رویداد پانزدهم فیناپ با موضوع اینشورتک به بررسی چالش ها و فرصت های بیمه‌گری دیجیتال در ایران پرداخت

اینشورتک روی صحنه

پانزدهمین دوره رویداد فیناپ این بار به صنعت بیمه اختصاص داشت و موضوع تحول دیجیتال. این رویداد که روز بیستم خرداد ۱۴۰۰ در شبکه نوآفرینی پلنت برگزار شد میزبان تعداد زیادی از مدیران و صاحب‌نظران صنعت بیمه بود. فیناپ این بار موضوع جذابی داشت: اینشورتک!
15 مهر 1400
شناسه : 132
منبع:
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پانزدهمین دوره رویداد فیناپ این بار به صنعت بیمه اختصاص داشت و موضوع تحول دیجیتال. این رویداد که روز بیستم خرداد ۱۴۰۰ در شبکه نوآفرینی پلنت برگزار شد میزبان تعداد زیادی از مدیران و صاحب‌نظران صنعت بیمه بود. فیناپ این بار موضوع جذابی داشت: اینشورتک!

پنج شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰. کارخانه نوآوری آزادی. سوله سوم. شبکه نوآفرینی پلنت. اگر روزگار کرونایی با هجوم ویروس تاجدار امان می داد باید روی کارت های دعوتی که به قاعده هر سال تهیه می شدند این عبارات نقش می بستند. ولیکن کرونایی بود و ترس از ویروسی همه‌گیر که اجازه نداد یکی از مهم ترین رویداد اینشورتک ایران با دورهمی صاحب نظران و علاقمندان به نوآوری در صنعت پیچیده بیمه برگزار شود. این بار دورهمی اهالی اکوسیستم نوآوری در بیمه به شکل و رنگ دیگری بود. از همان جنس توام با نوآوری و فناوری خودشان و به مدد گروه برگزاری رویداد فیناپ. پانزدهمین دوره رویداد فیناپ امسال رنگ و رویی دیگر داشت. حالا کارت های دعوت در فضای مجازی دست به دست می شدند و قول و قرارها همه از رویدادی خبر می دادند که صحنه همراهی سخنران ها و مدعوین به قاعده صفحه نمایش بود. فیناپ پانزدهم با موضوع اینشورتک در پلنت حال و هوای متفاوتی داشت.

 

                                                                                            ***

پرچم‌های بادبانی با لوگوی خندان فیناپ که از اول صبح جلوی ورودی آبی رنگ نصب شده بودند  نشان از  برگزاری رویدادی مهم در مرکز نوآوری پلنت  داشتند. قرار بر برگزاری رویدادی تمام آنلاین بود اما پیچیدگی کار زمانی معلوم شد که ماشین سنگین  واحد سیار پخش زنده بیرون سوله مستقر شد و تجهیزات تصویربرداری مستقر شدند. دکور، نور، صدا. همه و همه باید در مدت زمانی یک صبح تا ظهر آماده می شدند.  به زودی یک به یک شرکت کنندگان در رویداد فیناپ صفحه های نمایش را در گوشه گوشه شهرها روشن می کردند و منتظر سخنران هایی می نشستند که در همه این سال ها درباره نظرات آنها در عرصه اینشورتک شنیده و خوانده بودند.

                                                                                            ***

همه ساکت... ساکت... سه. دو. یک. اولین سخنران روی استیج رفت و نفس ها در سینه حبس شد. چهره های پنهان پشت ماسک ها نگران شرایط برگزاری رویداد بودند. کوچک ترین نقصان در هر قسمتی از برنامه می توانست جریان پخش آنلاین رویداد را با وقفه مواجه کند. اما صفحه نمایش نصب شده در اتاقک کنفرانس پلنت که محل پذیرایی و گفتمان سخنران ها نیز بود از رویدادی خبر می داد که جز به جز با دقت و البته حساسیت زیادی در حال برگزاری بود. اولین سخنران تیم لطیف بود. چهره شناخته شده صنعت بیمه ایران که این روزها ریاست هیئت مدیره شرکت بیمیتو ازکی را به عهده دارد و البته از حامیان اصلی برگزاری رویداد پانزدهم فیناپ به شمار می رفت. تیم لطیف  تجربه های موفق بیمه گری دیجیتال در کشورهای هند و امارات و از چالش های اینشورتک در ایران.

                                                                                            ***

سخنران های رویداد پانزدهم فیناپ از رویکردهای مختلف اینشورتک در ایران گفتند. از تحول در ساختار مدل های کسب و کار درصنعت بیمه و چالش های این صنعت از نگاه مشتریان یک  استارت‌آپ. از تعامل با نوآوران صنعت بیمه و از اکوسیتم بیمه گری باز و اقتصاد API. توسعه کسب و کار دیحیتال و اثرات متقابل فناوری های نوین و صنعت بیمه و خودکارسازی فرآیندها نیز از مسایلی بود که در آخرین دوره رویداد فیناپ به آنها پرداخته شد. با سخنران هایی که هر کدام در زمینه اینشورتک و روندهای آن اسم های آشنایی هستند. حمید نورعلیزاده مدیر تحول دیجیتال بیمه سامان، حسین حسینی قائم مقام مدیرعامل بیمه دانا، یونس مظلومی مدیر عامل بیمه تعاون و ستار هاشمی معاومن فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری و ... از سخنران های رویداد فیناپ پانزدهم بودند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4