در الکامپ 1403 بر اینشورتک‌ ایران چه گذشت؟

13 تیر 1403
شناسه : 865
منبع:

نمایشگاه الکامپ 1403، از 9 تا 12 تیرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد و مثل همیشه با استقبال خوب مخاطبان مواجه بود. امسال برای اولین بار، صنعت بیمه نیز حضور پررنگی در نمایشگاه الکامپ داشت و سال 7 نمایشگاه به شرکت‌های بیمه و شرکتهای اینشورتکی اختصاص داشت. در ادامه گزارش اینشورتک از نمایشگاه الکامپ را بخوانید:

برگزاری نشست ویژه رونمایی از نقشه راه توسعه فناوری صنعت بیمه

در روز اول نمایشگاه، با حضور علی استادهاشمی رییس کل بیمه مرکزی، دکتر علی بنیادی معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی، دکتر امیر صفری سرپرست اداره کل نوآوری و طرح‌های نوین بیمه‌ای و بسیاری دیگر از مدیران بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه، از نقشه راه توسعه فناوری صنعت بیمه رونمایی شد . علی استاد هاشمی در نشست رونمایی از نقشه راه توسعه فناوری در صنعت بیمه گفت: ما تحت هیچ شرایطی رقیب شرکت های بیمه یا فناور نیستیم و حاضریم به عنوان حامی و مشارکت کننده در کنار ایشان باشیم .

همچنین معاون رییس کل بیمه مرکزی در نشست ویژه نهاد ناظر در محل سالن شرکت های فناور در تشریح رویکردها گفت: ضعف جدی ما در این حوزه اقدامات ترویجی تبلیغی بود که برپایی نمایشگاه یکی از جدی ترین اقدامات برای پوشش دادن این مساله است. این برای اولین بار است که صنعت بیمه به یمن حضور اهالی اینشورتک و حمایت رییس کل در این رویداد گرد هم آمده است. دکتر بنیادی همچنین گفت: انتظار مردم سرعت در اجرای فرایندهایی است که به نوعی به کارهایشان مربوط می شود . خود نهاد ناظر باید متولی توسعه فناوری ها در این صنعت باشد . ما در نهاد ناظر داریم خودتنظیم‌گری می کنیم تا تمام آیین نامه های اجرایی ما مبتنی فناوری های روز باشد. معاون رییس کل بیمه مرکزی در تشریح چرایی طراحی نقشه راه افزود: ما سعی کردیم با ترسیم نقشه راه مبتنی بر فناوری‌ها، برنامه‌ریزی‌های مهمی را در این حوزه تعریف کنیم که با مشارکت دست اندرکاران این عرصه به پیش خواهیم برد.

برگزاری گفتگوها و پنل‌های تخصصی

در 4 روز برگزاری نمایشگاه الکامپ، متخصصان و خبرگان صنعت بیمه، با حضور در پنل‌های تخصصی غرفه بیمه مرکزی، در حوزه نوآوری و تحول دیجیتال صنعت بیمه، به بیان دیدگاه‌های خود و مطالب علمی در این حوزه پرداختند.

دکتر امیر صفری (سرپرست اداره کل نوآوری و توسعه کسب‌وکارهای نوین بیمه مرکزی)، دکتر احمد نوروزی (عضو کمیته تخصصی توسعه نوآوری صنعت بیمه)، دکتر مهناز منطقی‌پور (مدیر ریسک شرکت بیمه نوین)، علی‌اکبر گلشنی (مدیر تحول دیجیتال بیمه دی)، سید مجید بختیاری (رییس کمیسیون تحول دیجیتال و فناوری اطلاعات سندیکای بیمه‌گران)، دکتر مهسا قربانی (عضو هیات علمی دانشگاه طباطبایی)، دکتر مجید قلی‌پور (مدیرعامل بیمه آرمان) و ... بسیاری دیگر از مدیران و خبرگان صنعت، 20 پنل یا کارگاه تخصصی برگزار کردند.

هم‌چنین در یکی از پنل‌های الکام‌تاکز که به میزبانی لیدا هادی (خبرنگار تخصصی حوزه اینشورتک) و با عنوان «چالش‌ها و فرصت‌های نوآوری در بیمه» برگزار شد، دکتر بنیادی معاون بیمه مرکزی، مهدی ایمانی‌مهر (قائم مقام شرکت فناورن اطلاعات خبره)، محمدرضا فرحی (رییس هیات مدیره شرکت بیمه بازار) و حامد کاظمی (رییس هیات مدیره شرکت رایین تک)، به بحث گفتگو پیرامون نوآوری در صنعت بیمه پرداختند.

حضور پررنگ شرکت‌های فناور بیمه‌ای

در نمایشگاه الکامپ امسال، تعداد قابل توجهی از شرکت‌های فناور بیمه‌ای نیز حضور داشتند. از جمله شرکتهای اینشورتکی حاضر در نمایشگاه می‌توان به طلیعه فناوری هوشمند، هزاره سوم، اندیشکده ریسک و بیمه، کاربلد، فنحاب، آمیتیس، فناوران به‌آفرین ترنج، ژرف‌نگر، بیمه دال، بیمه بازار، راهکارهای هوشمند سیمرغ  و تجهیزات الکترونیک زبده (زیسا) و ... اشاره کرد. همچنین مرکز نوآفرینی پلنت نیز با سه استارتاپ خود در این نمایشگاه حضور داشت.

اظهار نظرهای مدیران صنعت بیمه در حاشیه الکامپ

- مدیرعامل بیمه البرز در سومین روز از برگزاری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکامپ با حضور در غرفه بیمه مرکزی در جمع مدیران ارشد صنعت بیمه به بیان دلایل اهمیت طراحی محصولات نوین بیمه ای مبتنی بر نوآوری و فناوری پرداخت. موسی رضایی میرقائد با اشاره به سرعت فزاینده رشد تکنولوژی و اثرات آن در تغییر مدل های کسب و‌کار و به تبع تغییر نیازهای مشتریان گفت: امروزه نیاز صنعت بیمه بیش از هر زمان دیگری به بهره مندی از فناوری های نوین از جمله هوش مصنوعی و چت بات احساس می شود و صنعت بیمه باید با حرکت در مسیر یک اکوسیستم فناورانه، ضمن حفظ اطلاعات و افزایش نظارت ها، تولید محصولات مبتنی بر نوآوری و فناوری را در دستورکار قرار دهد.

- رئیس کل بیمه مرکزی در بازدید از نمایشگاه الکامپ بیان کرد که صیانت از حقوق بیمه گران و فناوران از راهبردهای اصلی نهاد ناظر است. دکتر استادهاشمی در جریان این بازدید با تاکید بر این نکته که شبکه فروش در صدر اولویت‌های نهادناظر صنعت بیمه قرار دارد، اظهار داشت: ارتباط فناوران و بیمه گران باید به گونه ای تعریف شود که به نمایندگان و ارکان دیگر شبکه فروش، لطمه ای وارد نشود. رئیس کل بیمه مرکزی با تشریح آخرین دستاوردهای صنعت بیمه در حوزه های فینتک، اینشورتک و دیگر فناوری های نوین، خاطرنشان کرد: تسهیل عملیات بیمه گری از مرحله صدور بیمه نامه تا پرداخت خسارت از برنامه های راهبردی است که با تکیه بر فناوری و رشد بیمه گران الکترونیکی، امکان پذیر خواهد بود.

- دکتر مهدی ریاحی فر معاون فنی و امور مشتریان ایرانیان پوشش نیز در حاشیه نمایشگاه الکامپ گفت: مزیت متمایز کننده شرکتهای فناور اینست که آنها با داشتن گستره ای از متخصصین و بر بستری از فناوریهای نوین، به شرکت های ارایه دهنده خدمات بیمه ای، در حوزه مدیریت منابع مالی و انسانی و همچنین مدیریت عملکرد شعب کمک شایانی می کنند.

- محمدرضا کشاورز مدیرعامل بیمه ایران در بازدید از غرفه بیمه ایران حرکت به سمت استفاده از ابزارهای نوین را یک ضرورت برای صنعت بیمه دانست. وی با اشاره به اهمیت استفاده از اطلاعات در پیش بینی رفتار بیمه گزاران اشاره کرد: حجم بالای اطلاعاتی که در سیستم های امروزی تولید میشود یک منبع بسیار ارزشمند برای تحلیل رفتار بیمه گزاران در صنعت است. شرکتهای بیمه گر باید با استفاده از این مدل های پیش بینی بتوانند ضمن ارزیابی ریسک و خطرات ،به دنبال پیشگیری از وقوع آنها باشند. با این نگاه حتما میتوانیم دستاوردهای داخل نمایشگاه را به تجربه خوشایند برای بیمه گزاران در زندگی معمولی آنها تبدیل کنیم.

 

 

 

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4