زمینه‌های همکاری تاکسی‌های اینترنتی با شرکت‌های بیمه

رانندگان و پیک‌های شرکت Uber بازار بزرگی برای شرکت‌های بیمه فراهم کرده‌اند. شرکت‌های بیمه نیز برای استفاده‌ی حداکثری از این مشتریان، محصولات سفارشی‌شده‌ای خاص رانندگان و پیک‌ها طراحی می‌کنند. . در این گزارش به نمونه‌های سفارشی‌شده‌ی محصولات بیمه‌ای و نحوه‌ی همکاری شرکت‌های بیمه با Uber‌ پرداخته می‌شود.
26 مرداد 1401
شناسه : 499
منبع:
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رانندگان و پیک‌های شرکت Uber بازار بزرگی برای شرکت‌های بیمه فراهم کرده‌اند. شرکت‌های بیمه نیز برای استفاده‌ی حداکثری از این مشتریان، محصولات سفارشی‌شده‌ای خاص رانندگان و پیک‌ها طراحی می‌کنند. . در این گزارش به نمونه‌های سفارشی‌شده‌ی محصولات بیمه‌ای و نحوه‌ی همکاری شرکت‌های بیمه با Uber‌ پرداخته می‌شود.

مقدمه:

رانندگان و پیک‌های شرکت Uber بازار بزرگی برای شرکت‌های بیمه فراهم کرده‌اند. شرکت‌های بیمه نیز برای استفاده‌ی حداکثری از این مشتریان، محصولات سفارشی‌شده‌ای خاص رانندگان و پیک‌ها طراحی می‌کنند. نحوه‌ی ارائه نیز یا به صورت مستقیم به مشتریان نهایی است که از طریق کانال‌های توزیع شرکت‌های بیمه انجام می‌پذیرد یا به صورت همکاری با Uber و فروش محصولات بیمه‌ای به این شرکت برای در اختیار قراردادن به زیرمجموعه، از طریق اپلیکیشن Uber است. در این گزارش به نمونه‌های سفارشی‌شده‌ی محصولات بیمه‌ای و نحوه‌ی همکاری شرکت‌های بیمه با Uber‌ پرداخته می‌شود.

 

معرفی شرکت Uber: 

این شرکت بزرگ‌ترین استارتاپ تاکسی اینترنتی و خدمات تحویل کالا در دنیا است که در سال ۲۰۰۹ در امریکا راه‌اندازی شد. در حال حاضر Uber‌ حدود ۷۰ درصد بازار مسافربری امریکا را در اختیار دارد. این شرکت در ابتدا به عنوان هماهنگ‌کننده سفر فعالیت می‌کرد و سپس وارد حوزه‌های تحویل کالا و غذا نیز شد. با این حجم از بازاری که Uber در اختیار دارد، شرکت‌های بیمه نیز فرصت‌های بسیاری برای همکاری در دسترس دارند. به ویژه اینکه Uber‌ اعلام کرده تمایلی به ورود مستقیم به حوزه‌ی بیمه‌گری ندارد.

 

سفارشی سازی محصولات: 

امروزه شرکت‌های بیمه روندی برای سفارشی‌سازی با ایجاد تغییرات در جزئیات محصول بر حسب نیاز مشتری در پیش گرفته‌اند. بیمه‌گران به خوبی این موقعیت را درک کرده‌اند که از طریق همکاری با Uber می‌توانند با تعدیل محصولات‌شان بر حسب شرایط، سطح درآمد و نیاز رانندگان و پیک‌ها، طیف بالقوه‌ی بازار مشتری را به سمت خود جذب نمایند.

شرکت‌های بیمه در چند زمینه با Uber همکاری می‌کنند که عمده‌ترین آن ارائه بیمه اتومبیل است. بیمه‌های زندگی و درمان و بیمه حمل کالا نیز از دیگر حوزه‌های همکاری است.

  • بیمه اتومبیل: فروش بیمه از دو طریق مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود.
  • فروش بیمه به Uber: شرکت‌های بیمه محصولات بیمه‌ای را به Uber می‌فروشند و آن شرکت نیز در اختیار رانندگان خود قرار می‌دهد. به این ترتیب که، در صورت روشن بودن اپلیکیشن، راننده سطحی از بیمه (از نوع ثالث) را دریافت می‌کند. از سوی دیگر اگر اپلیکیشن خاموش باشد، بیمه‌ی شخصی راننده فعال می‌شود که در آن شرایط دیگر مسئولیتی متوجه Uber نخواهد بود. در همین راستا، این شرکت حالت‌های مختلفی را طراحی کرده و در نظر گرفته است از جمله:
  • حالت «در دسترس و منتظر سفر» شامل پوشش کمتر بیمه شخص ثالث که تحت تعهدات Uber است.
  • حالت «در مسیر» شامل سطح بالاتری از پوشش بیمه‌ای ثالث است که این حالت نیز در تعهد شرکت است و نه راننده.
  • خرید پوشش بیمه حوادث رانندگی از طریق اپلیکیشن نیز برای رانندگان فراهم است.
  • فروش مستقیم بیمه به رانندگان: شرکت‌های بیمه نیز از طریق کانال‌های توزیع خود مستقیما با رانندگان اتومبیل و پیک‌ها طرف می‌شوند و محصولات بیمه‌ای سفارشی‌شده را در اختیار ایشان قرار می‌دهند. می‌توان گفت اکثر شرکت‌های بیمه‌ای بزرگ در امریکا، بسته‌هایی شامل محصولات بیمه‌ای خاص رانندگان و پیک‌های Uber را طراحی کرده‌اند.
  • شرکت Allstate امکان اضافه کردن پوشش‌های جانبی به پوشش بیمه اتومبیل شخصی راننده را ارائه می‌کند.
  • شرکت بیمه Farmers امکان اضافه کردن پوشش امداد جاده‌ای و تحویل کالا را برای رانندگان فراهم کرده است.
  • شرکت بیمه ZEGO‌ نیز ارائه پوشش بیمه اتومبیل به صورت On-demand‌ (حتا به صورت کوتاه‌مدت و ساعتی) را در اختیار رانندگان Uber قرار داده است.

 

  • بیمه زندگی: شرکت بیمه Chubb‌ در کانادا پوشش بیمه زندگی خاص پیک‌های Uber طراحی کرده است. میزان پوشش و حق بیمه براساس میزان درآمد پیک‌ها محاسبه می‌شود که شامل موارد زیر است:
    • پوشش فوت بر اثر حادثه
    • پوشش از کارافتادگی موقت و دائم
    • پوشش هزینه پزشکی در اثر حادثه
  • بیمه درمان: بخش درمان شرکت بیمه Stride با Uber وارد همکاری شده است و بسته‌های بیمه‌ای درمان، خاص پیک‌های Uber‌ را طراحی و با شرایط زیر ارائه می‌دهد:
  • ارائه پوشش بیمه درمان در سطح درآمد رانندگان و پیک‌ها
  • قابلیت خرید سریع و آسان بیمه‌نامه از طریق اپ رانندگان

 

  • بیمه حمل کالا: شرکت بیمه NimbleFins‌ در انگلیس محصول بیمه‌ای برای پیک‌ها طراحی و سفارشی‌سازی کرده است که پوشش‌های زیر را دربرمی‌گیرد:
  • ارائه پوشش بیمه سرقت کالا در مسیر
  • ارائه پوشش بیمه آسیب به کالا در راه
  • ارائه پوشش بیمه تاخیر در تحویل کالا

 

گردآوری و تدوین:

شادان مهران

 

منابع:

 https://eng.uber.com/stride/

 

https://www.nimblefins.co.uk/business-insurance/courier-insurance-uk/uber-pay

 

https://www.nimblefins.co.uk/business-insurance/uber-driver-insurance-uk

 

https://www.insurancejournal.com/news/national/2018/10/15/504440.htm

 

https://smartmoneypeople.com/zego-reviews/product/delivery-insurance

 

https://www.uber.com/us/en/drive/insurance/

 

https://uber.stridehealth.com/

 

https://www.zego.com/p/uber/

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4