قانونی شدن ماری‌جوآنا در آمریکا با بیمه چه می‌کند؟

فرصتی که گل برای بیمه آمریکا آفرید!

پوشش بیمه‌ای برای مواد مخدری مانند ماری‌جوآنا و گل، جزو مواردی است که در آمریکا همواره محل بحث بوده اما اکنون انتظار می‌رود با قانونی شدن ماری‌جوآنا، صنعت بیمه هم نفع ببرد.
26 مهر 1400
شناسه : 66
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پوشش بیمه‌ای برای مواد مخدری مانند ماری‌جوآنا و گل، جزو مواردی است که در آمریکا همواره محل بحث بوده اما اکنون انتظار می‌رود با قانونی شدن ماری‌جوآنا، صنعت بیمه هم نفع ببرد.

مجلس در آمریکا به دنبال تصویب لایحه قانونی کردن گل است. در این بین، صنعت بیمه می‌تواند فرصتی بی‌بدیل به دست آورد. در گذشته این صنعت نمی‌توانست خدماتی در رابطه با کوکائین به مشتریان ارائه کند. اما حالا منتظر است با قانونی شدن ماری‌جوآنا و گل، فرصتی برای مداخله در این زمینه پیدا کند. اما فرصتی که از آن صحبت می‌شود دقیقا چیست؟

رویترز پژوهشی انجام داده که نشان می‌دهد به محض قانونی شدن مخدر ماری‌جوآنا از طرف مجلس در این کشور، راه برای فروش خدمات و پوشش‌های بیمه‌ای در این زمینه هموار خواهد شد. این خبری خوب برای بیمه‌گران است.

البته قانونی کردن این مخدر در آمریکا راهی پر فراز و نشیب دارد و اما به محض اینکه چنین اتفاقی رخ بدهد، صنعت بیمه هم می‌تواند از آن بهره بگیرد.

در حال حاضر کشاورزانی که در زمینه تولید ماری‌جوآنا فعالیت دارند می‌توانند خدمات بیمه‌ای و پوشش‌های مورد نظر خود را دریافت کنند. اما هزینه خدمات به قدری بالاست که خیلی‌ها تصمیم  به خرید نمی‌گیرند. در صورت قانونی شدن، قیمت‌ها هم کاهش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل است که انتظار می‌رود تقاضا برای آن هم افزایش پیدا کند.

در حال حاضر صنعت بیمه در آمریکا نمی‌تواند با خیالی آسوده خدمات خود را ارائه کند. اما پس از قانونی شدن، این رویه هم تغییر خواهد کرد. اثرات قانونی شدن ماری‌جوآنا در آمریکا روی بخش‌های مختلف مالی اثر می‌گذارد اما صنعت بیمه می‌تواند بیش از سایر بخش‌ها و صنایع، در این زمینه اثر بپذیرد و عمده این اثرات هم مثبت خواهد بود. شرکت‌های بیمه‌ای در آمریکا در گذشت در مورد کوکائین هم تلاش‌هایی داشتند که چندان به ثمر ننشسته‌است. اما اکنون گل می‌تواند فرصتی دوباره برای آن‌ها فراهم آورد.

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4