چطور به‌رغم کرونا، مشتری را راضی نگه داریم؟

جلب رضایت مشتری در شرایط بحرانی

کرونا تقریبا همه کسب‌وکارها را دچار بحران کرده‌است. در این شرایط،‌ صنعت بیمه می‌تواند نقش نجات‌دهنده را ایفا کند و در نهایت رضایت مشتری را به ارمغان آورد.
12 آبان 1400
شناسه : 69
منبع:
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کرونا تقریبا همه کسب‌وکارها را دچار بحران کرده‌است. در این شرایط،‌ صنعت بیمه می‌تواند نقش نجات‌دهنده را ایفا کند و در نهایت رضایت مشتری را به ارمغان آورد.

این روزها همه‌گیری کرونا منجر به بروز بحران‌ها و سختی‌هایی برای مشتریان در صنایع، کسب‌وکارها و شرکت‌های مختلف شده‌است. در این شرایط، معمولا شرکت‌های بیمه با کمک‌های خود، وضعیت برای دیگر شرکت‌ها بهبود می‌بخشند. در واقع آن‌ها به مدیریت ریسک، کاهش ضررها و جبران خسارت‌ها کمک می‌کنند. به همین خاطر است که شرکت‌های بیمه در شرایط بحرانی، نقشی حیاتی را ایفا می‌کنند.

اکنون در شرایط کرونایی، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف با بحران روبه‌رو هستند و شرکت‌های بیمه باید برای مقابله با بحران به آن‌ها کمک کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد کرونا در چهار مرحله متفاوت بروز پیدا می‌کند.

مرحله نخست، این است که اگر فاصله‌گذاری‌های اجتماعی رعایت نشود، ویروس به سایر افراد منتقل خواهد شد. مرحله دوم، زمانی است که کرونا در سطح ملی در یک کشور شایع شده و تنها تکنیک‌های مدیریتی می‌تواند شدت بحران را کاهش دهد. در مرحله سوم، دولت تلاش می‌کند هنجارهای جدیدی را بر جامعه حاکم کند. این هنجارها به نوعی قرار است به مدیریت همه‌گیری کرونا در کشور کمک کنند و در واقع وضعیت عادی جدیدی را در کشور ایجاد می‌کنند. در مرحله چهارم هم قرار است با واکسن، این بیماری ریشه‌کن شود. البته پس از طی سه مرحله قبل، این مرحله شکل خواهد گرفت.

در حالی‌که کرونا شایع می‌شود، بسیاری از کسب‌وکار به ناچار بخشی از نیروهای کار خود را تعدیل می‌کنند و تحت فشارهای مالی قرار می‌گیرند. مردم هم به دنبال راهی برای بهبود وضعیت درآمد خود می‌روند. در این بین، بیمه یکی از صنایعی است که می‌تواند کمک‌کننده باشد. اما شرکت‌ها بیمه هم باید تلاش کنند در چنین شرایط ناسالمی، سالم بمانند.

یکی از اقداماتی که شرکت‌های بیمه می‌توانند برای سالم ماندن انجام دهند این است که قراردادهای بیمه‌ای را با کسب بیشترین داده‌ها و اطلاعات تنظیم کنند. هنگام رسیدگی به مطالبات و پرداخت خسارت‌ها هم باید بیشترین داده‌ها را به دست بیاورند. به این ترتیب باید عمده سرمایه‌گذاری خود را به جمع‌آوری داده‌های ضروری اختصاص دهند.

ابزارهای شناسایی خودکار کلاهبرداری، جزو مواردی هستند که وضعیت قراردادهای بیمه‌ای و رسیدگی به مطالبات را بهبود می‌بخشند. این ابزارها کمک می‌کنند که مشتریان حقیقی را شناسایی کنید. نکته اینجاست که این ابزارهای هوشمند صرفا بر پایه اطلاعاتی که به دست آورده‌اند عمل می‌کنند. به همین خاطر است که داده‌ها نقشی حیاتی را ایفا می‌کنند.

هوش مصنوعی نقشی حیاتی برای شناسایی موارد کلاهبرداری ایفا می‌کند. ابزارهایی که مجهز به هوش مصنوعی هستند از داده‌ها در فرصتی مناسب بهره می‌گیرند و در نتیجه فرایند کلاهبرداری را هم متوقف می‌کنند. این وسیله‌ها به ایجاد اعتماد هم کمک خواهند کرد. به این ترتیب می‌توانند در نهایت به افزایش رضایت مشتری کمک کنند.

کرونا روی همه کسب‌وکارها از جمله صنعت بیمه اثر گذاشته‌است. افزایش زمان و مقیاس کرونا در سطح جهان، اثرات مخرب آن بر بیمه را هم افزایش خواهد داد. در این شرایط مشتریان به دنبال ابتکارعمل‌های صنعت بیمه هستند.

شرایط جدید باعث شده که همه به دنبال بهره‌گیری از ظرفیت‌های دیجیتالی در زندگی روزمره خود باشند. به همین خاطر است که انتظار می‌رود وابستگی به ظرفیت‌های دیجیتالی در آینده افزایش پیدا کند. در واقع مشتریان در صورتی رضایت خواهند داشت که بتوانند به کمک امکانات دیجیتالی، خودشان کارها را پیش ببرند. در این شرایط، برگ برنده با شرکت‌های بیمه‌ای است که خدمات خودمحور را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. آن‌ها تلاش می‌کنند فضایی فراهم آورند که مشتریان بدون نیاز به حضور، نیازهای خود را برآورده سازند.

حمایت و پشتیبانی از مشتریان صادق می‌تواند نقش موثری در کاهش بحران داشته باشد. افزایش شفافیت، افزایش صداقت و برآورده کردن نیازها می‌تواند در نهایت به افزایش رضایت مشتری ختم شود. در شرایط کرونایی، همه این موارد پررنگ‌تر خواهند شد. پس به مشتریان خود اعتماد کنید و اجازه دهید فضایی برای ایجاد رابطه میان شما شکل بگیرد. از این مسیر می‌تواند رضایت مشتری را در شرایط بحرانی به دست آورید. 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4