صعود به قله سود در بیمه

چگونه در صنعت بیمه، برنده باشیم؟

دنیای صنعت بیمه متحول شده‌است. در این دنیا، استراتژی‌هایی که برای توسعه کسب‌وکارهای بیمه‌ای دنبال می‌شوند هم تغییر کرده‌اند. کسانی‌که تغییر را دنبال می‌کنند، موفق‌تر خواهند بود.
01 آبان 1400
شناسه : 88
منبع:
زمان مطالعه: ۶ دقیقه
دنیای صنعت بیمه متحول شده‌است. در این دنیا، استراتژی‌هایی که برای توسعه کسب‌وکارهای بیمه‌ای دنبال می‌شوند هم تغییر کرده‌اند. کسانی‌که تغییر را دنبال می‌کنند، موفق‌تر خواهند بود.

برخی از رهبران بیمه مسیر پیشرفت را پیدا کرده‌اند و آن را طی می‌کنند. اما عده‌ای هنوز ابتدای راه هستند و مسیر را نیافته‌اند. آن‌ها می‌توانند از رهبران پیشرو در این صنعت، الگو بگیرند تا به قله سود برسند. استراتژی‌های رشد و توسعه در صنعت بیمه هر سال در حال تغییر است. هر کسی که به استراتژی جدیدی دست پیدا می‌کند به الگویی برای سایر اهالی کسب‌وکارهای بیمه‌ای تبدیل می‌شود. کمک گرفتن از استراتژی‌های موجود علاوه بر اینکه عقلانی است، به شما کمک می‌کند کسب‌وکار خود را بهتر توسعه بدهید.

برخی استراتژی‌ها به لحاظ تجربی، جواب داده‌اند و در نتیجه استفاده از آن‌ها توصیه می‌شود. بیمه‌گران می‌توانند به کمک این استراتژی‌ها به مدل‌هایی عینی دست پیدا کنند که فقط ساخته و پرداخته ذهن نیست بلکه نتیجه هم به دنبال خواهد داشت. همه برای دستیابی به سود بیشتر در کسب‌وکار خود مشغول به کار هستند. اما تنها آن‌هایی که استراتژی‌های درست را دنبال می‌کنند به نتیجه می‌رسند.

۱. بستر پیشرفت را مهیا کنید

پیش از آن‌که مسیر پیشرفت کاری را در کسب‌وکارهای بیمه‌ای آغاز کنید، باید برخی نکات پایه‌ای و بنیادین را رعایت کرده باشد. برای مثال باید آشنایی کامل با بازار بیمه داشته باشید. همچنین از پیشرفت‌های فناوری در این عرصه اطلاعات کسب کنید. برای توسعه محصولات جدید به این اطلاعات نیاز خواهید داشت. شناخت روندها هم به شما کمک می‌کند بهتر بتوانید مسیر را برای توسعه در بازار بیمه طی کنید.

۲. حرکت‌های جسورانه داشته باشید

گاهی باید با قدرت، موانع را پشت سر بگذارید. برخی مواقع لازم است سرمایه‌گذاری‌های جدیدی داشته باشید تا بتوانید از فرصت‌های موجود بهره بگیرید. برای بهبود در شرایط خود، بسیاری از مواقع لازم است دست به حرکت‌های جسورانه و متهورانه‌ای بزنید که تا کنون انجام نداده‌اید. اگر جسارت کافی برای انجام کارهای متفاوت را داشته باشید، قطعا می‌توانید از سایر فعالان در حوزه کاری خود پیشی بگیرید و مشتریان جدیدی را جذب کنید.

۳. فناوری را وارد کار کنید

بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای هنوز در کانال‌های سنتی فعالیت دارند و مشتریان خود را هم وادار می‌کنند از طریق سیستم‌های سنتی به محصولات بیمه‌ای دسترسی پیدا کنند. اما مشتریان امروزی به قدرت فناوری پی برده‌اند و از شرکت‌های بیمه‌ای هم چنین تقاضایی دارند. آن‌ها به دنبال بیمه‌گرانی هستند که از قابلیت‌های فناوری در کسب‌وکار خود بهره می‌گیرند. به همین خاطر است که باید بودجه کافی برای بهبود وضعیت فناوری در کسب‌وکار خود اختصاص دهید.

۴. از داده‌های جدید بهره بگیرید

استفاده از داده در دنیای امروز، امری حیاتی است. کسب‌وکارها می‌توانند از مسیرهای مختلف به انبوهی از داده‌ها درباره مشتری خود دست پیدا کنند. اما دستیابی به این اطلاعات و داده‌ها به معنای بهره‌گیری از آن‌ها نیست. آن دسته از بیمه‌گرانی که می‌دانند چطور می‌توان از این داده‌ها بهره گرفت برای مثال به درستی این داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند و در قیمت‌گذاری محصولات بیمه‌ای خود از آن‌ها استفاده می‌کنند، در مسیر توسعه کسب‌وکار خود گام برمی‌دارند.

۵. مشتری‌محور باشید

کسب‌وکار به معنای امروزی، یعنی مشتری. آن دسته از بیمه‌گرانی که مشتری را در کانون توجه خود قرار داده‌اند، هم با نیازهای روز جامعه آشنا می‌شوند و هم در نهایت به رضایت مشتری دست پیدا می‌کنند. رضایتمندی مشتری هم برابر است با پیشرفت در کسب‌وکار. مشتریان امروزی اطلاعات و آگاهی بیشتری دارند و به همین خاطر خریدهایشان آگاهانه‌تر است. برخورد با این مشتریان باید متفاوت باشد تا فرایندهای اقناعی به خوبی پیش برود و مشتری به خرید محصول مورد نظر رضایت بدهد.

صنعت بیمه وارد عصر جدیدی شده و هم‌زمان با ورود آن به عصر نو، استراتژی‌های پیشرفت و توسعه کسب‌وکار هم تغییر کرده‌است. آن دسته از بیمه‌گرانی که می‌دانند چطور باید قدم به بازار نو بگذارند، موفقیت و در نهایت سود بیشتری را کسب خواهند کرد. شناخت بازار نو، برابر است با موفقیت در این بازار. 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4