داستاننویسان معتقدند دیگر در دنیا قصهای برای بازگویی باقی نمانده است و کسی داستان تازهای برای تعریف کردن ندارد. هر چه هست داستانی تکراری است که فقط رنگ و لعاب آن عوض میشود و فراز و نشیبش بیشتر. این نویسنده است که با رنگ و رویی تازه به روایتی که سالها و سالها بر زبانها بوده جذابیت میبخشد و طوری به شنونده القا میکند که گویی داستان تازهای میشنود. روایت بیمه هم همین است. داستان صنعت سنتزده، سرتاسر یکی است. با عناصری که همیشه نقش اول داستان را به عهده دارند. بیمه گر و بیمهگزار. اما آنچه این وسط روایت بیمه را جذاب و پررنگتر کرده است- حداقل در 5 سال گذشته- رنگ و لعاب تازه آن است، جذابیتی مسحورکننده و بهواقع رنگارنگ که داستان ساده و تکراری بیمه را رونق داد و سر زبانها انداخت. تحول دیجیتال!
حالا به مدد فناوریهای تازه و رویکردی روشن که آن را به اسم نوآوری میشناسیم، صنعت بیمه که سالها با وجود همه تواناییهای بالقوهاش، نه پویایی داشت و نه سرزندگی، با ارزشی بالغ بر ۶ هزار میلیارد دلار به یکی از مهمترین بخشهای صنعت مالی دنیا تبدیل شده است. در واقع آنچه امروز به داستان بیمه رنگ و روی تازه میدهد طرز فکر دیجیتالی و نسل تازه فناوریهای دیجیتال است که در مدتی حدود 5 سال این صنعت پیچیده را ساده و روان و البته مفید کرد.
حالا دیگر زمان داشتن روایت تازه بیمه است. حالا دیگر شرکتهای بیمه که همیشه مخالف سرسخت هرگونه تغییری در نظام ساختاریافته تبصرهها و لایحههای خود بودند، به فکر تغییری اساسی ورای استفاده از داده و اتوماسیون هستند. در دنیایی که دادهها حکم ذخایر نفتی دولتها را دارند، در دورانی که فناوریهای پوشیدنی در هر لحظه پروفایل سلامت فرد را در اختیار بیمهگر قرار میدهد و بیمه خودرو براساس میزان خطر رفتار راننده محاسبه میشود، باید منتظر داستانی جذاب از بیمه بود. داستانی پرفراز و نشیب صفرو یکها و مشتریهای اعتمادی که باید ساخته شود. با ما در رسانه اینشورتک هر روز داستانی تازه از بیمه میخوانید، داستانی که شاید روزی شخصیت اول آن خود شما باشید!