چگونگی ادغام رویه‌های پایدار در بخش بیمه

02 مهر 1403
شناسه : 928
منبع:

امروزه پایداری به‌عنوان یک نگرانی بنیادین در بسیاری از صنایع، از جمله بیمه، مطرح شده است. در این مقاله دیدگاه‌های ارزشمندی در مورد چگونگی ادغام رویه‌های پایداری در بخش بیمه و استفاده از نوآوری‌ها برای دستیابی به تأثیرات قابل توجه زیست‌محیطی و اجتماعی ارائه می‌شود.

پایداری در صنعت بیمه طیف گسترده‌ای از ملاحظات را در بر می‌گیرد. ارتباط اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) بسته به محصولات ارائه‌شده توسط بیمه‌گر و گستره جغرافیایی آن‌ها متفاوت است. این اهداف به‌عنوان چارچوبی برای راهنمایی بیمه‌گران در مواجهه با چالش‌های پیچیده پایداری عمل می‌کنند.

بیمه‌گران باید به‌طور جامع به پایداری فکر کنند و تأثیر آن را در تمامی جنبه‌های کسب‌وکار خود در نظر بگیرند. در داخل سازمان، این به معنای پذیرش رویه‌های پایدار در عملیات، مانند کاهش گازهای گلخانه‌ای و بهبود بهره‌وری انرژی است.

همچنین در مورد سبدهای سرمایه‌گذاری، بیمه‌گران باید سرمایه‌گذاری‌های مسئولانه‌ای را در اولویت قرار دهند که در راستای پایداری زیست‌محیطی، عدالت اجتماعی و رویه‌های حکمرانی قوی باشند. در خارج از سازمان، از نظر ارائه خدمات در هنگام پرداخت خسارت، بیمه‌گران باید بیش از پیش پایداری را با تشویق و تسهیل خدماتی ترویج دهند که دوستدار محیط‌زیست هستند و مصرف بهینه‌ی منابع را رعایت می‌کنند.

یکی از ضرورت‌های آینده‌ای پایدار، توسعه محصولات بیمه‌ای نوآورانه‌ای است که به ترویج رویه‌های پایا کمک می‌کنند، که می‌تواند همراه با مشوق‌هایی برای مشتریانی که رفتارهای پایدار دارند باشد.

 

نوآوری‌های اینشورتکی چگونه می‌تواند به پایداری در صنعت بیمه کمک کند؟

 

اینشورتک‌ها این پتانسیل را دارند که با بهبود هدف‌گیری و قیمت‌گذاری محصولات بیمه، به‌طور قابل‌توجهی اهداف پایداری را پیش ببرند و در نتیجه از هدررفت و ناکارآمدی، به‌ویژه در بخش‌های سنتی بیمه که رویکردهای نوآورانه در آن‌ها رشد نکرده است، بکاهند.

با بهره‌گیری از نوآوری‌ها در برنامه‌های مختلف از جمله تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها و یادگیری ماشین، نقش‌آفرینان اینشورتک امروزه می‌توانند به‌طور دقیق‌تری ریسک‌ها را ارزیابی کرده، محصولات را با نیازهای فردی تطبیق دهند و استفاده‌ی بهینه از منابع را نهادینه کنند.

یکی دیگر از حوزه‌های موثر در اینشورتک ، محصولات نوآورانه‌ای است که بر پیشگیری تمرکز دارند، مانند بیمه سلامت که به مشتریان هشدارهایی برای بهبود سلامت‌شان ارائه می‌دهد تا از بروز بیماری‌های پیش رو جلوگیری کند، یا بیمه اتومبیل که رانندگی ایمن‌تر را ترویج می‌کند.

 

چنین تدابیر پیشگیرانه‌ای، نه تنها باعث کاهش خسارات و هزینه‌های مرتبط می‌شوند، بلکه اهداف اجتماعی گسترده‌تری از جمله بهبود سلامت عمومی و ایمنی جاده‌ها را نیز برآورده می‌کنند.

 

بررسی یک اینشورتک با اهداف پایدار

 

شرکت SquareTrade یکی از زیرمجموعه‌های غول بیمه‌ای Allstate به‌عنوان یک شرکت بیمه‌‌ی گوشی‌های همراه و لوازم الکترونیک مصرفی، یکی از وظایف  خود را تسهیل انتقال به اقتصاد چرخشی می‌داند. چرا که اکثر مصرف‌کنندگان  تمایل به اتخاذ انتخاب‌های پایدارتر دارند، اما اغلب اطلاعات و منابع لازم برای این کار را ندارند.

موقعیت منحصر به فرد این شرکت این امکان را می‌دهد که مصرف‌کنندگان را به سوی این انتخاب‌ها هدایت کنند، عمر مفید دستگاه‌های آن‌ها را افزایش دهند و اطمینان حاصل کنند که در صورت عدم نیاز مصرف کننده، این وسایل به‌طور مسئولانه تعمیر، بازسازی یا بازیافت شوند.

تغییر وضعیت فعلی و حرکت به سمت مدل اقتصاد چرخشی برای SquareTrade یک چالش پیچیده است که صنعت بیمه نمی‌تواند به‌تنهایی بر آن غلبه کند؛ این امر نیازمند همکاری میان تمام ذینفعان صنعت، از جمله نهادهای نظارتی است.

 

گام‌های مثبتی در رابطه با حق تعمیر و طراحی زیست‌محیطی محصولات توسط نهادهای نظارتی برداشته شده است، اما هنوز کارهای زیادی باید انجام شود. تولیدکنندگان باید تلاش‌های خود را برای افزایش قابلیت تعمیرپذیری محصولات خود تسریع کرده و استفاده از قطعات غیر OEM در تعمیرات را بپذیرند. در حالی‌که شرکت‌های بیمه‌ می‌توانند محصولات مناسب برای حمایت از این تحول را توسعه دهند، خدمات مؤثر پرداخت خسارت در یک اقتصاد چرخشی نیازمند همکاری یکپارچه میان تولیدکنندگان، تعمیرکاران و شرکت‌های بازیافت است.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4