چگونه شرکت‌های بیمه از هوش مصنوعی برای جذب مشتریان جوان استفاده می‌کنند؟

20 آذر 1402
شناسه : 675
منبع:

همان‌طور که صنایع برای سازگاری با نسل‌های جوان‌ و فناورمحور، تلاش می‌کنند، شرکت‌ها هم باید بیاموزند که چطور این دسته از مشتریان را جذب کنند. شرایط حال به گونه‌ای است که تعداد رو به رشدی از مردم ممکن است برای استفاده از گزینه‌های دیجیتالی بیشتر، شرکت خود را تغییر دهند.

با بالا رفتن انتظارات دیجیتالی، شرکت‌های بیمه هم به راهکارهای نوآورانه برای تامین نیازها و ترجیحات مشتریان جوان‌تر خود روی آورده‌اند. به همین دلیل افزایش نوآوری فناورانه در صنعت بیمه اجتناب‌ناپذیر است که این امر چشم‌انداز این صنعت را متحول خواهد کرد.

صنعت بیمه به خاطر محافظه‌کاری در پذیرش فناوری، اتوماسیون فرایندها و نوآوری شناخته می‌شده است. در واقع، در سال ۲۰۲۱، با وجود افزایش سریع اینشورتک در این صنعت، تنها 16% از بیمه‌گران به عنوان نوآور در زمینه فناوری دسته‌بندی شدند. اما این صنعت تلاش زیادی برای رسیدن به سایر صنایع آغاز کرده است. به عنوان مثال، بیمه شروع به استفاده از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی و اتوماسیون جنبه‌های مختلف نموده است. 

هوش مصنوعی چگونه کمک می‌کند؟

همان‌طور که صنعت بیمه در تلاش برای دیجیتالی شدن است، هوش‌مصنوعی شرکت‌ها را قادر می‌سازد سیستم‌های قدیمی و فرایندهای کسب و کار پیچیده سنتی  را متحول کند.  هرچه که هوش مصنوعی بیشتر جایگاه اصلی خود را پیدا می‌کند، مصرف‌کنندگان بیشتری به این راهکارها اعتماد می‌کنند. به عنوان مثال، در مورد ادعاهای خسارت خودرو ، 79% از مشتریان به یک فرایند کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی اعتماد دارند. 

شرکت‌های بیمه هوش مصنوعی را در هر جنبه از کسب و کار از چت‌بات‌ گرفته تا فرایندهای رسیدگی به خسارت بدون دخالت انسان، تزریق می‌کنند. با این حال، بزرگ‌ترین محرک در استفاده از هوش مصنوعی برای جذب جوانان، توانایی شخصی‌سازی هر تجربه است. با استفاده از هوش مصنوعی، شرکت‌ها می‌توانند داده‌های مشتری را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کنند تا پیشنهادها و تخفیف‌های هدفمند را بر اساس رفتار، ترجیحات و پروفایل ریسک مشتریان ارائه دهند. این موضوع با نسل جوان که به شخصی‌سازی نیازهای منحصر به فرد خود ارزش می‌گذارند، همخوانی دارد.

استفاده از پتانسیل تلفن‌های همراه

علاوه بر پذیرش پیشرفت‌های هوش مصنوعی، شرکت‌های بیمه اهمیت تلفن‌های همراه را با اولویت‌بندی توسعه اپلیکیشن‌های کاربرپسند موبایلی به رسمیت شناخته است.

این اپلیکیشن‌ها از طریق ادغام با پورتال‌های آنلاین، بیمه‌گذاران را قادر می‌سازد تا به جزئیات پوشش، گزینه‌های ثبت ادعای خسارت و مدیریت پرداخت دسترسی داشته باشند. نکته مهم  این است که همه اینها به آسانی در دسترس است. با تضمین دسترسی موبایلی، بیمه‌گران می‌توانند به طور موثر به نیازهای مشتریان جوان پاسخ دهند و در نتیجه حفظ و تعامل مشتری را تسهیل کنند. 

مشتریان جوان همچنین به سمت شرکت‌هایی که به شفافیت و ارتباطات متکی هستند، گرایش دارند. فناوری، مانند پورتال‌های آنلاین، اپلیکیشن‌ها و حتی شبکه‌های اجتماعی، به شرکت‌های بیمه امکان می‌دهد مستقیماً با مشتریان ارتباط برقرار کنند. با حضور آنلاین قوی، شرکت‌ها می‌توانند این نسل‌های جوان‌ را در پلتفرم‌هایی که برای آنها مهم‌تر هستند ملاقات نمایند و به این ترتیب تا به روز رسانی‌های شرکتی، روندهای صنعتی و محتوای آموزشی را به اشتراک بگذارند. درگیر کردن مشتریان به این شیوه به برقراری ارتباط قوی با این جمعیت هدف کمک می‌کند.

چشم‌انداز آینده

صنعت بیمه که قبلاً چندان علاقه‌ای به فناوری‌های جدید نداشت، اکنون شاهد تحولی ناشی از انتظارات دیجیتال و نیاز به جذب مشتریان جوان‌تر است.  در حالی که بسیاری از شرکت‌های بیمه هنوز در مسیر خود به سمت دیجیتالی شدن قرار دارند، یکپارچه‌سازی فناوری هوش مصنوعی نقش‌آفرین تحول در این صنعت بوده‌ است. این سازمان‌ها که قبلا چندان علاقه‌ای به فناوری نداشتند، به ارزش بسیار زیاد آن برای جمعیت‌های جوان‌تر پی برده‌اند. با هر گام به جلو، صنعت بیمه خود را به سمت آینده‌ای مدرن و دیجیتال پیش می‌برد.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4