خودکارسازی فرایندها چگونه هدررفت منابع را کاهش می‌دهد؟

29 آبان 1402
شناسه : 643
منبع:

به گزارش ریسک نیوز، فرآیندهای کاغذی سنگین و هدر رفتن سرمایه انسانی در وظایف تکراری و قاعده‌مند، کیفیت خدمات ارائه‌شده و سودآوری کلی نمایندگان بیمه را کاهش می‌دهد. به دلیل این ناکارآمدی‌ها، صنعت بیمه به گونه‌ای راه‌اندازی شده است که خود را با اتوماسیون مدرن و فناوری هوش مصنوعی متحول سازد.

نمایندگان، با استفاده از ابزارهایی مانند اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) و هوش مصنوعی مولد (AI) برای ارائه خدمات، به دستاوردهای بزرگی دست خواهند یافت. خودکارسازی کاغذبازی‌های روزانه و سایر کارهای تکراری را از بین می‌برد، بهره‌وری را افزایش می‌دهد و زمانی که توسط یک شریک نرم‌افزاری واجد شرایط تنظیم شود، میزان خطا را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

مصرف‌کنندگان بومی دیجیتال همچنان در حال تبدیل شدن به سهم بازار بیمه‌گران هستند و انتظار کارآمدی و فرایندهای پیشرفته را دارند. RPA با هدررفت زمان به دلیل انجام وظایف وقت‌گیر مقابله و عملیات روزمره را ساده می کند و تجربه کاربری را هم‌تراز با آنچه مصرف‌کنندگان امروزی انتظار دارند ارائه می‌دهد.

پذیره‌نویسی که شاید اصلی‌ترین عنصر بیمه باشد، نیازمند مداخله انسانی قابل توجهی است و می‌تواند با سهولت نسبی توسط نرم‌افزار مدیریت شود. راهکار‌های نرم‌‌افزاری به ‌راحتی و به ‌سرعت، پذیره‌نویسی و پردازش خسارات را با هوش مصنوعی خودکار می‌‌کنند تا نتایج خوبی را برای بیمه‌‌گران به ارمغان بیاورند.

در برخی موارد، زمان ارزیابی خسارت از میانگین 20 دقیقه برای هر خسارت به تقریبا دو ثانیه کاهش یافته است. این ابزارها همچنین می‌‌توانند بیمه‌‌گرانی را شناسایی کنند که بیشتر در فروش متقابل عمل می‌کنند و جریانی ثابت از سرنخ‌‌ها و فرصت‌‌های جدید ایجاد می‌کنند.

از سوی دیگر، سفارشی‌سازی نیز در سال های اخیر به یکی از اصلی‌ترین خواسته های مصرف‌کننده تبدیل شده است که این روند نشان می‌دهد بیمه باید در قابلیت‌های خود انعطاف ‌بیشتری داشته باشد. در حالی که هوش مصنوعی می‌تواند وظایف مبتنی بر قواعد را انجام دهد، کارکنان می‌توانند روی زمینه‌هایی مانند توسعه محصولاتی که متناسب با نیازهای دقیق مشتریان منحصر به فرد باشد، تمرکز کنند.

چت‌بات‌‌های هوش مصنوعی ایجادشده توسط هوش مصنوعی مولد، می‌توانند به صورت بلادرنگ به داده‌‌ها و سوابق پیچیده دسترسی داشته باشند و آن‌‌ها را پردازش کنند و در تمام ساعات شبانه‌روز در دسترس هستند و تضمین می‌‌کنند که حتی در دوره‌‌هایی که تقاضا برای پشتیبانی بالا می‌‌رود، نمایندگان می‌‌توانند تعاملات سریع، تاثیرگذار و باثباتی را ارائه دهند.

علی‌رغم ارزش تجاری مشخص و تقاضای مصرف کننده، کمتر از یک سوم نمایندگان بیمه در سطح جهان، فناوری RPA را پذیرفته‌اند. از 60 درصد باقی ‌مانده که این کار را نکرده‌‌اند، بیش از نیمی از آن‌ها قصد استفاده از این فناوری را دارند. صنعت بانکداری پیش از این شاهد این فشار برای زیرساخت‌های دیجیتال بوده است، به طوری که 78 درصد از بزرگسالان آمریکایی ترجیح می‌دهند بانکداری خود را به صورت آنلاین انجام دهند. با استفاده از این داده‌ها به عنوان شاخصی برای احساسات عمومی مصرف کننده در بانک، خدمات مالی و بیمه، شرکت‌های بیمه باید هر کاری که می توانند انجام دهند تا از این قافله عقب نمانند.

ارائه‌دهندگان راهکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات، در حال کار برای توسعه برنامه‌هایی هستند که فراتر از توانایی‌های حتی ماهرترین و مجرب‌ترین تحلیلگران انسانی هستند. از آنجایی که فناوری‌‌ها به پیشرفت خود ادامه می‌دهند و یادگیری ماشین نقش بزرگتری در توسعه ابزارهای آینده ایفا می‌‌کند، شرکت‌‌هایی که زودتر از آن استفاده می‌‌کنند و با هم ترکیب می‌‌شوند، این فرصت را خواهند داشت تا نوآورانی باشند که خود را متمایز می‌سازند.

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4