وقتی بیمه گرفتار همه‌گیری شد

کرونا چه اثری بر کسب‌وکارهای بیمه‌ای گذاشت؟

کرونا وضعیت کسب‌وکارهای مختلف از جمله کسب‌وکارهای بیمه‌ای را مختل کرد. اما حالا با تزریق واکسن کرونا، به سمت عادی شدن بازمی‌گردیم. در چنین شرایطی، شرکت‌ها و کسب‌وکارها چه مسیری را باید طی کنند تا دوباره وضعیتی پایدار داشته باشند؟
29 آبان 1400
شناسه : 260
منبع:
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کرونا وضعیت کسب‌وکارهای مختلف از جمله کسب‌وکارهای بیمه‌ای را مختل کرد. اما حالا با تزریق واکسن کرونا، به سمت عادی شدن بازمی‌گردیم. در چنین شرایطی، شرکت‌ها و کسب‌وکارها چه مسیری را باید طی کنند تا دوباره وضعیتی پایدار داشته باشند؟

کرونا وضعیت کسب‌وکارها مختلف از جمله کسب‌وکارهای بیمه‌ای را مختل کرد. اما حالا با تزریق واکسن کرونا، به سمت عادی شدن بازمی‌گردیم. در چنین شرایطی، شرکت‌ها و کسب‌وکارها چه مسیری را باید طی کنند تا دوباره وضعیتی پایدار داشته باشند؟

اثراتی که کووید-۱۹ بر کسب‌وکارها گذاشت تا حدود زیادی غیر قابل پیش‌بینی بود. در نتیجه برنامه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده بود و وضعیت کاملا پیچیده شد. اما حالا در حال درس گرفتن از کرونا هستیم. کسب‌وکارها خودشان را در این شرایط برای بحران‌های بعدی آماده می‌کنند. به همین خاطر است که برهم‌زنندگی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

درسی که کرونا به همه کسب‌وکارها از جمله کسب‌وکارهای بیمه‌ای داد را می‌توان در این سه مورد خلاصه کرد:

  • برای بحران‌ها و تغییرات بزرگ بعدی برنامه‌ریزی کنید و از حالا برای آن‌ها آماده باشید. از این طریق می‌توانید واکنشی به موقع نسبت به موضوع نشان دهید. همه‌چیز باید در راستای اهداف و استراتژی‌هایی باشد که برای شرکت خود تعریف کرده‌اید.
  • تیم‌ها و گروه‌هایی با قابلیت را در نظر بگیرید که به کمک ابزارهای موجود و روش‌های تاکتیکی و همچنین با بهره‌برداری از فناوری‌های روز، واکنشی موثر نسبت به همه امور نشان می‌دهند.
  • سازمان و شرکت خود را در برابر تغییرات پایدار کنید. برای این کار باید بازاندیشی‌هایی در مورد ساختار مدیریتی شرکت خود داشته باشید تا بتوانید بهترین فرهنگ را برای مواجهه با بحران در شرکت خود ایجاد کنید.

کرونا به صورت کلی شرایط کار را عوض کرده‌است. این شرایط برای همه کسب‌وکارها از جمله در صنعت بیمه تغییر کرده‌است. نیروهای کار در همه کسب‌وکارها به کلی عوض شده‌اند. آن‌ها با مدل‌های جدیدی کار می‌کنند. در نتیجه آینده برای آن‌ها تغیر کرده‌است.

موسسه پرایس واترهاوس کوپرز از بیش از ۳۰ هزار کارگر و کارمند در مورد آینده کاری‌شان سوالاتی را پرسیده‌است. آن‌ها هم تلاش کرده‌اند جهان آینده را به نوعی توصیف کنند. چهار یافته کلیدی در این زمینه از این قرار است:

  • کارگران و کارمندان به دنبال تقویت مهارت‌های خود به‌ویژه در عرصه دیجیتال و فناوری هستند. ۷۷ درصد از آن‌ها گفته‌اند که می‌خواهند در این زمینه مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند.
  • دورکاری به عمده‌ترین و مهم‌ترین تقاضای کارمندان و کارکنان شرکت‌ها تبدیل شده‌است. ۷۲ درصد از آن‌ها گفته‌اند به دنبال کارهایی انعطاف‌پذیر هستند که امکان دورکاری را برایشان فراهم می‌آورد.
  • آن‌ها به دنبال رفع تبعیض‌ها هستند. حدودا نیمی از کارکنان و کارمندان شرکت‌ها یعنی ۵۰ درصد از آن‌ها گفته‌اند که دیگر تبعیض‌گذاری در شرکت میان کارکنان را بر نمی‌تابند.
  • امنیت شغلی به مهم‌ترین دغدغه برای کارکنان و کارمندان شرکت‌ها تبدیل شده‌است. ۶۰ درصد از کارکنان گفته‌اند که نمی‌خواهند شغل‌شان در معرض خطر باشد و تمایلی ندارند وارد شغلی شوند که هر لحظه امکان دارد آن را از دست بدهند.

همه این‌ها به ما نشان می‌دهد که وضعیت کار در آینده و در شرایط پساکرونایی کاملا متفاوت از وضعیت آن در دنیای امروزی است. کارکنان و کارمندان به دنبال شرایطی تازه برای کار کردن هستند.

جهان پیش از کرونا در حال تغییر بود. اما با شیوع همه‌گیری کرونا، روند تغییر تسریع پیدا کرد. یعنی اکنون با تغییر در سطحی بالاتر روبه‌رو هستیم. به همین خاطر است که کسب‌وکارها باید خودشان را برای تغییرات بزرگ آماده کنند. کرونا مدل‌های کسب‌وکار و شیوه کار در محیط کار را تغییر داد. مواردی که در گذشته چالش محسوب نمی‌شد یا اهمیت زیادی نداشت، اکنون به ضرورت تبدیل شده‌است.

برای مثال، برهم‌زنندگی دیجیتالی به یک اصل مهم در کسب‌وکارها بدل شده‌است. آن دسته از کسب‌وکارهایی که نمی‌توانند تحولات دیجیتال و نوآوری را وارد جنبه‌های مختلف کار خود کنند، بی‌تردید از این بازی عقب می‌مانند. به همین خاطر است که نیروهای کار هم به دنبال تقویت مهارت‌های خودشان در شرایط پساکرونایی هستند.

استفاده از فناوری‌های نوین باعث شده کارمندان به فکر بیفتند و خودشان برای یادگیری مهارت‌های تازه اقدام کنند. آن‌ها می‌دانند که دنیای پس از کرونا، دنیایی کاملا متفاوت است که در آن فناوری حرف اول را می‌زند. به همین خاطر است که همه باید برای تغییر آماده باشند. کسب‌وکارهایی که این تغییرات را بپذیرند، زودتر در مسیر پیشرفت قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4