آیا برای بهره‌گیری از رشد بازار چت‌بات‌ها تا سال ۲۰۲۴ آماده‌اید؟

برای یک بازار ۹.۴ میلیارد دلاری آماده باشید!

بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار چت‌بات‌ها تا سال ۲۰۲۴ به ارزش ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار خواهد رسید. چت‌بات‌ها به مرور به یکی از استانداردهای کسب‌وکارها بدل می‌شوند. به همین خاطر است که بهره‌گیری از آن‌ها به یکی از جریان‌های اصلی در امر رقابت در میان کسب‌وکارها تبدیل شده‌است. اما چطور می‌توان کسب‌وکار را برای بهره‌گیری از این فناوری آماده کرد؟
12 آبان 1400
شناسه : 228
منبع:
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار چت‌بات‌ها تا سال ۲۰۲۴ به ارزش ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار خواهد رسید. چت‌بات‌ها به مرور به یکی از استانداردهای کسب‌وکارها بدل می‌شوند. به همین خاطر است که بهره‌گیری از آن‌ها به یکی از جریان‌های اصلی در امر رقابت در میان کسب‌وکارها تبدیل شده‌است. اما چطور می‌توان کسب‌وکار را برای بهره‌گیری از این فناوری آماده کرد؟

اتوماسیون همانند خزنده‌ای آرام و بی‌صدا وارد دنیای کسب‌وکارها شده و آن‌ها را متحول کرده‌است. همه کاربران چه بخواهند و چه نخواهند، روزانه به شکل‌های مختلف با چت‌بات‌ها روبه‌رو می‌شوند. این فناوری‌ها مدرن و امروزی، تازه در ابتدای مسیر رشد قرار گرفته‌اند.

چت‌بات‌ها به شکل‌های مختلف به ما خدمت‌رسانی می‌کنند. برای اینکه بدانید چت‌بات‌ها چگونه در حال خدمت‌رسانی به مشتریان و صاحبان کسب‌وکارها هستند، اینجا کلیک کنید.

توسعه در خدمت‌رسانی باعث شده ارزش بازار جهانی چت‌بات‌ها به مقوله‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاران بدل شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار چت‌بات‌ها تا سال ۲۰۲۴ به ارزش ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

چت‌بات‌ها به مرور به یکی از استانداردهای کسب‌وکارها بدل می‌شوند. به همین خاطر است که بهره‌گیری از آن‌ها به یکی از جریان‌های اصلی در امر رقابت در میان کسب‌وکارها تبدیل شده‌است. اما چطور می‌توان کسب‌وکار را برای بهره‌گیری از این فناوری آماده کرد؟

آغوش باز به روی شبکه‌های اجتماعی

حضور کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی امری ضروری است. هرچه چت‌بات‌ها بیشتر رشد کنند، شبکه‌های اجتماعی هم مهم‌تر خواهند شد. آن‌ها که می‌خواهند از بازار چت‌بات‌ها نهایت بهره را ببرند باید وارد دنیای شبکه‌های اجتماعی شوند.

بررسی‌های چت‌بات‌دیلی نشان می‌دهد ۶۳.۹ درصد از مشتریان معتقدند قراردادهای مختلف در کسب‌وکارها باید از طریق اپلیکیشن‌های پیام‌رسان قابل انجام باشد.

از آن‌جا که کاربران در حال حاضر بیش از ۶۰ میلیارد پیام از طریق فیس‌بوک و واتساپ ارسال می‌کنند، این شبکه‌ها به جریان‌های اصلی برای ارتباط تبدیل شده‌اند. در نتیجه بهتر است فعالیت خود را در این شبکه‌های اجتماعی بیشتر کنید.

مدیریت داده‌های چت‌بات

ارزش چت‌بات‌ها فقط برای خودکار کردن و بهبود خدمات به مشتریان نیست. آن‌ها می‌توانند ابزاری قدرتمند برای کسب و جمع‌آوری داده از مشتریان باشند.

کسب‌وکارها بیش از هر زمانی به داده‌های مربوط به مشتریان نیاز دارند. آن‌ها از طریق این داده‌ها می‌توانند خدمات شخصی‌سازی‌شده را به مشتریان خود ارائه کنند، امری که در دنیای امروز کسب‌وکار بسیار ضرورت دارد. (برای آشنایی با ضرورت شخصی‌سازی در کسب‌وکار، اینجا کلیک کنید.)

به این ترتیب، چت‌بات‌ها ابزاری ارزشمند برای جمع‌آوری داده هستند. برخی از این داده‌ها در رده داده‌های حساس قرار می‌گیرند و به همین خاطر مدیریت آن‌ها ضرورت دارد.

بهره‌گیری از فضای ابری می‌تواند راهکاری مناسب برای مدیریت داده‌هایی باشد که چت‌بات‌ها از مشتریان به دست می‌آورند. حتی از این طریق می‌تواند جلوی بروز بحران و سواستفاده از داده‌های مشتریان را هم گرفت.

به تصویری بزرگ‌تر فکر کنید

چت‌بات‌ها قطعا قرار است از مشتریان حمایت کنند. اما آن‌ها قرار است صاحبان کسب‌وکارها را هم از محدودیت و بحران نجات دهند. به‌علاوه هر روز انعطاف آن‌ها بیشتر می‌شود و در نتیجه بهتر می‌توان از آن‌ها بهره گرفت.

به این ترتیب وقتی می‌خواهید به چت‌بات‌ها فکر کنید، تصویر بزرگ‌تر را ببینید یعنی تصویری که فراتر از خدمت‌رسانی به مشتری است. در آن تصویر، همه از خدمات چت‌بات‌ها بهره می‌برند.

به هر حال، چت‌بات‌ها آینده کسب‌وکارها را شکل می‌دهند. آن‌ها به ابزاری همه‌جایی تبدیل شده‌اند و با پیشرفت‌های فناوری، شاهد حضور آن‌ها در هر جایی هستیم. به همین خاطر است که بازار آن‌ها هم در مسیر رشد قرار گرفته. برای اینکه سهمی از این بازار داشته باشید، باید خودتان را برای بهره‌گیری از چت‌بات‌ها آماده کنید.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4