مجله اینشورتک شماره 2
مجله اینشورتک در دومین شماره از دوره جدید انتشار با هدف بررسی روند تحول دیجیتال در صنعت بیمه ایران و جهان و کند و کاو علل کندی مسیر پیش رو به بحث و گفت و گو با کارشناسان و مدیران ارشد شرکت‌های بیمه‌‌ای مختلف نشسته است. آنچه در شماره جدید اینشورتک می‌خوانیم بررسی نقش استارت‌آپ‌ها در روند تحول دیجیتال صنعت بیمه است که در این رابطه گفت و گو با غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی ایران در رابطه با روند نوآوری در صنعت بیمه را می‌توان نقطه عطف پرونده تحول دیجیتال این شماره دانست. گفت‌و‌گو با آیت کریمی پیشکسوت صنعت بیمه، یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون و تیم لطیف رییس هیات مدیره بیمیتو-ازکی از دیگر مصاحبه‌های پرونده خاص مجله اینشورتک با عنوان جلد «مبارزه بزرگ» است. گزارش موردی از روند کسب و کار بیمه در کشور ترکیه، بررسی ابعاد بخش‌نامه تازه بیمه مرکزی در رابطه با فعالیت استارت‌آپ‌های بیمه و همه جنجال‌های مربوط به آن در گفت و گو با محمد آقاجری مدیر کل نظارت بر خدمات شبکه خدمات دیجیتالی بیمه مرکزی و همین طور واکنش به سانحه تصادف خبرنگاران محیط زیست و بررسی نقش بیمه‌ها در بازدارندگی از سوانح جاده ای کشور از دیگر بخش‌های مهم این شماره از اینشورتک است و البته بررسی علت عدم استقبال مردم از محصولات دیجیتالی شرکت‌های بیمه که در قالب پرونده‌ای جامع در بخش زندگی این فصل‌نامه به آن پرداخته شده است.
کرونا برای صنعت بیمه بد نبود!
در صنعت بیمه جهان، به دلیل شیوع کرونا، بسیاری محصولات جدید متناسب با نیازهای جدید مشتریان طراحی و عرضه شدند. عرضه محصولات بیمه‌ای از طریق پلتفرم‌های تجمیع‌کننده و کارگزاران آنلاین شدت گرفت و شرکت‌ها سعی کردند تا حد امکان، فرایندهای بیمه‌گری، از ارزیابی ریسک گرفته تا ارزیابی خسارت، را از طریق ابزارهای دیجیتال و در فضاهای آنلاین انجام دهند.
وحیده نورانی
زمان مطالعه: 7 دقیقه