چهار ابزار فناوری که مشتریان بیمه دوست دارند

16 دی 1402
شناسه : 724
منبع:

مشتریان سرعت، کارایی و صرفه‌جویی در هزینه را که ارمغان یک راه‌حل مدرن در جریان کاری آن‌هاست را به خوبی می‌شناسند. آن‌ها همچنین در مورد مزایای یک زیرساخت جامع و مدرن در بیمه نیز اطلاعاتی دارند. در حالی که فناوری مدرن در صحنه بیمه نسبتاً جدید است، اما اگر کسب‌وکارهای بیمه به پشته فناوری تکیه کنند امری غیر‌معمول به شمار نمی‌آید، حتی اگر آن پشته فناوری فقط یک صفحه گسترده[1] باشد. گزارشی که توسط Catalyit  در آوریل ۲۰۲۳ منتشر شد نشان داد که نمایندگی‌های کوچک (که با درآمد کمتر از ۵۵۰٫۰۰۰ دلار در سال مشخص می‌شوند) از حدود شش فناوری مختلف استفاده می‌کنند در حالی که نمایندگی‌های بزرگ (با بیش از ۵ میلیون دلار درآمد در سال) تقریباً دو برابر این میزان از فناوری بهره می‌برند.

کسب‌وکارهای مدرن بیمه در یک مجموعه فناوری جامع سرمایه‌گذاری می‌کنند

انقلاب فناوری صنعت را فراگرفته است و رهبران بیمه برای به‌روز ماندن واقعی باید از راه‌حل‌های مدرن در بخش‌های مختلف کسب‌وکار خود، هم در مدیریت چرخه عمر تولیدکننده و هم فراتر از آن استفاده کنند.

حال، به گردش کار خود فکر کنید. آیا مواردی در کار شما وجود دارد که خسته‌کننده، تکراری یا تنها ناکارآمد باشد؟ به احتمال زیاد، راه‌حلی برای کمک به هرکدام وجود دارد و احتمالاً آن‌قدر که فکر می‌کنید پیچیده نیستند. برای مثال فرایند ویدئو کنفرانس را در نظر بگیرید؛ یک فناوری مانند برنامه Zoom نه تنها به متخصصان بیمه اجازه می‌دهد تا از خانه کار کنند، بلکه ویژگی ضبط آن نیز نیاز به یادداشت‌برداری را از بین می‌برد و امکان ارسال آسان اطلاعات را نیز فراهم می‌کند.

این ممکن است به‌روزرسانی کوچکی به نظر برسد، اما در زمانه‌ای که بودجه‌ها در حال کم شدن هستند و رهبران کسب‌وکار به دنبال راه‌های سریع و کم‌هزینه برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه هستند، هر چیزی که بتواند بهره‌وری کارکنان را بهبود بخشد یا گردش کار را ساده کند، یک برد به شمار می‌آید.

اهمیت راه‌حل‌های یکپارچه را فراموش نکنید

آیا واقعاً می‌توان از مزایای کامل سیستم مدیریت یک نمایندگی بهره‌مند شد در حالی که به امضای الکترونیکی شرکت بیمه متصل نباشد؟ پلتفرم امنیت سایبری چه؟ راه‌حل پرداخت دیجیتال چه‌طور؟ اما اگر به راحتی بتواند به فناوری که در حال حاضر توسط شرکت بیمه فراهم شده است -یا ممکن است در آینده خریداری شود- متصل شود، می‌تواند بیشترین بهره را از زمان، فناوری و سهولت انجام کارها کسب نماید.

 

راه‌حل‌های فناوری یکپارچه، نقطه ضعف‌ها را در جریان کاری شما برطرف می‌کند و مزایای زیر را برای سازمان‌های بیمه در پی خواهد داشت:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فناوری مورد نیاز یک بیمه‌گر چیست؟

چه در عرصه بیمه تازه وارد باشید و چه سال‌ها در همین زمینه فعالیت می‌کنید ولی به دنبال مدرن‌سازی هستید، دانستن اینکه از کجا شروع کنید معمولاً کمی سخت است. در اینجا به چهار ابزار فناوری مدرن که مشتریان به آن علاقه دارند، اشاره شده است:

یک) سیستم مدیریت نمایندگی  (AMS)[2]

اگر یک نماینده‌ی مستقل هستید، به احتمال زیاد از یک AMS (نرم‌افزار یکپارچه عملیات بیمه‌گری) برای ردیابی مشتریان و سازماندهی گردش کار خود استفاده می‌کنید. در واقع، بر اساس گزارش Catalyit، ۹۵ درصد از نمایندگی‌های مستقل در حال حاضر از AMS استفاده می‌کنند.

سیستم‌های مدیریت نمایندگان به عنوان ستون فقرات نمایندگی‌ها برای اجرای کارآمدتر کسب‌وکارشان عمل می‌کنند. با نرم‌افزار AMS، نمایندگی‌ها می‌توانند گردش کار خود را خودکار کنند تا به راحتی حجم زیادی از داده‌هایی که روزانه به کسب‌وکارشان وارد و خارج می‌شود را مدیریت کنند.

دو) سیستم مدیریت ارتباط با مشتری  (CRM)

مشابه AMS،CRM  نیز یک راه‌حل نرم‌افزاری بر حسب خدمات (SaaS) است. با این حال، همانطور که از نام آن پیداست،CRM ها عمدتاً بر تقویت روابط قوی‌تر با مشتری تمرکز می‌کنند. در حالی که ممکن است یک سازمان بیمه از هر دو برنامه‌ی CRM و AMS استفاده کند؛ بسیاری از راه‌حل‌های AMS در حال حاضر شامل یک جزء CRM به عنوان بخشی از عملکرد خود هستند. این CRM یکپارچه در AMS لزوم سرمایه‌گذاری و حفظ یک سیستم CRM مجزا را برای سازمان بیمه‌گر از بین می‌برد. به عبارت دیگر، راه‌حل AMS در حال حاضر ویژگی‌ها و قابلیت‌های لازم یک سیستم CRM را فراهم می‌کند و به دست آوردن و مدیریت دو راه‌حل نرم‌افزاری مجزا را غیر‌ضروری می‌کند.

نتیجه‌گیریCatalyt  ممکن است به این دلیل باشد که در آمارهای آن آمده: تنها ۲۴ درصد از نمایندگان مستقل از CRM استفاده می‌کنند. اما با این حال، این مورد بدان معنا نیست که سازمان‌های بیمه باید مزایای آشکار این فناوری را نادیده بگیرند، زیرا دیدی جامع از پروفایل‌های مشتری و توانایی ارائه ارتباطات شخصی‌تر با مشتری را ایجاد می‌کند.

سه) پلتفرم استعلام قیمت

امروزه، فناوری قیمت‌گیری مقایسه‌ای یک بخش ضروری از کسب‌وکار روزمره یک نماینده بیمه است. یک پلتفرم استعلام قیمت در رشته‌های شخصی با استفاده از اطلاعات مشتری می‌تواند لیستی از قیمت بیمه‌نامه‌های مختلف از شرکت‌های مختلف، در عرض چند ثانیه ارائه کند.

این فناوری خودکار می‌تواند برای نمایندگان در زمان صرف شده برای جستجوی دستی بیمه‌نامه‌ها و قیمت‌های مختلف صرفه‌جویی کند و به آن‌ها کمک کند سریع‌تر و کارآمدتر به مشتریان خود خدمات ارائه دهند. به نوبه خود، مشتریان و مشتریان بالقوه نیز با دیدن این توانایی در نمایندگان برای عرضه‌ی بیمه‌نامه‌ها و پوشش‌ها، ویژگی‌ها و قیمت‌های مختلف از آن بهره می‌برند و آن گزینه‌ای را انتخاب می‌کنند که به بهترین وجه متناسب با نیازهای منحصربه‌فرد آن‌ها باشد.


 

چهار) ابزار امضای الکترونیکی

همانطور که همه‌ی بازیگران صنعت به خوبی می‌دانند، بیمه شامل کارهای اداری زیادی است. در حالی که بسیاری از رهبران صنعت قبلاً به اسناد آنلاین روی آورده‌اند، هنوز موضوع ردیابی، گزارش‌دهی، پردازش و امضای فرم‌های آنلاین وجود دارد.

مهم نیست که در کجای کانال توزیع بیمه قرار می‌گیرید، این شانس وجود دارد که از سرعت و کارایی ابزار امضای الکترونیکی بهره‌مند شوید و یک راه‌حل سازگار با تولیدکننده خودکار را به پشته فناوری خود اضافه کنید.

در نتیجه:

استفاده از هر یک از این ابزارهای فنی در سازمان بیمه برای ساده‌سازی فرآیندهای صدور مجوز دستی و انطباق با مقررات فرصت جدیدی در کسب‌وکار ایجاد می‌کند. در صورتی که شما پایبند به مدیریت دستی امور باشید، احتمالاً به کندی کارهای خسته‌کننده که در آن تجربیات منفی کارکنان و خطاهای انسانی فراوان است، عادت کرده‌اید.

 

[1] spreadsheet نوعی نرم‌افزار است که برای ساده کردن ورود اطلاعات و انجام محاسبات ریاضی طراحی شده است

[2] An Agency Management System

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4