در انتظار بهار اینشورتک

خبری از برهم زنندگی نیست ... هنوز!

هفت سال پس از اولین موج اینشورتک، Matteo Carbone در خبرنامه خود در لینکدین طی سلسله یادداشت هایی به فراز و فرودهای این هفت سال هیجان انگیز میپردازد. آنچه انتظار میرفت با ظهور اینشورتک در صنعت بیمه رخ دهد (از جمله برهم زنندگی در صنعت)، آنچه در واقعیت رخ داده، درسهای آموخته شده و پیش بینی آینده اینشورتک.

Matteo Carbone

Non-Executive Director, Co-Founder, Insurtech Thought Leader

28 خرداد 1401
شناسه : 475
منبع:
زمان مطالعه: 6 دقیقه
هفت سال پس از اولین موج اینشورتک، Matteo Carbone در خبرنامه خود در لینکدین طی سلسله یادداشت هایی به فراز و فرودهای این هفت سال هیجان انگیز میپردازد. آنچه انتظار میرفت با ظهور اینشورتک در صنعت بیمه رخ دهد (از جمله برهم زنندگی در صنعت)، آنچه در واقعیت رخ داده، درسهای آموخته شده و پیش بینی آینده اینشورتک.

اوایل این ماه، Career Managment خلاصه ای از گفته های Warren Buffett  درباره استارتاپهای اینشورتک فول استک را منتشر کرد.

Buffett  از قول مدیر یک اینشورتک (که نام او را نمی آورد):

"میگویند ما یک شرکت فناوری هستیم"  این درست نیست! آنها شرکت بیمه هستند ... ده ها نفر از این راه پول زیادی به دست می آورند. امّا به یک واقعیت توجه نمیکنند؛ آنها بیمه میفروشند ... آخر سرهم بیمه نامه صادرکرده اند و از قضا پول زیادی هم ازین راه از دست داده اند!

 

در هفته های اخیر این اینشورتک ها صورت های مالی سه ماه اول سال(2022) خود را منتشر کرده اند. نگاهی بیندازیم به این اطلاعات.

 

اینشورتک Lemonade

  • ضریب خسارت: 90% ضریب خسارت ناخالص(مشابه ضریب خسارت 90% سال 2021 که منجر به نسبت عملیاتی ترکیبی(COR) 167 درصدی شد.
  • خروجی نقدی: (Burned Out): حدود ماهانه 59 میلیون دلار در سه ماه اول 2022
  • نرخ بهره کوتاه مدت: 5% نقدینگی شناور(بنابر اطلاعات وبسایت MarketBeat در 15 ماه می)
  • ارزش بازار: 42 میلیارد دلار در 27 ماه می(46% کاهش در دوره زمانی مشابه)

 

 

اینشورتک Hippo:

  • ضریب خسارت: 76% ضریب خسارت ناخالص در سه ماه اول 2022(به شکل شاخصی نسبت به ضریب خسارت 138درصدی که در سال 2021 منجر به نسبت عملیاتی ترکیبی(COR) 178 درصدی شده بود بهبود یافته است)
  • خروجی نقدی: (Burned Out): حدود ماهانه 59 میلیون دلار در سه ماه اول 2022
  • نرخ بهره کوتاه مدت:6% نقدینگی شناور(بنابر اطلاعات وبسایت MarketBeat در 15 ماه می)
  • ارزش بازار: 0.80 میلیارد دلار در 27 ماه می(50% کاهش در دوره زمانی مشابه)

 

اینشورتک ROOT:

  • ضریب خسارت: 93% ضریب خسارت در سه ماه اول 2022(به صورت شاخصی نسبت به ضریب خسارت 97درصدی که در سال 2021 منجر به نسبت عملیاتی ترکیبی (COR) 157 درصدی شده بود بهبود یافته است)
  • خروجی نقدی: (Burned Out): حدود ماهانه 57 میلیون دلار در سه ماه اول 2022
  • نرخ بهره کوتاه مدت:8% نقدینگی شناور(بنابر اطلاعات وبسایت MarketBeat در 15 ماه می)
  • ارزش بازار: 0.36 میلیارد دلار در 27 ماه می(75% کاهش در دوره زمانی مشابه)

 

 

با وجود این آمار و ارقام، شاهد انعطاف پذیری قابل توجهی در بازار از جانب اینشورتک ها و کارشناسان هستیم. بعد از انتشار آمار فوق برای اطلاع از نظر شبکه خودم در لینکدین، درباره سه اینشورتک فوق یک نظر سنجی انجام دادم.

سوال این بود که "اگر قرار بود 50 هزار دلار در سهام یک اینشورتک سرمایه گذاری کنید کدام یک را انتخاب میکردید؟"

همانطور که در این نظرسنجی میبیند، Lemonade دردانه شیفتگان اینشورتک روی سکوی اول ایستاده است!

من هم یکی از افرادی هستم که قویاً معتقدم اینشورتک ضنعت بیمه را قدرتمندتر میکند و به این وسیله به صنعت بیمه کمک خواهد کرد تا به نحو بهتری به هدف راهبردی اش یعنی حفظ جان و مال مردم دست پیدا کند.

به شخصه امیدوارم موج بعدی اینشورتک ها عقبه بیمه ای قدرتمندی داشته باشند(از جمله مدیران دارای تجربه در صنعت بیمه) و وانمود نکنند که " نا آشنایی با بیمه" یک مزیت رقابتی است.

 

من این شانس را داشته ام که طی چهارسال گذشته با Andrea Battista در Archimede SPAC همکاری کنم.(بعد از تملک و ادغام Net Insurance به عنوان عضو هیئت مدیره)، ادغامی که بسیار فراتر از پیش بینی اولیه ما نتیجه بخش بود. یک تجربه ملموس و واقعی که در آن راهکارهای مبتنی بر اینشورتک برای بهبود فرایندهای بیمه ای (ارزیابی، مدیریت و انتقال ریسک) در زنجیره بیمه ادغام شده اند. درس هایی که از این ادغام آموختیم را میتوانید در اینجا بخوانید.

در هفت سال گذشته صدها مقاله مرتبط با اینشورتک را دیده ایم، با تیترهای وسوسه انگیزی که نویدبخش برهم زنندگی در صنعت بیمه بوده اند. امّا حالا سمت و سوی این نوشته ها در جهت توجه به استانداردها و قواعد بیمه گری تغییر یافته اند(اینجا را بخوانید).

 

در گفتگویی با Bill Harris مدیر ارشد درآمدها در Insurtech Connect پیرامون انتظارات از برهم زنندگی و وضعیت فعلی اینشورتک؛ سعی کردیم از زاویه دیگری به موضوع بپردازیم.

 

: رویداد ITC هفتمین سال خود را پشت سر گذاشته است، تو شاهد اولین موج اینشورتک بوده ای. چه نقدهایی به هفت سال گذشته داری، افکار رهبران صنعت بیمه در این هفت سالی که متولی برگزاری ITC بوده ای چه تغییراتی کرده است؟

Bill: وقتیکه در سال 2016، ITC را برای اولین بار برگزار کردیم، کل داستان درباره "برهم زنندگی" بود، از خودمان پرسیدیم "آیا اینشورتک ها جایگزین بیمه گران سنتی خواهند شد؟ حالا امّا این دو به یک رابطه مبتنی بر هم زیستی تکامل پیدا کرده اند.

 

امروز بیمه گرها فهمیده اند که اینشورتک ها میتوانند به بهبود خدمات/محصولات شان و خصوصاً به آنها در اینکه چگونه بیشتر مشتری-محور باشند کمک کنند.

هفت سال پیش که ما شروع کردیم، سرمایه گذاری همه جا در دسترس بود، جذب اولین میلیون دلار آسان بود. امروزه شاهد این هستیم که جذب سرمایه گذاری بذری/سری A سخت تر شده است، امّا درمقابل مبالغ سرمایه گذاری در مراحل بعدی جذب هم بیشتر است.

این نکته به ما نشان میدهد سرمایه گذاری های خطرپذیر(VCs) و سرمایه گذاری های خطرپذیر شرکتی (CVCs) دقیقاً میدانند دنبال چه چیزی هستند و نگران نیستند در شرکت هایی که میدانند قابلیت صرفه پذیری اقتصادی دارند، در راندهای بزرگی سرمایه گذاری کنند.

یکی از موارد جالب دیگر؛ دیدن اینشورتک هایی بوده که بیمه گر شده اند و دست به به عرضه عمومی سهام خود زده اند. برخی دیگر از اعضای تیم ما ممکن است بگویند جالب تر از این، دیدن اینشورتک هایی مانند Trov، SingleLife، Bold Penguin بوده است که به تملک بیمه گرها درآمده اند. بعلاوه خیلی خوشحالیم که شاهد اینشورتک هایی مانند Flock  و Zego  هستیم که توانسته اند خطوط کسب و کار خود را متحول و توسعه دهند.

ITC پلتفرمی هست که در آن میتوانید اینشورتک های جدید یا درحال ظهور را ببینید، همینطور راه اندازی محصولات جدید آن دسته کسب و کارهای نوآور که طی هفت سال گذشته تحول پیدا کرده اند.

 

Matteo: آمار و ارقام اینشورتک، عنوان این خبرنامه است. میتوانی نظرت را درباره تحول KPI های ITC طی این سالها به ما بگویی؟

Bill: از سال 2016، حدود 30000 شرکت کننده داشتیم، بیشتر از 100هزار جلسه از طریق اپلیکیشن رویداد تنظیم شده (و احتمالاً صدها هزار جلسه در طول برگزاری رویداد) ، نمایندگانی از بیش از 70 کشور جهان حاضر بوده اند و بیش از 400 ساعت محتوای تولید شده است.

در سال 2021، از میان بیش از 5500 نماینده حدود 550 شرکت، شرکت کنندگان ما شامل 1500 بیمه گر و کارگزار، 700 اینشورتک ( این اینشورتک ها خود بیش از 18 میلیارد دلار جذب سرمایه داشته اند) و بیش از 350 سرمایه گذار بودند. در طول این سالها شاهد قدرت و تاثیر ملاقات های حضوری بوده ایم. امسال مجدداً آماده ایم که بزرگترین رویداد تا به امروز ITC را در 2022 برگزار کنیم و شرکت کنندگانی را که در 2 سال گذشته به علت کرونا به صورت حضوری درکنار خود نداشته ایم را دوباره ملاقات کنیم.

 

Matteo: در ITC2022 باید منتظر چه چیز جدیدی باشیم؟

Bill: در ITC ما به یک فرمول رسیده ایم، بنابراین تمرکز ما همچنان روی شبکه سازی و دعوت از برخی رهبران شناخته شده صنعت جهت به اشتراک گذاشتن نظراتشان با مخاطبان خواهد بود.

اخیراً اعلام کردیم McKinsey & Company در ITC Vegas به عنوان اسپانسر در کنار ما خواهد بود، این باعث افتخار ماست.

امسال یک کار جدید هم انجام دادیم؛ برای اینکه شرکت کنندگان در رویداد بتوانند برنامه زمانی خود را بهتر تنظیم کنند، میزبان چهارده محور متمایز در هفت سالن خواهیم بود.

بخش های GroupTech Connect (FINEOS) و BrokerTech Connect (BrokerTech Ventures) به رویداد برگشته اند و برای اولین بار بخش Capacity Connect را با Stere.io برگزار خواهیم کرد. بخش نمایشگاه را خواهیم داشت با بیش از 300 غرفه، گذر نوآوری با 100 استارتاپ اینشورتک، سالن دمو و یک بخش شبکه سازی چهره به چهره که واقعاً بی نظیر خواهد بود.

 

ترجمه: علیرضا جاهدی

Translated by: Alireza Jahedi

  

*منبع

 

https://www.linkedin.com/pulse/sign-disruption-yet-matteo-carbone/?trackingId=%2BpYLNN4yTvunkqiq2Y6ymg%3D%3D

 

*برای اطلاع از نوشته های Matteo Carbone میتوانید با آدرس زیر او را در لینکدین دنبال کنید:

https://www.linkedin.com/in/matteocarbone/

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4