10 پلتفرم برتر تعامل اجتماعی زیر، به ذینفعان صنعت بیمه در جهان کمک میکنند تا سطح رضایت و تعامل با مشتری را افزایش دهند و مشتری را هر چه بیشتر حفظ نمایند.
رضایت مشتری و بازاریابی دهان به دهان، حتی در بازارهای قیمتمحوری مثل بیمه، اهمیت زیادی دارد. بنابراین، ایجاد و حفظ یک اجتماع از مشتریان از طریق بازاریابی قوی و تعامل اجتماعی ضروری است.
در ادامه به 10 پلتفرم برتر تعامل اجتماعی که در صنعت بیمه و سایر بخشها استفاده میشود، اشاره شده است.
این پلتفرم تعامل اجتماعی که توسط بنیانگذاران برند مخابراتی giffgaff ساخته شده است، به شرکتها کمک میکند تا اجتماعاتی را ایجاد کنند: یک اجتماع جدید را از ابتدا راهاندازی کنند، یا یک اجتماع موجود را بهبود بخشند و اجتماعی را یا از یک اکوسیستم متفاوت منتقل نمایند. تیم 50 نفره این پلتفرم، دانش اجتماعی و مدیریت اجتماع را با یک پلتفرم سفارشی ترکیب کرده است و در حال حاضر با برندهایی مثل نرمافزار حسابداری Sage و شرکت Airbnb کار میکند.
- Adacta
این شرکت که در اسلونی مستقر است، به بیمهگران کمک میکند تا دادههای خام را به بینشهایی از کسبوکار که قابل اجرا و تصمیمگیری باشد، تبدیل کنند. این پلتفرم به خاطر راهکار متمرکز بر بیمه خود شناخته شده و دههها است که به بیمهگران در رشد تواناییهای دیجیتال و کسب منابع جدید سود کمک کرده است. این شرکت در حال حاضر با برخی از برندهای بسیار شناخته شده صنعت بیمه مثل شرکتهای Generali، Triglav و DVA همکاری میکند.
- Instanda
این پلتفرم به طور اختصاصی برای بازار بیمه ساخته شده و به شرکتهای بیمه و MGA[1]ها اجازه میدهد محصولات بیمهای پیچیده را در مدت چند هفته تا چند ماه با استفاده از مجموعه ابزارهای بدون کد که هماهنگ با سیستم ابری هستند، ایجاد و پیادهسازی کنند. این امر به نمایندگیهای صنعت بیمه امکان میدهد روابط بهتری با مشتریان برقرار کنند، محصولات جدید را سریع راهاندازی نمایند و تقریباً به صورت بلادرنگ به تقاضای در حال تکامل مشتریان واکنش نشان دهند. با توجه به نیاز به تحول فنی گسترده در صنعت بیمه، این پلتفرم برای بازار بیمه بسیار کاربردی است.
- Braze
این پلتفرم مشارکت مشتری در نیویورک، به شرکتهای بیمه کمک میکند تا دادههای مشتری را به صورت بلادرنگ دریافت و پردازش کنند، کمپینهای بازاریابی چندکاناله را هدایت و بهینهسازی نمایند و استراتژیهای مشارکت مشتریان خود را به طور مداوم توسعه دهند. این پلتفرم در همکاری با برخی شرکتهای خدمات مالی پیشرو، سطح اعتماد مشتریان آنها را ارتقا داده است و سبب افزایش استفاده از پلتفرم، مثلاً از طریق اپلیکیشنهای موبایل، شده است.
- Qualtrics
این پلتفرم که دفاتر متعددی در آمریکا دارد، در واقع یک شرکت نرمافزاری است که مأموریت آن کمک به شرکتهای مختلف برای ارائه تجربیات منحصر به فرد در ارتباط با مشتری است. این شرکت که در سال 2002 تأسیس شده، دو دهه گذشته را صرف پشتیبانی از شرکتها در بخشهایی کرده است که بیشترین تماس را با مصرفکنندگان دارند، از جمله بیمه با بیش از 19000 مشتری در سراسر جهان. این شرکت به ویژه سه مجموعه محصول خاص ارائه میدهد: Customer Frontlines که به شرکتها کمک میکند تجربیات بهتری را در مراکز تماس و در تمام نقاط تماس دیجیتال و فیزیکی ارائه دهند، People Teams که به مشارکت تیمها و بهبود اثربخشی مدیران کمک میکند و Strategy & Research که نرمافزاری است برای طراحی محصولات مورد علاقه مردم و افزایش سهم بازار.
- NICE CXOne
این پلتفرم یک راهکار مرکز تماس ابری است که توسط توسعهدهنده نرمافزار آمریکایی به نام NICE توسعه یافته است. این پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی با سیستم ابری هماهنگ است و به صورت یکپارچه ادغام میشود و به نمایندگان خدمات مشتری کمک میکند تا حداکثر ارزش را از آن به دست آورند. در دنیای دیجیتال، توانایی ارائه خدمات مشتری خوب به صورت تلفنی دست کم گرفته میشود، اما در واقع اگر مشتری نتواند پاسخ سریعی برای سؤال خود در وبسایت بیمهگر پیدا کند، احتمالاً مستقیماً تماس تلفنی برقرار میکند. NICE CXOne به اتوماسیون 35 میلیون کار و فرایند در روز کمک میکند و 27000 شرکت از این راهکار استفاده میکنند.
- Zendesk
این شرکت معروف در زمینه خدمات مشتری، به مشتریان امکان میدهد کنترل روابط مشتری را از طریق تلفن، چت، ایمیل، پیامرسانی، کانالهای اجتماعی، سایتهای بررسی محصول و مراکز پشتیبانی به دست گیرند. این شرکت بیشتر به خاطر قابلیتهای اطلاعاتی مانند سوالات متداول (FAQ) و اسناد پشتیبانی -که به روند بزرگی در صنعت بیمه تبدیل شده است- شناخته میشود و با در اختیار قراردادن پاسخ مهمترین سؤالات به بیمهگزاران، بار نمایندگان انسانی خدمات مشتری را کم میکند.
- Inaza
این شرکت که دوبلین مستقر است، خود را "پلتفرم دادههای متصل برای بیمه" توصیف میکند. این شرکت به بیمهگران امکان میدهد "خط ارتباطی دادههای end to end را برای پردازش ادعای خسارت، صدور بیمهنامه، غنیسازی دادهها و تلهماتیک با یک کلیک فعال کنند". اما این امر فراتر از صرفا پردازش ادعای خسارت پیش میرود و در نتیجه یک "پلتفرم حاصل میشود که با بهرهگیری از هوش مصنوعی برای پردازش اسناد، صدور بدون وقفۀ بیمهنامه را تسهیل و فرایند را ساده میکند و زمان عرضه به بازار را تسریع میبخشد".
- Freshworks
این شرکت که در کالیفرنیا مستقر است، مجموعهای از راهکارهای نرمافزاری را ارائه میدهد که به منظور فراهم کردن تجربه بهتر برای مشتریان و کارکنان طراحی شدهاند. این نرمافزارها شامل یک مجموعه خدمات مشتری جامع و یکپارچه، پشتیبانی از کمپینهای بازاریابی چندکاناله و رباتهای چت هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی است که میتوانند در تمام کانالهای آنلاین یک شرکت استقرار یابند. این موارد همگی به پیشبرد آنچه این شرکت "تعامل گفتگومحور" مینامد، کمک میکنند تا تجربیات مطلوبی بر اساس نیازهای مشتریان ارائه داده شود.
- Hubspot
پلتفرم این شرکت نرمافزاری مشهور جهانی که مستقر در ماساچوست است، به طیف متنوعی شامل بخشهای بازاریابی، فروش، خدمات و مدیریت وبسایت شرکتها خدمات ارائه میدهد. این خدمات ابتدا رایگان شروع شده و با رشد شرکت بسته به سطح استفاده، مقیاسپذیر است. برخی از روشهای کمک این پلتفرم به تعامل اجتماعی عبارت است از: نرمافزار خدمات مشتری که بیمهگران میتوانند از آن برای حل ادعاهای خسارت در جریان، استفاده کنند و نرمافزار اتوماسیون بازاریابی که بیمهگزاران را حتی زمانی که خسارتی متحمل نشدهاند، متعامل نگه میدارد.
[1] Managing General Agent