رییس کل بیمه مرکزی در یازدهمین سه‌شنبه نوآورانه صنعت بیمه: توسعه پلتفرم‌هایی مانند «سمکاب»، برای صنعت بیمه مفید خواهد بود

13 اسفند 1401
شناسه : 562
منبع:

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یازدهمین جلسه از سه‌شنبه‌های نوآوری در صنعت بیمه با هدف ایجاد ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های بیمه با حضور رئیس کل بیمه مرکزی در محل بیمه مرکزی برگزار شد. در این رویداد استارتاپ سمکاب از مرکز نوآوری پلنت نیز به ارائه محصول خود پرداخت که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

در این رویداد ابراهیم سالاری بنیانگذار استارتاپ سمکاب، با بیان اینکه سمکاب با هدف تقویت شبکه ارتباطی فعالان صنعت بیمه راه اندازی شد، گفت: سمکاب به فعالان اکوسیستم بیمه کمک می‌کند با ایجاد شبکه ارتباطی موثر، خدمات بهتری دریافت نمایند. هم‌چنین وجود این پلتفرم باعث کاهش زمان انجام فرایند بیمه‌گری می‌شود.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود از بیمه مرکزی درخواست کرد که به رشد و توسعه این استارتاپ کمک کند، چرا که نفع آن در نهایت برای کل صنعت بیمه خواهد بود.

مهندس بهزادپور رییس کل بیمه مرکزی هم ضمن تمجید از این ایده نوآورانه، در ر ابطه با استارتاپ سمکاب گفت: اگر بتوان پلتفرم هایی را تهیه کرد که بازیگران اصلی صنعت بیمه را که مشغول به فعالیت هستند کنار هم قرار دهد تا با فعال‌تر شدن، محیط کار آنها دچار محدودیت نشود، امری مفید خواهد بود. 

بهزادپور، افزود: اینگونه استارتاپ ها می‌توانند بستری را فراهم کنند که بازیگران فعلی صنعت بیمه از آن به عنوان یک سکو استفاده کنند و محصولات خود را معرفی کنند که در نهایت باعث خواهد شد تا مردم سهل‌تر و سریع‌تر با صنعت بیمه ارتباط برقرار کنند.

شایان ذکر است سمکاب که مخفف کلمه (سامانه مشاوران، کارشناسان و ارزیابان بیمه ) است، فرایند سنتی ارتباطات سازمانی کارشناسان شرکت‌های بیمه با ارزیابان رسمی صدور و خسارت و مشاوران بیمه‌ای را دیجیتال و طبقه‌بندی می‌کند. در سامانه سمکاب، ارزیابان و مشاوران دارای پروفایل شخصی هستند و متخصصان و نمایندگان بیمه نیز پنل‌های اختصاصی خود را در اختیار دارند که به کمک این پنل می‌توانند اطلاعات ارزیابان رسمی بیمه، کارشناسان دادگستری، وکلای بیمه‌ای و مشاوران سازمانی بیمه را جستجو و ارتباط خود با آن‌ها را مدیریت کنند.

 

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4