اینشورتک های آسمانی!

در سال 2023 نیز؛ چشم از این 10 نام برندارید!

سال 2022؛ سالی که صنعت بیمه نیز همچون دیگر بخشهای اقتصاد جهان درحال خروج از دوران پسا - کرونا بود به اتمام رسید. در 2022 واقعیت های تازه ای پیرامون ظرفیت های واقعی (نه حبابی) اینشورتک پدیدار شدند. امّا برای برخی از نام ها، در همچنان بر پاشنه موفقیت میچرخد! در یادداشت پیش رو 10 اینشورتک که در 2023 نیز باید چشم از آنها برنداشت را باهم مرور می کنیم.

ایمان ارسطو

مدیرعامل شبکه نوآفرینی بیمه و مالی (پلنت)

27 دی 1401
شناسه : 551
منبع:
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سال 2022؛ سالی که صنعت بیمه نیز همچون دیگر بخشهای اقتصاد جهان درحال خروج از دوران پسا - کرونا بود به اتمام رسید. در 2022 واقعیت های تازه ای پیرامون ظرفیت های واقعی (نه حبابی) اینشورتک پدیدار شدند. امّا برای برخی از نام ها، در همچنان بر پاشنه موفقیت میچرخد! در یادداشت پیش رو 10 اینشورتک که در 2023 نیز باید چشم از آنها برنداشت را باهم مرور می کنیم.

دوران پسا_کرونا نویدبخش طلوع دوباره اینشورتک ها (رواج مجدد محصولات نوآورانه هیجان انگیز و تامین مالی های 8 و حتی 9 رقمی) و البته بیمه گرانی است که تلاش دارند از کالبد سخت و مقاوم خود در برابر تغییر که خصیصه بیمه گران مسقر (Incumbents) در بازار است خارج شوند.

فارغ از اینکه خوشبینی و نگاه ابرقدرتی به اینشورتک - آنگونه که قبل از کرونا رایج بود - اگر نگوییم مورد تردید، حداقل مورد پرسش قرار گرفته است (نشانه های این را می توان در کاهش راندهای سرمایه گذاری، تعدیل نیروی انسانی و از طرفی تملک هرچه بیشتر  اینشورتک های موفق توسط بیمه گران مستقر پیشرو در ماه های اخیر دید) و صاحبنظران مطرحی مانند Matteo Carbone را نیز به بازبینی مجدد نظرات خود پیرامون انفجار اینشورتکی واداشته است  (یادداشت او با عنوان "آیا اینشورتک یک ابر قدرت است؟" را در اینجا بخوانید) نام هایی هستند که همچنان با قدرت راه خود را در اکوسیستم جهانی اینشورتک ادامه می دهند. اینشورتک هایی که اکثراً از سال 2014 به این سو متولد شده و در گذر از فراز و نشیب های رایج پیش روی استارتاپ ها توانسته اند کسب و کار خود را به مرحله مقیاس پذیری رسانده و با گذر از آن وارد مرحله رشد و توسعه شوند(برخی حتی واجد شرایط عرضه عمومی سهام خود در بورس شده اند).

در یادداشت پیش رو 10 نام را که باید در سال 2023 و در میانه تلاطم های فق الذکر، همچنان انتظار شنیدن اخبار فوق العاده درباره رشد و توسعه آنها را داشته باشیم، با هم مرور می کنیم.

 

10- Marshmallow: اینشورتک متولد 2015، مستقر در بریتانیا که متعاقب یک تامین سرمایه 100 میلیون دلاری، در آگوست 2021 به رتبه "تک شاخ" دست یافت. مارش مالو پوشش بیمه ای برای آن دسته از افرادی که به دلیلی قابل بیمه شدن نیستند ارائه میدهد، برای مثال رانندگان دارای رتبه اعتباری بسیار بد، مهاجرین فاقد گواهینامه و... .

 

9- Policygenius: اینشورتک متولد 2014، مستقر در بریتانیا که با جذب سرمایه صدمیلیون دلاری در 2022 در آستانه دست یافتن به رتبه تک شاخ است. هم اکنون پالیسی جینیوس مهم ترین پرتال مشاوره، نرخ دهی و خرید آنلاین انواع محصولات بیمه ای در آمریکا شناخته میشود.

 

8- Riskwolf: اینشورتک متولد در 2019،  مستقر در سوئیس که به بیمه گران نیازمند خدمات پرداخت پارامتریک سرویس می دهد. راهکار ریسک ولف به این معنی است که شرکت های بیمه می توانند از کاهش درآمد ناشی از قطع شدن اینترنت به دلیل آب و هوای بد، بلایای طبیعی یا قطع تصادفی کابل جلوگیری کنند. راهکار ریسک ولف همچنین به خودکارسازی پرداخت خسارات در شرایط اختلال در ارتباطات کمک میکند. 

 

7- CJ Cube: اینشورتک متولد در 2019، مستقر در دوبلین، ایرلند که خدمات مدیریت داده های بیمه ای را به شرکت های نیازمند پوشش بیمه ارائه میدهد. پلتفرمی که طیف متنوعی از داده ها بیمه ای را در سراسر زنجیره بیمه نامه؛ مابین بیمه گر و واسطه ها، با حفظ درجه بالایی از امنیت اطلاعات، به اشتراک میگذارد.

 

6-FitSense: اینشورتک استرالیایی متولد 2015 که به کمک داده های بدست آمده از تجهیزات پوشیدنی(و به کمک اپلیکیشن خود) به بیمه گرها کمک میکند بسته های سفارشی سازشده بیمه درمان را به کاربران خود پیشنهاد و عرضه کنند.

 

5- Cuvva: اینشورتک متولد 2015، مستقر در بریتانیا، ارائه دهنده پوشش بیمه ای منعطف محصولات بیمه پیمایشی خودرو(به کمک اپلیکیشن) که با فرایند ثبت نام بسیار کوتاه و ساده خود (3 کلیک) و متوسط زمان پشتیبانی کمتر از 60 ثانیه در صنعت بیمه در سطح جهانی شهرت یافته است.

 

4- Shift Technology: استارتاپ متولد 2014، که بخاطر راهکارهای فوق العاده دقیق خود در مقابله با تقلب در صنعت بیمه شهرتی جهانی کسب کرده است. شیفت از فناوری های هوش مصنوعی و SaaS برای شناسایی تقلب و خودکارسازی خسارات بهره می برد. بنابر ادعای خود این استارتاپ، نرخ موفقیت راهکار آنها در شناسایی تقلب 75% است.

 

3- Lemonade: پادشاه اینشورتک ها! پدرخوانده اینشورتک! تک شاخ شناخته شده 8 میلیارد دلاری!(ارزش بازار طبق برخی گزارشات)، صورتی دوست داشتنی! (رنگ سازمانی لمونید) آنها نیازی به توضیح ندارد! برای اشاره به جایگاه لمونید ذکر چند آمار کافی ست: طبق گزارشات مستقل 94% مشتریانش میگویند احتمالاً بیمه نامه خود را تمدید میکنند، 96% آن را به دوستان خود توصیه میکنند و 97% نیز تجربه خسارت خود را مثبت ارزیابی کرده اند!

 

2- ManyPets: اینشورتک متولد در 2012 (نام قبلی: Bought by many) که در آغاز در بازارهای ویژه(نیچ مارکت) فعالیت خود را آغاز کرد امّا در 2017 با ورود به بازار بیمه های حیوانات خانگی موجب انقلابی در این بازار شد؛ هم در قیمت ها و هم در خدمات خسارت دهی (اکنون برند خود را با واسطه Great Lakes؛ یکی از شرکتهای تابع مونیخ ری عرضه میکند).

آنگونه که در ارزیابی سال 2019 موسسه اعتباری MoneyWise آمده است، منی پتس رتبه مطمئن ترین ارائه دهنده بیمه حیوانات خانگی را در آن سال از آن خود کرد. ارزش بازار آنها در 2021 مبلغ 2 میلیارد دلار برآورد شده است.

 

و امّا رتبه نخست؛

 

1-Wefox:

پادشاه ارائه بیمه آنلاین در اروپا، متولد 2015، دفتر مرکزی در برلین، آلمان، با دفاتری در هشت کشور و بیش از 1000 نیروی انسانی، وی فاکس امروزه محصولات متنوعی را از اتومبیل، مسئولیت، منازل مسکونی و ... در سبد عرضه خود دارد. آنگونه که مدیرعامل؛  Julian Teicke میگوید؛ بیانه ماموریتشان این است که "پوشش بیمه آنها 10 برابر بهتر از هر رقیبی باشد". مدیرعاملی که محبوبیت او پس از عرضه عمومی سهام وی فاکس در بورس و شریک کردن کلیه کارکنان در سهام شرکت، او را به محبوبترین مدیرعامل تاریخ اینشورتک بدل کرد! در 2021 وی فاکس رکورد تامین سرمایه در تاریخ اینشورتک را با جذب 600 میلیون دلار شکست!

 

نوشته: ایمان ارسطو

دیدگاه ها
  • گروه ریسکات
    29 دی 1401
    مثل همیشه عالی.

    پاسخ

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4