5 روشی که فناوری جدید و هوش مصنوعی می‌توانند حرفه و کسب‌وکار بیمه‌ای شما را تقویت کنند

09 اردیبهشت 1403
شناسه : 824
منبع:

نیروی کار دیگر خیلی شبیه سابق نیست. در سال‌های اخیر، استقبال از گزینه‌های دورکاری و توسعه فناوری‌های جدید برای ساده‌سازی فرآیندها منجر به ایجاد فرصت‌ها و کارایی‌های جدید شده است.

این امر به ویژه در صنعت بیمه صادق است، جایی که فناوری به کارآمدتر کردن رسیدگی به خسارات و همچنین ارائه تجربیات شخصی‌سازی‌شده برای مشتریان کمک کرده است. در حالی که برخی ممکن است استدلال کنند که فناوری، به‌ویژه هوش مصنوعی، در حال حذف مشاغل هستند، فناوری می‌تواند فرصت‌های شغلی جدیدی را برای کسانی که در این حوزه فعال هستند ایجاد کند و در عین حال فرسودگی شغلی را کاهش دهد.

بخش بیمه تمرکز زیادی بر برنامه‌های شغلی جدید برای متخصصان جوان خود دارد و این صنعت تمایل خود را برای پذیرش استعدادهایی که مسیر شغلی غیرسنتی را طی کرده‌اند، نشان داده است. تجربه زندگی، صدور مجوز و نگرش فعالانه می‌تواند به باز کردن درها برای کارآموزی، برنامه‌های کارآموزی و نقش‌های پیمانکاری مستقل برای کارکنان جوانی که در این زمینه شروع به کار می‌کنند، کمک کند.

افزایش تقاضا برای استعدادهای فناوری در بیمه، کارفرمایان را به جذب فعالانه متخصصان و تازه‌واردان صنعت با مهارت‌های فناوری موجود سوق می‌دهد.

داگلاس دل، معاون و رهبر اجرایی یادگیری و توسعه Sedgwick می‌گوید: «منحنی یادگیری تند ولی مفید است، زیرا متخصصان جوان را با مجموعه مهارت‌های مطلوب و همچنین شواهدی از هوش فنی آنها که می‌تواند توسط هر صنعتی قابل استفاده باشد، مجهز می‌کند». بومیان دیجیتال به سرعت در این سیستم‌های پیچیده مهارت پیدا می‌کنند و این امر قرار گرفتن در معرض مهارت‌های تفکر انتقادی آن‌ها را تقویت می‌کند. همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد تا نقش مهمی در پیشنهاد بهبود و پیشرفت این سیستم‌ها ایفا کنند».

فرسودگی شغلی در هر زمینه‌ای اجتناب ناپذیر است، اما اغلب به ویژه در کارکنان مرکز تماس شرکت‌های بیمه این مشکل دیده می‌شود. این کارکنان نقطه اصلی تماس با مشتریان هستند؛ زیرا با مشکلات مردم از جمله تصادف، آسیب به خانه، بیماری و حتی مرگ یکی از عزیزان مواجه می‌شوند.

به گفته جنیفر لی، رئیس و مدیر عامل Intradiem، پیاده‌سازی هوش مصنوعی در این بخش از صنعت بیمه راه‌حلی برای فرسودگی شغلی و فرسودگی کارکنان مرکز تماس است. کارکنان مرکز تماس با استفاده از هوش مصنوعی در کار خود می‌توانند به حذف برخی از بخش‌های خسته‌کننده‌تر کمک کنند و به توانایی تمرکز بر خدمات بهتر به مشتریان را پیدا کنند.

افزودن هوش مصنوعی به نیروی کار می تواند برای همه مفید باشد. به گفته جنیفر لی، مدیر اجرایی Intradiem، «در کوتاه‌مدت، آنها می‌توانند به این کارکنان کمک کنند که روز کاری بهتری داشته باشند، با وظایف خود احساس راحتی بیشتری داشته باشند و درک کارفرمای خود را بهبود بخشند. در سمت مدیریت، آنها نه تنها می‌توانند دید عمیق‌تری به سلامتی کارکنان ارائه دهند، بلکه وظیفه نظارت بر آن را نیز خودکار می‌کنند و احتمال فرسودگی را قبل از اینکه توسط انسان قابل درک باشد، کاهش می‌دهند. در درازمدت، داده‌های جمع‌آوری شده از تلاش‌های کاهش فرسودگی شغلی می‌تواند فرآیندهای عملیاتی در طول چرخه عمر کارکنان را تقویت کنند».

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4