نظارت مدیران دیجیتالی بر بیمه‌نامه‌های مشتری

اپلیکیشن‌های مدیریت دیجیتالی، تجربه مشتری را بهبود می‌بخشند

یکی از نوآوری‌هایی که به کمک فناوری‌های جدید در صنعت بیمه، مدیریت دیجیتالی بیمه‌نامه‌هاست. در واقع قرار است به کمک فناوری‌های جدید، مشتریان صنعت بیمه بتوانند بیمه‌نامه‌های خود را مدیریت کنند. دستیار دیجیتالی بیمه‌نامه می‌تواند رویکرد به بیمه را برای مشتری ساده‌ کند.
15 آبان 1400
شناسه : 225
منبع:
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یکی از نوآوری‌هایی که به کمک فناوری‌های جدید در صنعت بیمه، مدیریت دیجیتالی بیمه‌نامه‌هاست. در واقع قرار است به کمک فناوری‌های جدید، مشتریان صنعت بیمه بتوانند بیمه‌نامه‌های خود را مدیریت کنند. دستیار دیجیتالی بیمه‌نامه می‌تواند رویکرد به بیمه را برای مشتری ساده‌ کند.

صنعت بیمه از آن دسته صنایعی است که آمادگی پذیرش هر گونه برهم‌زنندگی را دارد. تحولات دیجیتالی، فضای مجازی و فناوری‌های مدرن فضایی را فراهم آورده‌اند که می‌توان نوآوری‌های بسیاری را در این صنعت رقم زد.

یکی از نوآوری‌هایی که به کمک فناوری‌های جدید در این صنعت رخ داده، مدیریت دیجیتالی بیمه‌نامه‌هاست. در واقع قرار است به کمک فناوری‌های جدید، مشتریان صنعت بیمه بتوانند بیمه‌نامه‌های خود را مدیریت کنند. اما چگونه؟

دستیار دیجیتالی

آیا می‌دانید چه تعداد بیمه‌نامه دارید؟ برخی از مشتریان در صنعت بیمه، بیمه‌نامه‌های مختلف را از شرکت‌های متفاوتی دریافت می‌کنند. برای مثال ممکن است بیمه خودرو را از شرکت ایکس و بیمه سلامت را از شرکت ایگرگ دریافت کنند.

مدیریت این بیمه‌نامه‌های مختلف و مرتب کردن آن‌ها امری نسبتا دشوار است که معمولا افراد در سیستم‌های قدیمی تنها با اسناد و مدارک کاغذی آن را انجام می‌دهند.

یکی از ایده‌های خلاقانه این است که دستیاری دیجیتالی به شما کمک کند همه این بیمه‌نامه‌ها را یک‌جا و مرتب کنید. در واقع این دستیار دیجیتالی قرار است تمام بیمه‌نامه‌های مشتریان صنعت بیمه را در خود ذخیره می‌کند و به او در مدیریت آن‌ها کمک می‌کند.

خلاقیت برای بهبود تجربه مشتری

مشتریان معمولا برای دریافت خدمات متنوع بیمه‌ای به شرکت‌های مختلفی مراجعه می‌کنند. اکثر فرایندهای آن‌ها هم به صورت کاغذی انجام می‌شود.

حتی اگر این شرکت‌های بیمه اپلیکیشنی داشته باشند و وضعیت بیمه‌نامه مشتری را در آن به او نشان دهند باز هم مشتری باید برای هر بیمه‌نامه‌ای که از شرکتی متفاوت دریافت می‌کند، اپلیکیشنی متفاوت داشته باشد.

اما اپلیکیشن‌هایی که برای مدیریت دیجیتالی بیمه‌نامه‌ها طراحی شده‌اند، همه این بیمه‌نامه‌ها از شرکت‌های مختلف را به صورت یک‌جا پیش روی مشتری قرار می‌دهند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تجربه مشتری از این دستیاران دیجیتالی آنقدر رضایت‌بخش بوده که سهام استارتاپ‌هایی که در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند به سرعت افزایش یافته‌است. در واقع مشتری می‌تواند با همان گوشی تلفن همراه هوشمندی که در دست دارد تنها به کمک یک اپلیکیشن، همه بیمه‌نامه‌هایش را مشاهده کند.

استارتاپ‌های برتر در مدیریت دیجیتالی

ایده مدیریت دیجیتالی بیمه‌نامه‌ها در بسیاری از استارتاپ‌ها اجرایی شده‌ است. یکی از استارتاپ‌هایی که این ایده را اجرا کرده، استارتاپ نیپ (Knip) است. این اپلیکیشن تلاش دارد بیمه را به صورت شفاف و ساده در اختیار مشتری قرار دهد. در واقع همه محصولات بیمه‌ای که متعلق به مشتری است از طریق این اپلیکیشن گویی در یک کیف کوچک قرار گرفته و مشتری می‌تواند هر زمان که لازم بود آن را باز و مشاهده کند.

از وضعیت بیمه‌نامه‌ها گرفته تا تعرفه‌ها و خدمات جدید در شرکت‌های بیمه مختلف در این اپلیکیشن قابل مشاهده است. تنها یک کلیک کافی است تا مشتری به دنیای بیمه‌نامه‌ها و محصولات بیمه‌ای راه پیدا کند.

یکی دیگر از استارتاپ‌هایی که در این زمینه خدماتی را ارائه کرده، شرکت ویفاکس (Wefox) است. شعاری که ویفاکس برای خودش انتخاب کرده این است: «بیمه، اما ساده!» در واقع صاحبان این استارتاپ تلاش دارند علاوه بر مدیریت دیجیتالی بیمه‌نامه‌های مشتری، وضعیت دریافت خدمات بیمه‌ای را برای او، آسان کنند.

این استارتاپ‌ها به غیر از مدیریت بیمه‌نامه‌ها، به مشتریان بیمه‌ای خدمات مشاوره‌ای هم ارائه می‌کنند. از آن‌جا که آن‌ها به بیمه‌نامه‌های مشتری دسترسی دارند می‌توانند بهترین خدمات برای مشتری را ردیابی کنند و از طریق خدمات مشاوره‌ای خود، این اطلاعات را در اختیار مشتری قرار دهند. در واقع این اپلیکیشن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به صورت خودکار، شکاف‌های بیمه‌ای در محصولات و خدمات دریافتی مشتری را شناسایی می‌کنند و براساس آن به مشتری، مشاوره می‌دهند.

خدمات مدیریت دیجیتالی برای بیمه‌نامه‌ها امری نوین است که برای بهبود تجربه مشتری در دستور کار برخی از استارتاپ‌ها قرار گرفته‌است. این دستیاران دیجیتالی می‌توانند تجربه‌ای منحصربه‌فرد در مشتری ایجاد و آن‌ها را به صنعت بیمه وفادار کنند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4