترک با شرکا. نوآوری اجتماعی از یک ابزار جمع‌سپاری داخل سازمانی برای تولید و بررسی ایده‌ها از سراسر شرکت استفاده می‌کند. نوآوری تسهیل‌‌شده شامل جلسات طوفان فکری ساختاریافته در مورد نیازهای تجاری از پیش تعریف شده است. نوآوری مشترک شامل استفاده از اکوسیستم گسترده  (مشارکت‌های خارجی با استارتاپ‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و دانشگاه‌ها) است.

 

2- نوآوری اجتماعی و تسهیل شده:

MetLife نوآوری را مستقیماً در راستای حل مشکلات جاری تجاری انجام می‌دهد. این شرکت هر سال با بیش از ۱۰۰ نفر از رهبران خود مصاحبه می‌کند تا بفهمد چه قابلیت‌هایی بیشتر به آن‌ها کمک می‌کند و سپس ایده‌هایی را برای مطابقت با آن نیاز طراحی می‌کند. برای آنها، نوآوری یک زنجیره است که اولین گام‌های آن در آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد و سپس این ایده‌ها را در مقابل مشتریان واقعی قرار می‌دهد. در نهایت این فرهنگ نوآوری را از طریق پلتفرم‌های ساختاریافته، مانند پلتفرم جمع‌سپاری ایده‌پردازی داخلی که برای توسعه ایده‌های تحول‌آفرین و پشتیبانی از بهبود مستمر آن طراحی شده است، به انجام می‌رسد. در MetLife بیش از ۱۵۰۰۰ کارمند در این پلتفرم ایده‌پردازی داخلی شرکت می‌کنند.

 

3- نوآوری مشترک با شرکا:

شرکت MetLife این کار را از چهار منظر انجام می‌دهد:همکاری با جامعه سرمایه‌گذاری خطرپذیر، استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های فناوری و جامعه دانشگاهی. MetLife به طور معمول در صندوق‌های سرمایه‌گذاری عمومی سرمایه‌گذاری می‌کند و همچنین شرکت‌های موجود در پرتفوی آن‌ها را به قصد یافتن استارت‌آپ بررسی و از طریق MetLife Digital Ventures مستقیما اقدام به سرمایه‌گذاری در موارد منتخب می‌کند.

Metlife در سومین سال همکاری خود با پلتفرم جهانی Techstars، برنامه‌ای با نام شتابدهنده دیجیتال را به عنوان یک برنامه فشرده و سه ماهه سازماندهی کرد که به استارتاپ‌ها اجازه می‌دهد تا با رهبران MetLife و مربیان Techstars همکاری نزدیک داشته باشند تا توانایی‌های خود را توسعه دهند و آزمایش کنند. در اینجا به برخی از استارت‌آپ‌هایی که برنامه شتابدهنده MetLife را تکمیل کرده‌اند و سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر را تحت تأثیر قرار داده‌اند، اشاره شده است:

  • Airkit پلتفرمی را ارائه می‌دهد که برای ادغام با سیستم‌های موجود طراحی شده است تا به دیجیتال سازی تیم‌های موجود کمک کند. گروه MetLife در ایالات متحده در حال حاضر از مزایای Airkit برای دیجیتالی کردن فرم‌های بیمه درمان و ثبت‌نام بیمه زندگی استفاده می‌کند که تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد و درآمد را افزایش می‌دهد. تا پایان سال ۲۰۲۰، ۴۱۱۹ برنامه کاربردی دیجیتال از طریق Airkit اجرا شده است.
  • ChangEd: این برنامه، پس‌انداز و پرداخت‌ها را خودکار می‌کند و یک سفر بازپرداخت بدهی هوشمند ایجاد می‌کند.
  • ChangEd: این برنامه، پس‌انداز و پرداخت‌ها را خودکار می‌کند و یک سفر بازپرداخت بدهی هوشمند ایجاد می‌کند.
  • Dot: ربات مشاور مالی همراه با ارائه توصیه‌های شخصی که به افراد در پس‌انداز، بهینه‌سازی هزینه‌ها و برنامه‌ریزی برای بازنشستگی کمک می‌کند.
  • FinGoal: از هوش مصنوعی برای تجزیه‌و‌تحلیل رفتار مصرف‌کننده استفاده می‌کند و جایگزین‌های شخصی‌سازی‌شده و کم‌هزینه‌تر را ارائه می‌کند.
  • InterGen Data: پلتفرم هوش مصنوعی که احتمال رویدادهای تغییر دهنده زندگی مشتری را پیش‌بینی می‌کند. 
  • VillagePlan: برنامه‌ای که کارشناسان و ابزارهای فناوری درخواستی را برای کمک به خانواده‌ها در مراقبت از سالمندان ارائه می‌دهد.

همچنین MetLife  با بسیاری از شرکت‌های فناوری سازمانی مانند Cisco، IBM، و Oracle برای یافتن ابتکارات همکاری می‌کند که این فعالیت منجر به ایجاد فرصت‌های داخلی و همچنین فرصت‌هایی برای بهبود تجربه مشتریان خواهد شد. MetLife همچنین در طول سال‌ها روابط خوبی با دانشگاه‌ها ایجاد کرده است. به عنوان مثال، با دانشگاه‌های Carnegie Mellon، UNC Chapel Hill و مرکز تحقیقات سیستم‌های اطلاعاتی MIT همکاری می‌کنند.

همه این‌ها راه‌هایی هستند که MetLife می تواند شرکت و کارمندان خود را در معرض منابع نوآوری قرار دهد.

 

4- سرمایه گذاری بر روی نیروی متخصص:

یکی از معیارهای اصلی MetLife، جستجوی افرادی است که مهارت‌های چندگانه در سراسر سازمان دارند. این شرکت افرادی را استخدام می‌کند که ذهنیت باز دارند. کسانی که فقط بر آنچه در داخل شرکت می‌گذرد متمرکز نیستند، بلکه می‌دانند که یادگیری بیشتر از خارج از شرکت حاصل می‌شود. همچنین افرادی را که خارج از صنعت بیمه کار کرده‌اند، استخدام می‌کند تا دیدگاه‌های جدید خود را به سازمان وارد کنند. همچنین گام‌های زیادی برای جذب استعدادهای جوان برداشته و به آن‌ها فرصتی برای پیشرفت داده است. به عنوان مثال، یک برنامه آموزشی پنج ماهه به نام دانشگاه فنی MetLife وجود دارد که سالانه حدود ۶۰ تا ۷۰ فارغ‌التحصیل را در رشته‌های مختلف بیمه با تمرکز بر فناوری و دیجیتال آموزش می‌دهد. سپس فارغ‌التحصیلان این برنامه می‌توانند در هر نقطه از شبکه MetLife مستقر شوند.

 

 5- دفتر نوآوری MetLife (Met.IO):

دفتر نوآوری MetLife در سال ۲۰۱۱ با ماموریت هدایت نوآوری در سراسر شرکت راه‌اندازی شد. Met.IO به عنوان یک کاتالیزور برای ایده‌های تحول‌آفرین عمل می‌کند و نوآوری را به طور عمیق‌تر به سازمان هدایت می‌کند. برای انجام این کار، آن‌ها مجموعه‌ای از ابزارها و برنامه‌ها را برای استفاده همکاران درنظر گرفته و توسعه داده‌اند.

MetLife یک اکوسیستم نوآوری یکپارچه ایجاد کرده است که برای ارائه ایده‌های جدید و انتقال سریع آن‌ها به بازار برای بهبود تجربیات مشتری، ایجاد رویکردهای جدید فروش و محصولات جدید و بهبود فرآیندهای داخلی طراحی شده است. در واقع محیطی برای یادگیری مستمر دارند که مزیت تشخیص زودهنگام را در شناسایی و استفاده از روندهای نوظهور فراهم می‌کند.

 

 

گردآوری و تدوین: ژیلا رفیعی

منابع مورد استفاده:

https://sloanreview.mit.edu/article/metlife-centers-its-strategy-on-digital-transformation/

https://www.metlife.com/about-us/newsroom/2020/september/metlife-digital-accelerator-partners-with-10-startups/

www.accenture.com/_acnmedia/pdf-92/accenture-insurance-digital-transformation-Remaking-An-Industry.Pdf&Ved=2ahukewjbxqc-Orh4ahxzqvedhdxtcuw4chawegqicbab&Usg=Aovvaw0rvdkp3czjqcbfdlwx_Ggo

Https://Www.Ibm.Com/Downloads/Cas/Wd6gjjo2&Ved=2ahukewjbxqc-Orh4ahxzqvedhdxtcuw4chawegqiihab&Usg=Aovvaw28dbchx2ckb5looc95vsh6

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4