تیم TDI تحت عنوان جایزه بیمهگر نوآور، از میان بیمهگران برجسته و بیمهگران اتکایی که دست به نوآوریهای دیجیتال زده و آن را ارائه کردهاند، شش فینالیست شایسته را انتخاب کرد و در رویداد نهایی منطقهای که در ۲۹ ژوئن ۲۰۲۳ برگزار شد، جامعه بیمه دیجیتال از طریق رایگیری، شرکت بیمه عمر هندی Bajaj Allianz را به عنوان برنده جایزه نوآوری بیمهگر ۲۰۲۳ برای منطقه آسیا و اقیانوسیه انتخاب کرد. در این رقابت، 6 تیم از منطقه آسیا اقاینوسیه حضور داشتند و توسط داوران دیجیتال اینشورر مورد ارزیابی قرار گرفتند.
شرکت بیمه عمرBajaj Allianz، یک پلتفرم مبتنی بر WhatsApp را معرفی کرده تا راهی راحت و بدون دردسر برای دسترسی به اطلاعات و خدمات مربوط به بیمهنامه به مشتریان ارائه دهد. پلتفرم «Snapshot» به مشتریان Bajaj Allianz Life اجازه میدهد تا از طریق اپلیکیشن پیامرسان به خدمات مختلفی دسترسی داشته باشند؛ از جمله، بررسی وضعیت بیمهنامه، محاسبه ارزش صندوق ذخیره، پرداخت حق بیمه و حتی خرید بیمهنامههای جدید. مشتریان همچنین میتوانند هشدارها و اعلانهای مربوط به بیمهنامههای خود را در این پلتفرم مشاهده کنند. علاوه بر این، این پلتفرم به مشتریان اجازه میدهد تا با مدیران مراقبت از مشتری، برای حل هر گونه مشکل یا سؤالی که ممکن است داشته باشند، در تماس باشند.
۲. شرکت بیمه AIA از چین:
پلتفرم آموزشی-تعاملی و شخصیسازی شده به نام Roleplay با کمک هوش مصنوعی در ژانویه ۲۰۲۳ به طور رسمی راهاندازی و برای تقویت مهارتهای ارتباطی نمایندگان از طریق نقشآفرینی طراحی شده است.
شرکتAIA معتقد است نمایندگان جدید پس از همهگیری کووید-۱۹ نیاز به راهنمایی و آموزش زیادی دارند و این موضوع بسیار زمانبر است. لذا با توجه به نیاز به ابزارهای جدید، یک مدل مبتکرانه و دیجیتالی برای پشتیبانی از آموزش و توسعه نمایندگان را ایجاد کرده است. Al Roleplay آموزش و توسعه ۲۴/۷ را به نمایندگان ارائه میدهد.
۳. شرکت بیمه عمر Cathay از تایوان:
سیستمهای Cathay Eye و Cathay AIMs مدلهای ارزشگذاری ریسک و امتیازدهی بیشفروشی هستند که با به کارگیری فناوری علوم داده و الگوریتمهای یادگیری توسعه یافتهاند.
راهاندازی Cathay Eye به شرکت بیمه این امکان را میدهد تا وضعیت سلامتی مشتریان خود را بهتر درک کنند، که نتیجه آن اختلاف خطر مرگومیر ۵۰۰٪ بین بخشهای پرخطر و کم خطر است.
اما سیستم امتیازدهی Cathay AIMs یک مدل امتیازدهی بالقوه برای بیشفروشی است که با استخراج حیاتیترین اطلاعات از صدها میلیون نقطه داده گردآوری شده است.
این شرکت بیمه با استفاده از Al برای تقلید از الگوهای فروش فروشندگان، با الگوریتمهای یادگیری، هفت مدل فرعی برای تحلیل رفتار خرید پیچیده مشتریان و تجربه فروش فروشندگان ایجاد کرده است. از آن طریق تاکنون توانسته ۸۰ درصد نیازهای مشتریان را به طور دقیق برآورد کند.
۴. شرکت بیمه عمر HSBC از هنگکنگ:
یک برنامه سلامتی به نام Well+ که توسط HSBC Life، طراحی و ارائه شده که به بیمهشدگان کمک میکند تا سلامت و رفاه خود را از طریق دسترسی به طیف وسیعی از خدمات و منابع بهداشتی و سلامتی بهبود بخشند. تحت این برنامه، بیمهشدگان میتوانند به ابزارها و منابع مختلف سلامتی، از جمله ارزیابیهای سلامت، برنامههای سلامت شخصی و مطالب آموزشی در مورد موضوعاتی مانند تغذیه، ورزش و مدیریت استرس دسترسی داشته باشند. این برنامه همچنین دسترسی به شبکهای از متخصصان سلامت و تندرستی مانند متخصصان تغذیه، مربیان تناسب اندام و مشاوران سلامت روان را ارائه میدهد.
علاوه بر دسترسی به منابع سلامتی، برنامه Well+ همچنین مشوقهایی را برای بیمهشدگان برای سوق دادن به سمت رفتارهای سالم و دستیابی به اهداف خاص مرتبط با سلامت ارائه میدهد. به عنوان مثال، بیمهگذاران ممکن است واجد شرایط تخفیف در حق بیمه یا پاداشهایی مانند بازپرداخت نقدی یا کارتهای هدیه برای انجام برخی فعالیتهای مربوط به سلامتی و تندرستی باشند.
۵. شرکت بیمه MSIG و Fermion از سنگاپور:
پلتفرم eClaims یک راهحل مدیریت خسارت دیجیتال است که برای کمک به شرکتهای بیمه طراحی شده است تا فرآیند ادعای خسارت خود را ساده کرده و تجربیات مشتریان را بهبود بخشند. این راهحل از فناوریهای پیشرفتهای مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای خودکارسازی و سادهسازی رسیدگی به ادعاها استفاده میکند. هنگامی که دادهها توسط پلتفرمeClaims پردازش میشوند، ابزار Al با ارزیابی پتانسیل تقلب توصیههایی را ارائه میدهد. نتایج جمعآوریشده از بررسی خودکار میان صدها نقطه داده است و سپس بهعنوان یک نمودار شبکه بصری ارائه میشود تا به کارشناسان خسارت کمک کند تا بهسرعت فعالیتهای متقلبانه را در صورت وقوع شناسایی کنند.
۶. شرکت بیمه Singlife از فیلیپین:
تحت مشارکت Singlife Philippines به عنوان یک شرکت بیمه عمر دیجیتال با Gcash، دارندگان بیمه Singlife در فیلیپین میتوانند بیمهنامههای خود را به حساب Gcash خود متصل کنند و از کیف پول تلفن همراه برای پرداخت حق بیمه استفاده نمایند. ادغام Gcash در پلتفرم Singlife مدیریت بیمهنامهها و پرداختهای بیمهگذاران را آسانتر میکند، زیرا میتوانند مستقیماً از دستگاههای تلفن همراه خود این کار را انجام دهند.
کیف پول موبایل Gcash علاوه بر پرداختهای حق بیمه، طیف وسیعی از خدمات مالی دیگر مانند پرداخت صورتحساب، انتقال وجه و خرید آنلاین را نیز ارائه میدهد. Gcash همچنین یک برنامه پاداش دارد که به کاربران امکان میدهد برای استفاده از کیف پول تلفن همراه امتیاز کسب کنند که این پاداشها برای جوایز مختلفی مانند تخفیف و برگشت نقدی استفاده میشوند.