قرارداد آمازون و نکست نقطه عطفی برای صنعت بیمه است

غول‌ها به صنعت بیمه می‌آیند

آمازون به تازگی وارد قراردادی شراکتی با شرکت بیمه نکست شده‌است. این قرارداد می‌تواند نقطه شروعی برای صنعت بیمه و بیمه‌گران به‌ویژه در کشورهای پیشرفته باشد.
24 مهر 1400
شناسه : 90
منبع:
زمان مطالعه: 5 دقیقه
آمازون به تازگی وارد قراردادی شراکتی با شرکت بیمه نکست شده‌است. این قرارداد می‌تواند نقطه شروعی برای صنعت بیمه و بیمه‌گران به‌ویژه در کشورهای پیشرفته باشد.

جلب رضایت مشتری دشوار است اما راه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان از طریق آن‌ها رضایت مشتری را جلب کرد. شرکت آمریکایی آمازون تلاش دارد از مسیر اتصال به دنیای بیمه و شراکت با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه، یکی از طرق جلب رضایت مشتری را امتحان کند و آن ارائه خدمات بیمه‌ای است.

آمازون مدتی است که وارد دنیای صنعت بیمه شده و این گامی بزرگ برای این شرکت به شمار می‌آید. اقدام اخیر آمازون می‌تواند فرصت‌هایی را برای صاحبان کسب‌وکار در آمریکا فراهم کند. این شرکت به تازگی قراردادی برای شراکت با شرکت بیمه نکست به امضا رسانده‌است. اما طبق این قرارداد، چه اتفاقی می‌افتد؟

در سال ۱۹۹۵ وقتی شرکت آمازون برای نخستین بار فعالیت خود را آغاز کرد، مردم آن را به عنوان فروشگاه کتاب می‌شناختند که کالاهای خود را از طریق اینترنت به فروش می‌رساند طولی نکشید که سایر محصولات و کالاها سر از این فروشگاه اینترنتی درآوردند و آمازون را به غولی بزرگ در آمریکا تبدیل کردند.

حالا آمازون شرکتی است که انواع محصولات را به صورت اینترنتی در اختیار مردم قرار می‌دهد و مشابه آن، استارتاپ‌ها و شرکت‌های بسیاری در دیگر نقاط دنیا راه‌اندازی شده‌است. اما نکته اینجاست که خرید محصولات از طریق اینترنت برای برخی کاربران چندان مطلوب نیست و یکی از دلایلش این است که امکان دارد کالایی که به دستشان می‌رسد، از بین رفته باشد. اکنون شرکت آمازون با راهکار بیمه‌ای تلاش دارد این مشکل را برای این دسته از کاربران خود برطرف کند.

تاد هایمز، مدیر اجرایی کسب‌وکارها در شرکت آمازون در ارتباط با قرارداد آمازون با نکست می‌گوید: «ما می‌دانیم که صاحبان کسب‌وکارهای کوچک به دنیا بهره‌گیری از راه‌کارهای نوآورانه برای کاهش هزینه و کسب سود بیشتر در کارشان هستند. شراکت و همکاری ما با شرکت بیمه نکست با همین هدف صورت گرفته که این سود را برای کسب‌وکارها حاصل کند.» در واقع این قرارداد شراکتی بناست به دیگر افراد هم سود برساند.

البته این نخستین اقدام آمازون در زمینه شراکت بیمه‌ای نیست. این شرکت پیش از این هم قراردادی را با یک شرکت بیمه خودروی هندی به امضا رساند که از طریق آن می‌توانست خدمات بیمه‌ای را به مشتریان خود ارائه کند. اما قرارداد جدید آمازون با غول بیمه‌ای یعنی نکست، برای بهره‌گیری بیشتر از امکانات دیجیتالی و فناورانه برای ارائه خدمات بیمه‌ای در سرتاسر آمریکا است. هدف نهایی از این شراکت، ایجاد تجربه مشتری مطلوب است.

گای گلدستاین، مدیرعامل شرکت بیمه نکست هم گفته‌است: «ما معتقدیم آینده تجربه خرید بیمه مرتبط با جایی است که مشتری خرید را در آن‌جا انجام می‌دهد. باید بیمه‌نامه‌ها را در همان محل خرید در دسترس آن‌ها قرار دهیم.» به همین خاطر است که اکنون مشتریان آمازون هدف قرار گرفته‌اند تا بیمه‌نامه‌ها هنگام خرید کالا به صورت آنلاین در اختیارشان قرار بگیرد. با این اقدام، شرکت‌های بیمه هم می‌توانند پوشش‌های بیمه‌ای متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار دهند و به این ترتیب به بازاری جدید دسترسی پیدا خواهند کرد.

ورود غولی مانند آمازون به زمین بازی بیمه نشان می‌دهد که صنعت بیمه در مسیر تحول قرار گرفته و تقاضاهایی هم از بیرون برای این تحول وجود دارد. واضح است که صنعت بیمه می‌تواند از طریق شراکت و همکاری با دیگر شرکت‌های بزرگ و همچنین با استارتاپ‌ها، مسیر تحولات را تسهیل کند.

آمازون سعی دارد در کشورهای مختلف برای ارائه محصولات به همراه بیمه‌نامه، با اینشورتک‌ها قراردادهایی را به مضا برساند. این اقدام می‌تواند فرصتی برای اینشورتک‌ها باید تا از طریق شراکت، سرمایه‌های جدیدی جذب کند و در مسیر رشد و توسعه قدم بردارند.

شرکت نکست هم اعلام کرده‌است که با این قرارداد شراکتی، قدمی بزرگ برای ارائه پوشش‌های جدید بیمه‌ای برداشته که می‌تواند فرصتی را برای سایر بیمه‌گران هم در صنعت بیمه فراهم کند. در واقع قرارداد نکست و آمازون می‌تواند نقطه آغازی در صنعت بیمه باشد.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4