پنج راه برای اولویت‌بندی نوآوری و انطباق‌پذیری در شرکت‌های بیمه

16 آبان 1402
شناسه : 631
منبع:

دوره همه‌گیری کرونا، کاتالیزوری برای بسیاری از کسب‌وکارها در صنایع مختلف بود تا سریعاً عملیات خود را به مدل‌های آنلاین یا ترکیبی تغییر دهند و همچنین فرصت‌هایی برای ارائه محصولات و خدمات جدید نیز فراهم شد. اگرچه وضعیت شرکت‌های بیمه به طور سنتی نسبتا پایدار است، اما آنها هم در این دوره با چالش‌های مشابه سایر صنایع روبرو بودند و در نتیجه به طور بی‌سابقه‌ای تغییر کردند تا بتوانند به تقاضای جدید پاسخ دهند. در واقع، فناوری این قابلیت را برای شرکت‌های بیمه ایجاد کرد تا در انجام این تغییر چابک باشند.

شرکت‌های بیمه اکنون نیز باید راه‌های جدیدی برای رشد کسب و کار خود بیابند. همه‌گیری کرونا، شیوه خرید مشتریان کالاها و خدمات را تغییر داده و نیاز به کانال‌های توزیع متفاوتی ایجاد کرده است. برای استفاده از این فرصت، برای مثال می‌توان از اینترنت اشیا برای کمک به مشتریان برای پیشگیری از ریسک و استفاده از اکوسیستمی گسترده‌ای از مشارکت‌ها با سایر کسب‌وکارها برای گسترش دامنه و تسهیل پوشش بیمه در نقاط فروش محبوب استفاده کرد.

برخی از شرکت‌های بیمه که از سال‌ها قبل تلاش‌های پیش‌دستانه‌ای را برای انعطاف‌پذیری آغاز کرده بودند، در این دوره بسیار موفق ظاهر شدند. به عنوان مثال، در سال 2012 شرکت گاردین‌لایف شروع به سرمایه‌گذاری قابل توجهی در فناوری و نوآوری نیروی کار کرد. نتیجه آن تغییر در خط فکر و رویکرد، توانایی‌شان فعلی‌شان برای واکنش سریع است. هنگامی که همه‌گیری آغاز شد، رویکرد پیش‌دستانۀ این شرکت، نیروی کار را توانمند و برای شناسایی فرصت آماده کرده بود. برای مثال، یکی از کارکنان نوآور پی برد که گروه‌های بزرگی از مشتریان وجود دارند - مانند فریلنسرها، کارکنان پاره‌وقت یا کارآفرینان -که از طریق کارفرما نمی‌توانند بیمه شوند، در نتیجه ایده ایجاد محصول جدید بیمه برای این دست از افراد به سرعت عملی شد.

بیمه گرانی که به دنبال چابکی سازمانی هستند، باید بسنجند که کدام یک از روش‌های سنتی کار باید حفظ شود تا سازمان همچنان به خوبی مدیریت شود و کدام یک از این روش‌ها مانع نوآوری است. آنها باید بین روش‌های قدیمی و رویکردهای انعطاف‌پذیر جدید، با کمک فناوری‌های دیجیتال تعادل ایجاد کنند. شرکت‌های بیمه می‌توانند و باید یک سازمان انعطاف‌پذیرتر ایجاد نمایند. برای انجام این کار به صورت مطلوب، موارد زیر اهمیت دارد:

درک محیط خارجی: نیازها و انتظارات ذینفعان خارجی شما چیست و چگونه کسب‌و‌کارتان به‌صورت منحصربه‌فردی مناسب پاسخگویی این نیازها است؟ هم فرصت‌های نهفته در چالش‌ها و هم محدودیت‌ها را باید در نظر داشت. افراد در تمام سطوح سازمان و همه واحدهای کسب‌وکار را در فرایند توسعه فرصت‌ها درگیر کنید.

ارزیابی نقاط قوت: چه توانمندی‌های منحصربه‌فردی در سازمان شما وجود دارد که می‌تواند برای افزایش احتمال تحقق نتایج مورد نظرتان به کار گرفته شود؟ آیا می‌توانید تخصص و شور و شوق افراد در واحدهای وظیفه‌ای مجزا را در یک‌جا گردهم آورید تا راه حل‌های جدیدی ایجاد کنید؟ چه توانمندی‌هایی در شرکت شما وجود دارد که زمینه‌ساز ارائه محصولات و خدمات جدید بیمه‌ای است؟ چه موانع داخلی ممکن است مانع پیشرفت شود و آیا این موانع نتیجه روش همیشگی انجام کار است؟ آیا می‌توان این روش همیشگی را تغییر داد تا بتوان نیازهای ذینفعان را درک کرد و پاسخ داد؟

ارزیابی و اولویت‌بندی فرصت‌های نوآوری: از رویکرد آزمودن، یادگیری و تغییر مسیر برای ورود سریع پیشنهادهای جدید به بازار یا بهبود فرایندهای داخلی استفاده کنید.

با نتایج شروع کنید: معیارهای موفقیت را از همان ابتدا مشخص کنید. به این ترتیب می‌توانید با ارزیابی بر اساس معیارها، خروج از مسیر را به موقع تشخیص دهید؛ یا زمانی که موفقیتی محقق شده باشد، آن را در سازمان اعلام کنید. وقتی درس‌های آموخته شده در سازمان اعلام شود، افراد بیشتری از این تجربیات می‌آموزند.  همچنین با اعلام موفقیت نیز کارکنان متوجه نتیجه تلاش‌هایشان می‌شوند.

کار را رها نکنید: زمان می‌برد تا روش‌های جدید کار را به جایی برسانید که مردم حتی فکر بازگشت به عقب را هم نکنند. بنابراین نا امید نشوید و ادامه دهید.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4