آیا سروصدای اخیر درباره چت‌بات شگفت‌انگیز ChatGPT را شنیده‌اید؟

گفتگو با ChatGPT درباره بیمه عمر

23 اسفند 1401
شناسه : 565
منبع:

ChatGPT که توسط OpenAI ایجاد شده است، یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی است که به سوالات پاسخ می‌دهد و با استفاده از هوش مصنوعی منبع‌باز در گفتگو شرکت می‌کند. ChatGPT می‌تواند متن را به روشی مشابه انسان درک و تولید کند و مانند دستیاری کار می‌کند که کاربران می‌توانند از آن برای انجام وظایف یا پاسخ به سؤالات کمک بگیرند. این چت‌بات مبتنی بر فناوری یادگیری ماشینی است که به آن اجازه می‌دهد ورودی‌های زبان طبیعی را بفهمد و به آن پاسخ دهد. ChatGPT می‌تواند برای کارهای مختلفی مانند پاسخ دادن به سوالات متداول، تولید متن و حتی ایجاد مکالمه استفاده شود. برخی از موارد استفاده شامل خدمات مشتری، تولید محتوا و ترجمه زبان است که می‌تواند با پردازش سریع مقادیر زیادی از داده‌های متنی، در زمان و منابع صرفه‌جویی کند.

در این مقاله، ChatGPT با طرح سه سوال مرتبط با بیمه‌نامه و آینده بیمه عمر مورد آزمایش قرار گرفته است. پاسخ‌های ChatGPT که در ادامه می‌آیند، کاملا با هوش مصنوعی تولید شده‌اند. در ادامه این پاسخ‌ها، چند پرسش پرتکرار مختصر ارائه شده‌اند که این موضوع نوظهور را بیشتر بررسی می‌کند.

سه سوال برای ChatGPT

*** توجه: پاسخ های زیر به طور کامل توسط ChatGPT تولید شده‌اند.[البته پاسخ‌های درج‌شده در منبع اصلی به زبان انگلیسی هستند که برای دسترسی به آن می‌توانید اینجا کلیک کنید]

آینده توزیع دیجیتال در بیمه عمر چیست؟

توزیع دیجیتال در بیمه عمر به استفاده از کانال‌ها و فناوری‌های دیجیتال مانند وب سایت‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل و رسانه‌های اجتماعی برای فروش بیمه‌نامه‌های عمر به مشتریان اشاره دارد. در آینده، توزیع دیجیتال در بیمه عمر احتمالا شاهد رشد و گسترش مداوم خواهد بود؛ زیرا مصرف‌کنندگان بیشتر و بیشتری با خرید آنلاین بیمه احساس راحتی می‌کنند.

تعدادی از عوامل باعث رشد توزیع دیجیتال در صنعت بیمه عمر می‌شود. یکی از عوامل کلیدی، استفاده روزافزون از فناوری و اینترنت توسط مصرف‌کنندگان است. روز به روز افراد بیشتری از اینترنت برای تحقیق و خرید محصولات و خدمات از جمله بیمه عمر استفاده می‌کنند و این روند احتمالا در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

عامل دیگری که باعث رشد توزیع دیجیتال در بیمه عمر می‌شود، افزایش استفاده از داده‌ها و تجزیه و تحلیل است. بیمه‌گران از داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها برای درک بهتر نیازها و ترجیحات مشتریان خود و توسعه محصولات و خدمات شخصی‌تر و هدفمندتر استفاده می‌کنند که این احتمالا منجر به توسعه محصولات بیمه عمر نوآورانه‌تر و سفارشی‌تر می‌شود که می‌توانند از طریق کانال‌های دیجیتال فروخته شوند.

به طور کلی، این احتمال وجود دارد که مشخصه آینده توزیع دیجیتال در بیمه عمر، رشد و نوآوری مستمر باشد، زیرا بیمه‌گران به دنبال برآوردن نیازها و ترجیحات مشتریان خود هستند.

کوید-19  چگونه بر مرگ و میر طولانی مدت ایالات متحده تأثیر می‌گذارد؟

پیش‌بینی اثرات بلندمدت کوید-19 بر مرگ و میر در ایالات متحده دشوار است. این بیماری همه‌گیر قبلا تأثیر قابل توجهی بر مرگ و میر داشته است و بیش از 1.1 میلیون مرگ ناشی از کووید در این کشور گزارش شده است. با این حال، ممکن است نرخ مرگ و میر ناشی از کوید-19 در طول زمان کاهش یابد، زیرا افراد بیشتری در برابر ویروس مصون می‌شوند و واکسن‌های مؤثری تولید و توزیع می‌شوند.

عوامل دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند بر میزان مرگ و میر درازمدت ناشی از کوید-19 تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، اثربخشی اقدامات بهداشت عمومی، مانند پوشیدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در کنترل شیوع ویروس، می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر تعداد مرگ و میر داشته باشد. علاوه بر این، در دسترس بودن درمان‌های مؤثر برای کوید 19 نیز می‌تواند در کاهش میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس نقش داشته باشد.

تداوم پایش شرایط و اتخاذ گام‌هایی برای کنترل شیوع ویروس برای به حداقل رساندن تأثیر بر مرگ و میر بسیار مهم است.

پدرخوانده و مادرخوانده جری، هر دو در اواسط دهه 40 زندگی خود به دلیل هموفیلی درگذشتند. این موضوع چگونه می‌تواند بر چشم‌انداز سلامت بلندمدت جری تأثیر بگذارد؟

هموفیلی یک اختلال ارثی است که بر توانایی بدن در کنترل لخته شدن خون تأثیر می‌گذارد. افراد مبتلا به هموفیلی اغلب به راحتی خونریزی می‌کنند و پس از جراحت یا جراحی خونریزی طولانی مدت دارند. شدت هموفیلی می‌تواند بسیار متفاوت باشد، به طوری که برخی از افراد فقط علائم خفیف را تجربه می‌کنند و برخی دیگر دوره‌های خونریزی شدید و تهدیدکننده زندگی را تجربه می‌کنند.

اگر والدین جری هر دو مبتلا به هموفیلی بودند، احتمالا جری این بیماری را از آن‌ها به ارث برده است. این بدان معناست که جری ممکن است در معرض خطر خونریزی و سایر عوارض هموفیلی نیز باشد. برای جری مهم است که از هموفیلی خود آگاه باشد و اقداماتی را برای مدیریت این بیماری انجام دهد تا خطر عوارض را کاهش دهد. این اقدامات می‌توانند شامل مصرف دارو برای کمک به کنترل خونریزی و اجتناب از فعالیت‌هایی باشند که ممکن است باعث آسیب شود و در صورت نیاز به دنبال مراقبت پزشکی برای دوره‌های خونریزی باشد.

همچنین ممکن است جری ناقل هموفیلی باشد، به این معنی که او جهش ژنتیکی را که باعث این عارضه می‌شود، به ارث برده باشد، اما خودش به این بیماری مبتلا نباشد. در این مورد، جری ممکن است هیچ علامتی از هموفیلی را تجربه نکند و شاید نیازی به انجام اقدامات احتیاطی خاصی برای مدیریت این بیماری نداشته باشد. با این حال، هنوز هم برای جری مهم است که از سابقه پزشکی خانوادگی خود و خطر بالقوه هموفیلی آگاه باشد، زیرا ممکن است در آینده هر فرزندی را تحت تاثیر قرار دهد.

پاسخ به چند سوال پرتکرار درباره ChatGPT

*** توجه: پاسخ‌های زیر توسط انسان ارائه شده است.

این نسخه‌ی نمایشی ChatGPT چه چیزی را به ما نشان می‌دهد؟

در نمایش بالا، ما سه سوال را برای نشان دادن نقاط قوت و ضعف این ابزار انتخاب کردیم. دو سوال اول، از آن می‌خواهد که در مورد موضوعات بیمه عمر بنویسد و ChatGPT عملکرد تحسین برانگیزی دارد. سوال سوم مشکل‌سازتر است و ضعف قابل‌توجهی را نشان می‌دهد: ChatGPT نمی‌تواند تشخیص دهد که یک کودک نمی‌تواند یک بیماری ژنتیکی را از پدرخوانده و مادرخوانده خود به ارث ببرد. تا زمانی که مجموعه منابع آن حاوی مثال‌های کافی در مورد ناتوانی والدین خوانده در انتقال ویژگی‌های ژنتیکی به فرزندان خوانده خود نباشد، ChatGPT در ایجاد این ارتباط شکست خواهد خورد.

محدودیت‌های اصلی ChatGPT چیست؟

ChatGPT و سایر مدل‌های زبان محدودیت های متعددی دارند. این مدل‌ها:

  • بر روی حجم زیادی از متن از اینترنت آموزش دیده‌اند، که ممکن است دارای سوگیری باشند و می‌توانند منجر به بازتولید زبان سوگیرانه و کلیشه‌‌ای شوند.
  • فقدان دانش خردمندانه، که می‌تواند منجر به پاسخ‌های غیرمنطقی یا غیرواقعی شود.
  • ممکن است با وظایفی که نیاز به دانش در مورد موضوعات یا صنایع خاص دارد، دچار کشمکش شود.
  • برای انجام کارهایی که نیاز به استدلال و تفکر منطقی دارند، مانند استنتاج و استقراء، طراحی نشده است.
  • همدلی و درک و پاسخ احساسی به زمینه موضوع ندارد.

ChatGPT در زمان آموزش فقط به متن نوشته‌شده دسترسی دارد و قادر به استفاده از داده‌های جدولی، نمودارها یا منابع داده ایجادشده پس از آخرین آموزش نیست.

ارتباط بالقوه ChatGPT با بخش بیمه چیست؟

ChatGPT و سایر مدل‌های زبان می‌توانند برای انجام چندین کار مرتبط با بیمه استفاده شوند، از جمله:

  • ارائه خدمات خودکار به مشتریان از طریق ربات‌های گفتگو، پاسخ به سؤالات متداول و ارائه اطلاعات در مورد بیمه‌نامه‌ها و دعاوی خسارت
  • کمک به بیمه‌گران برای تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از داده‌های بدون ساختار، مانند بررسی‌های مشتریان، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و مقالات خبری، برای شناسایی ریسک‌های احتمالی و فراهم کردن اطلاعات در مورد تصمیمات پذیره‌نویسی
  • پردازش مقادیر زیادی از داده‌های متنی، مانند دعاوی خسارت و کاربردهای بیمه‌نامه‌ها، برای شناسایی الگوها و ناهنجاری‌هایی که ممکن است نشان‌دهنده فعالیت متقلبانه باشند.
  • تولید محتوا مانند خلاصه بیمه‌نامه‌ها، توضیحات درباره پوشش بیمه‌ای و ارتباطات با مشتری
  • فعال کردن خدمات مشتریان چندزبانه با ترجمه سوالات مشتریان و پاسخ به زبان دلخواه آن‌ها

حجم قابل توجهی از سروصدای رسانه‌ای، ChatGPT و سایر مدل های زبان را احاطه کرده است؛ زیرا پتانسیل آن‌ها برای متحول کردن نحوه تعامل ما با رایانه‌ها و خودکارسازی طیف گسترده‌ای از وظایف است. این مدل‌ها از تکنیک‌های یادگیری ماشینی پیشرفته استفاده و آن‌ها را قادر به درک و تولید زبان طبیعی شبیه به مکالمه انسانی می‌کند. در حالی که ChatGPT بدون محدودیت نیست (همانطور که در بالا نشان داده شد)، اما آن را می‌توان برای وظایف یا صنایع خاصی تنظیم و به ابزاری همه‌کاره برای بسیاری از برنامه‌ها تبدیل کرد.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4