مشتریان بیمه دیجیتال چگونه راضی می‌شوند؟

24 شهریور 1403
شناسه : 924
منبع:

بیمه صنعتی است که در آن هر مسیری، به سمت مشتری همگرا می‌شود. هنگام توسعه پیشنهادات بیمه‌نامه، بسیار مهم است که مشتری را در نظر بگیرید، از جمله ویژگی‌هایی مانند ارائه قیمت آنلاین و گزینه‌های خرید برای بیمه خودرو و صاحبان خانه. راحتی دریافت این بیمه‌نامه‌ها به صورت آنلاین برای جلب رضایت مشتریان و تصاحب سهم بازار ضروری شده است. ارائه‌دهنده محصولات تجاری فناوری اطلاعات جهانی Comarch به این موضوع می‌پردازد که چگونه می‌توانید مشتریان بیمه دیجیتال خود را راضی کنید.

طبق آمار Statista، نزدیک به ۵۷ درصد از جمعیت جهان کاربران اینترنت هستند. در مناطق توسعه‌یافته مانند اروپا و آمریکای شمالی، نفوذ اینترنت تقریبا به ۹۰ درصد می‌رسد و حدود ۴۰ درصد از کاربران از طریق دستگاه‌های تلفن همراه به وب دسترسی دارند. در آسیا این رقم به ۶۰ درصد می‌رسد. علاوه بر این، ۷۰ درصد از کاربران اینترنت نیز در شبکه های اجتماعی فعال هستند.

رواج فناوری‌های جدید به طور قابل توجهی بر رفتارهای مشتریان تاثیر گذاشته است و نسل جدیدی از مشتریان دیجیتالی را ایجاد می‌کند که دائما آنلاین هستند.

این مشتریان آگاه، نسبت به پویایی بازار حساس بوده و به عنوان کاربران رسانه های اجتماعی، مشتاق به اشتراک‌گذاری تجربیات خود هستند.

مشتریان بیمه دیجیتال توقع دسترسی سریع دارند و ترجیح می‌دهند که از هر جایی به قیمت‌ها و مدیریت بیمه‌نامه‌ها، از جمله خسارات رسیدگی کنند. در حالی که کانال‌های دیجیتال در حال یکپارچه شدن هستند، اکثر مشتریان همچنان رویکرد ترکیبی را ترجیح می‌دهند و از ارتباطات آنلاین و آفلاین استفاده می‌کنند. در نتیجه، نقش واسطه‌ها همچنان حیاتی است.

برای انطباق و رشد در این چشم‌انداز در حال تحول، استفاده از فناوری ضرورت دارد. بخش بیمه به سرعت در حال تغییر است و شرکت‌ها باید تحول دیجیتال را بپذیرند تا در رقابت باقی بمانند.

درک آنچه که مشتریان و متخصصان بیمه را تشویق می‌کند، کلیدی است. در حالی که قیمت به طور سنتی یک عامل تعیین‌کننده بوده است، مشتریان آینده ممکن است سهولت دسترسی، سرعت، خدمات شخصی و محصولات ساده و قابل فهم را در اولویت قرار دهند.

توزیع‌کنندگان، مانند نمایندگان و کارگزاران نیز هنگام انتخاب شرکت بیمه به دنبال محصولات با کیفیت بالا و فرآیندهای کارا هستند. اهمیت مزایای بیمه سلامت و امنیت مالی نیز در حال افزایش است.

بیمه‌گرانی که قصد دارند سهم بازار را در عصر دیجیتال به دست آورند، باید این انتظارات را برآورده کنند. گارتنر دیجیتالی‌سازی را به‌عنوان «تغییر مدل کسب‌وکار اساسی برای حمایت از کانال‌ها، محتوا و تراکنش‌های الکترونیکی و در عین حال ادامه حمایت از شیوه‌های سنتی» تعریف می‌کند.

ابزارهای دیجیتال می‌توانند فرآیندها را خودکار و بهینه کنند، آنها را سریع‌تر و در دسترس‌تر کرده و تجربه کلی کاربر را بهبود بخشند. این تجربه کاربری شامل تمام تعاملات و احساساتی است که مشتریان هنگام تعامل با یک بیمه‌گر دارند.

ارائه راهکارهای مناسب برای برآوردن نیازهای فردی، ارائه مدیریت ریسک شخصی و برنامه های بیمه برای محافظت از ثروت و سبک زندگی شخصی بسیار مهم است.

برای به حداکثر رساندن ارزش مشتریان فعلی و بالقوه، بیمه‌گران باید در سفر مشتری تجدید نظر کنند.

ارائه طیف وسیعی از گزینه‌های بیمه کسب‌وکارهای کوچک، مانند مسئولیت عمومی، بیمه اموال و پوشش مسئولیت حرفه‌ای، حیاتی است. تعریف سفر فعلی مشتری و طراحی مجدد آن برای کاهش درد و برجسته کردن لحظات لذت کلیدی است.

با این حال، تحول دیجیتال یک فرآیند مداوم است، نه یک پروژه یک بار مصرف. نظارت مستمر، جمع‌آوری بازخورد و بهبود تجربیات مشتری ضروری است.

با تجهیز نمایندگان و کارگزاران به ابزارهای دیجیتالی با دید ۳۶۰ درجه مشتری، می‌توان به درک بهتر مشتری دست یافت.

این داده‌های تلفیقی توزیع‌کنندگان را قادر می‌سازد تا خدمات شخصی‌سازی شده را ارائه دهند، پیشنهادات را برای نیازهای فردی ویژه‌سازی نموده و پوشش را در صورت لزوم تنظیم کنند. پشتیبانی از انطباق از طریق راهکارهای مدیریت ریسک و ابزارهای مدیریت سرمایه منابع انسانی می‌تواند تجربه مشتری را بیشتر ارتقا دهد.

استراتژی‌های کسب‌وکار باید همیشه با مشتری شروع شود و بر رفتارها و انتظارات آنها تمرکز کند.

پشتیبانی دیجیتال و دانش به نفع متخصصان بیمه، کارفرمایان آنها، صنعت گسترده‌تر، مشتریان و جامعه است.

این بنیان، تحول دیجیتال را به پیش می‌برد و جهت تغییر را تعیین می‌کند. اتوماسیون و بهینه‌سازی فرآیند برای ایجاد یک سفر مشتری بیمه با تجربه کاربری عالی ضروری است. راهکارهای دیجیتال می‌توانند تجربه مشتری و کارایی عملیاتی را در صنعت بیمه به طور قابل توجهی بهبود بخشند و منجر به رضایت بیشتر مشتری شوند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4