با یکی از بزرگ‌ترین تحولات بزرگ آینده در زمینه تجربه مشتری آشنا شوید

هوش محاوره‌ای، ابزاری جدید برای تعامل

هوش مصنوعی محاوره‌ای یکی از ابزارهای ضروری برای کسب‌وکارهای امروزی از جمله بیمه است و نوعی فناوری نوظهور که مکالمات بین انسان و رایانه‌ها را به لحاظ عاطفی هوشمند و کامل می‌کند.
05 مهر 1400
شناسه : 21
منبع:
زمان مطالعه: 5 دقیقه
هوش مصنوعی محاوره‌ای یکی از ابزارهای ضروری برای کسب‌وکارهای امروزی از جمله بیمه است و نوعی فناوری نوظهور که مکالمات بین انسان و رایانه‌ها را به لحاظ عاطفی هوشمند و کامل می‌کند.

هوش محاوره‌ای نوعی فناوری است که مکالمات انسان و کامپیوتر را به لحاظ عاطفی، هوشمند و کامل می‌کند. چت‌بات‌های هوشمند به کمک هوش کلامی می‌توانند رفتارهایی مشابه به انسان‌ها داشته باشند. در واقع آن‌ها می‌توانند کامپیوتر باشند اما تعاملی طبیعی با بهره هوشیِ عاطفی برقرار کنند.

هوش محاوره‌ای به کمک پردازش زبان طبیعی و الگوریتم‌های اضافیِ هوش مصنوعی، وارد دیالوگ‌های مفهومی با انسان‌ها می‌شود و آن‌ها را درک می‌کند. یکی از جدیدترین فناوری‌های عصر جدید که قرار است با ظهور خود تحولی بزرگ در صنایع مختلف از جمله صنعت بیمه ایجاد کند همین فناوری هوش مصنوعیِ کلامی است.

هوش مصنوعیِ محاوره‌ای با بهره‌گیری از پردازش زبان طبیعی، یادگیری ماشینی و درک زبانی، قاد به پیام دادن و برقراری ارتباط با مشتریان است. با همین توانایی‌ها هم می‌تواند پاسخ‌های مناسب به مخاطبان خود بدهد. پردازش زبان طبیعی به ماشین این قابلیت را می‌دهد که از نیات و مقاصد مشتری آگاه شود و در عین‌حال با الگوهای آماری، رفتاری درست در مقابل او داشته باشد. این توانمندی‌ها در حقیقت بخشی از نیازهای کسب‌وکارهایی مانند کسب‌وکار بیمه است و به تکامل و بهبود تجربه مشتری کمک می‌کند.

اما چرا سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی محاوره‌ای اهمیت دارد؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۰ حدودا ۸۵ درصد از تعاملات مشتریان با یک انسان بوده‌است. اما انتظار می‌رود طی یک دهه آینده، هوش مصنوعی جای انسان‌ها را بگیرد و مشتریان به جای انسان، با چت‌بات‌ها و ماشین‌ها ارتباط برقرار کنند. در واقع رابطه در سطحی بالاتر ایجاد خواهد شد.

ابداعات و نوآوری‌های جدیدی که در رابطه با هوش مصنوعی صورت گرفته و همچنین راهکارهای نوآورانه به کمک هوش مصنوهی، بسیار افزایش یافته‌است. وقتی مشتری می‌تواند در کمتر از یک ساعت، سوالات خود را مطرح کند و به جواب‌های آن‌ها برسد، یعنی کسب‌وکار به توانمندی و ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای بهبود تجربه مشتری دست پیدا کرده‌است. در ضمن، طی این مسیر، مشتری کمتر با برخوردهای منفی مواجه می‌شود و به این ترتیب وضعیتی بهتر را تجربه خواهد کرد.

هوش محاوره‌ای در بیمه

یکی از خدمات ایده‌آل که سازمان‌های بیمه‌ای می‌توانند از آن بهره بگیرند، هوش مصنوعی کلامی است. این کسب‌وکارها می‌توانند به کمک هوش مصنوعی کلامی، به کارکنان خود کمک کنند خدمات بهتری را در اختیار مشتری قرار دهند. به‌علاوه، شاید کارکنان بیمه، برخی جزییات را فراموش کنند اما ماشین‌ها به صورت دقیق و برنامه‌ریزی‌شده عمل خواهند کرد و هیچ‌چیزی را از قلم نخواهند انداخت. فناوری‌های پیشرفته به این ماشین‌ها کمک خواهد کرد رفتار مشتریان را پیش‌بینی کنند و مطابق با دستورالعمل‌هایی که پیش‌تر دریافت کرده‌اند، عمل کنند.

علاوه بر این، مشتریان هم از این طریق می‌توانند ابتدا فرایند خودمحور را امتحان کنند. یعنی به کمک هوش محاوره‌ای، در زمان صرفه‌جویی می‌کنند و به شکلی موثر، کارهای بیمه‌ای خود را پیش می‌برند. آن‌ها حتی می‌توانند به جای گفت‌وگوی نوشتاری، از چت تصویری بهره بگیرند و به این ترتیب تجربه‌ای به مراتب بهتر داشته باشند.

در سال ۲۰۲۱ به دلیل همه‌گیری کرونا، مشتریان از هوش محاوره‌ای بیش از گذشته استقبال کردند. بسیاری از شرکت‌ها هم در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. مشتریان هم بیش از پیش، تقاضای چنین محصولاتی از شرکت‌ها و بیمه‌گران دارند. به همین خاطر است که میزان سرمایه‌گذاری‌ها هم در این زمینه افزایش یافته‌است.

چت‌بات‌های هوشمند، همچنین بهره‌گیری از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های موبایلی را هم برای مشتریان آسان‌تر می‌کنند. آن‌ها با راهنمایی‌های خود به مشتریان کمک می‌کنند ارتباط بهتری را مشتری برقرار کنند. به همین خاطر است که چت‌بات‌ها به ابزاری موثر در دنیای امروز صنعت بیمه تبدیل شده‌اند.

هوش مصنوعی محاوره‌ای در دنیای امروز به نیاز اساسی برای کسب‌وکارها تبدیل شده‌است. به کمک این ابزار، مشتریان تجربه بهتری از ارتباط با کسب‌وکار پیدا خواهند کرد چرا که چت‌بات‌های جدید توانایی پیش‌بینی وضعیت احساسی و عاطفی مشتریان را دارند و به آن‌ها کمک می‌کنند متناسب با شرایط خود، کارهایشان را پیش ببرند. به‌علاوه، مشتری می‌تواند در زمان هم صرفه‌جویی کند. به همین خاطر است که چت‌بات‌ها و پدیده هوش کلامی در جهان مخاطبان زیادی پیدا کرده‌است و رهبران کسب‌وکارها باید از آن بهره‌مند شوند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4